Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
02 Sep 2021 06:02
|
O analiza recenta a IDC arata ca avansul accelerat al tehnologiilor de comunicatii fara fir (wireless) si componentele capabile sa se angreneze in sistemele Internet of Things (IoT), incurajate de existenta unui bazin larg de consumatori a caror atentie este puternic focalizata pe dispozitivele inteligente cum ar fi difuzoarele sau ecranele ce echipeaza tot mai multe locuinte smart, au pavat calea catre noile solutii ale asa-numitelor „birouri inteligente”, al caror avantaj major este reprezentat de imbunatatirea dramatica a modului de lucru al angajatilor. In prezent, elemente cum ar fi ecranele smart se pot utiliza pentru a ajuta personalul sa-si planifice calendarul, sa participe la video conferinte, sa acceseze informatii pertinente referitoare la aplicatiile promovate etc. In ceea ce priveste dispozitivele inteligente de iluminare, acestea au o contributie decisiva la sanatatea utilizatorilor, in acelasi timp reducand drastic consumul de electricitate. Chiar si dispozitivele mai simple, cum ar fi aparatele de cafea sau frigiderele smart pot contribui la sporirea gradului de automatizare a birourilor moderne, prin integrarea lor digitala putandu-se asigura majorarea productivitatii. Abilitatile tot mai mari ale consumatorilor de a manipula in mod eficient astfel de tehnologii incurajeaza dezvoltarea lor, concomitent cu sporirea in bucla inversa a competentelor digitale ale celor care le folosesc. Aceasta nu doar asigura beneficii pentru afacere, cum ar fi sporirea eficientei activitatii, ci si ajuta la schimbarea radicala a mediului de lucru, un impuls major fiind cel dat de pandemia Covid-19 care a dus la reorientarea spre lucrul de la domiciliu sau spre un mod de munca hibrid. Indiferent de locul in care este organizat un mediu inteligent de activitate, acesta ii ajuta pe cei care il folosesc sa fie mai organizati si mai bine interconectati cu colegii lor, ceea ce se traduce printr-un volum mai mare de munca realizat intr-un timp mai scurt. In acest context cu totul nou, dispozitivele aferente conceptului „smart office” trebuie luate tot mai mult in considerare de management, daca acesta isi doreste maximizarea eficientei operationale, imbunatatirea colaborarii si productivitatii si, in general, alinierea rapida la exigentele transformarii digitale. Problema care se pune la momentul actual este in ce masura lucratorii sunt pregatiti pentru noile tehnologii si daca investitiile se justifica prin capacitatea lor de a le accepta si folosi in viitor. Este clara necesitatea unui proces de educare atat a factorilor de decizie, cat si a angajatilor. In perioada urmatoare, gradul de acceptare a solutiilor din categoria respectiva va fi un veritabil barometru al dinamicii pietei „smart” in ansamblul sau, cu toate provocarile ce tin de securitate, intimitate si lipsa unei informari corecte asupra avantajelor inerente date de noile tehnologii. Pentru mai multe detalii, click aici
|