Agenda Constructiilor
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - INFRADAYS - digitalizarea lucrarilor de infrastructura prin aplicatii Allbim NET
INFRADAYS - digitalizarea lucrarilor de infrastructura prin aplicatii Allbim NET
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Aug 2023 06:05
In prima decada a lunii iunie a.c., in aula Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri (FCFDP) din cadrul UTCB a avut loc editia 2023 a conferintei InfraDays, organizate de furnizorul de software pentru constructii si arhitectura Allbim Net, dealer Allplan (Nemetschek Group) in Romania. La evenimentul axat pe digitalizarea operatiunilor de constructii ce au ca obiect infrastructura au participat peste 50 de experti din domeniu, in cea mai mare parte ingineri preocupati de modernizarea proceselor din infrastructura, precum si o serie de proiectanti, beneficiari, reprezentanti ai asociatiilor profesionale etc. Infradays a reprezentat, in esenta, o manifestare dedicata in special inginerilor activi in domeniul infrastructurii, vizand digitalizarea proceselor de pe acest segment de activitate atat din perspectiva proiectantilor, cat si din cea a beneficiarilor, a asociatiilor profesionale sau a producatorilor de prefabricate sau de software specializat.
 
Implementarea conceptului BIM, un obiectiv major pentru mediul universitar
In deschiderea lucrarilor a luat cuvantul Adrian Burlacu, decan al FCDPF, care a multumit pentru participare expertilor prezenti. "Este extrem de importanta incurajarea unei stranse colaborari intre mediul universitar, furnizori de software si antreprenorii de profil pentru identificarea celor mai bune metode in vederea adaptarii la noua paradigma ce are in centru sau conceptul BIM. Noi facem toate eforturile pentru a furniza resursa umana necesara, pregatita la un nivel superior, care sa poata in viitorul nu foarte indepartat sa se adapteze la modalitatile moderne de lucru, axate pe digitalizare, cu tot ceea ce inseamna aceasta. Demersul este complex si necesita timp, insa institutia noastra vine in intampinarea acestei noi cereri prin organizarea unor module de master in domeniul BIM, ce au deja o mare popularitate in randul studentilor. Speram ca activitatea academica specifica sa fie incununata de succes si, cu ajutorul unor companii cum este Allbim, sa putem pregati in mod corespunzator specialistii de maine, care sa asigure alinierea Romaniei la practicile celor mai dezvoltate state din punct de vedere al utilizarii BIM". 
Albim Net, alaturi de proiectanti si executanti printr-o oferta extinsa de software
La randul sau, Dan Moraru, director general Allbim, a reliefat avantajele pe care le aduce digitalizarea si a punctat stadiul la care se afla in prezent Romania in ceea ce priveste adoptarea noului mod de lucru, in special la lucrarile publice si cele de infrastructura. "Desigur, experienta altor tari, precum Germania, de exemplu, este foarte utila si ne foloseste pentru a ne ghida in procesul respectiv. In aceasta regiune, autoritatile au stabilit in trecut un termen-limita de cinci ani necesar pentru pregatirea companiilor in vederea adoptarii metodologiei BIM, dupa care aplicarea sa in proiectele cu finantare publica a devenit obligatorie. La noi exista deja o propunere ca acest lucru sa se intample incepand cu 2028, insa ramane de vazut in ce masura dezideratul respectiv va fi indeplinit. Aceasta nu inseamna ca firma noastra va astepta pana atunci implementarea solutiilor sale. Din fericire, aplicatiile Allbim se bucura deja de un succes deosebit in randul proiectantilor si, treptat, incepe sa castige teren si in ceea ce-i priveste pe antreprenori. Noi nu putem obliga autoritatile publice sa opteze pentru o solutie sau alta, aceasta fiind o optiune personala. Ne bucura insa ca, de exemplu, Administratia de Stat a Drumurilor din Republica Moldova a inteles de la inceput ca acesta este viitorul si a demarat un parteneriat cu compania noastra pentru furnizarea de aplicatii BIM pentru proiectele publice de infrastructura rutiera. Este un pas inainte, care arata ca progresul este posibil, iar aceasta ne incurajeaza sa ne intensificam eforturile de modernizare a aplicatiilor promovate, pentru o cat mai buna adaptare la cerintele utilizatorilor profesionisti, in vederea facilitarii operatiunilor desfasurate de acestia, care, in paradigma BIM, vor genera rezultate superioare in materie de calitate, viteza de lucru, integrare, optimizare in exploatare etc.". 
 
Republica Moldova aplica BIM inaintea Romaniei la proiecte publice de infrastructura rutiera
In continuare, au luat cuvantul Ramon Steins, de la Allplan - Germania, Sergiu Bejan - director general interimar al Administratiei de Stat a Drumurilor din Republica Moldova, Liviu Doru Rey - CESTRIN, Adrian Ghencea - director tehnic la Allbim, David Remaud - ITECH, Ion Mustata - SSF Ro, Alin Epure - eSave Technologies si Anca Neagu - Viarom Construct. Subiectele abordate au fost extrem de variate, referindu-se, printre altele, la rolul aplicatiilor software specializate in procesul de digitalizare, introducerea cerintelor BIM in lucrarile publice de infrastructura, efectele depasirii masei maxime autorizate asupra structurilor rutiere, evolutia de la topografia clasica la modelul 3D, modelarea parametrica, platformele de management ale oraselor inteligente, evaluarea comportarii in timp a structurilor rutiere prin metoda Back-Calculation. O interventie extrem de dinamica a fost cea avuta de Sergiu Bejan, un expert provenit din mediul universitar, care a explicat care sunt motivele solicitarii BIM pentru proiectele publice de infrastructura rutiera din tara vecina. "Cu aceasta ocazie, lansam invitatia catre companiile din afara Republicii Moldova de a participa la licitatia deschisa pentru lucrari de proiectare a nodurilor rutiere pe drumul public M1 Frontiera cu Romania - Leuseni - Chisinau - Dubasari - frontiera cu Ucraina, km 95,278 si km 99,626", a mai afirmat oficialul moldovean. 
Modelare parametrica cu ajutorul Allplan Bridge
La randul sau, Adrian Ghencea, technical content manager Allbim Net a subliniat ca "permanent suntem alaturi de clientii nostri si de studenti, ajutandu-i sa creeze si sa construiasca mereu mai bine, de la cele mai simple pana la cele mai indraznete proiecte. Oferta companiei este extinsa si include, printre altele, modulele Allplan AEC, Engineering, Bridge, Alize, Cesar si Allplan Workgroup. Toate pachetele pe care le promovam la acest moment includ un an de mentenanta si actualizari, precum si continut tehnic premium pentru aceeasi perioada, la care se adauga Bimplus Professional pentru toate licentele Allplan". De asemenea, in interventia sa, expertul Allbim Net a prezentat utilitatea solutiilor respective, printr-un exemplu concret. Este vorba despre un proiect de pasaj rutier al ASD Moldova, detaliat de la ridicarea topografica, la modelul tridimensional si livrabilul BIM. Alte prezentari interesante au fost reprezentate, de exemplu, de cea realizata de Ionut Mustata, care s-a referit la modelarea parametrica folosind modulul Allplan Bridge a viaductului Talmacel de pe tronsonul 1 al autostrazii Sibiu - Pitesti, precum si de un interesant studiu de caz oferit de Anca Neagu, axat pe evaluarea Back-Calculation a comportarii in timp a structurilor rutiere. La finalul reuniunii, cei prezenti au avut posibilitatea derularii unor discutii profesionale, in cadrul carora au fost analizate informatiile oferite pe parcursul conferintei.
 
RAWLPLUGALLBIMSISECAMhiltiTotalEnergiesABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
BogArt
quadratum
ness project
AED
viarom
Acvatot 2019
rigips
MAKITA
Ubitech
SIGM
CDS
ELECTROGRUP
DRS
Arduro
leviatan
concelex
theda mar
VEGO
konsent
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
SSAB
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<