Soft Net Consulting: Sistemele de gestiune a clientilor, cele mai solicitate in 2020 |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 15 Mar 2021 11:47 |
In 2020 companiile romanesti au devenit mult mai preocupate de imbunatatirea relatiilor cu clientii si eficientizarea vanzarilor si serviciilor de suport, ceea ce pentru Soft Net Consulting a insemnat o crestere cu 350% a activitatii diviziei CRM. Aceasta linie de business a ajuns la o pondere de 16% din cifra de afaceri a companiei, estimata la 5.8 milioane lei pentru anul precedent. Pe baza acestor rezultate bune, Soft Net Consulting a devenit primul CAS Gold Partner din Romania si singurul din Europa Centrala si de Est. Compania implementeaza solutia CAS CRM din anul 2017, printr-o divizie dedicata cu sase angajati.
Pandemia a generat o serie de schimbari in strategia companiilor romanesti: atentie mai mare acordata interactiunilor cu clientii, migrarea masiva catre comert online, interes pentru analiza datelor comportamentale in timp real, necesitatea integrarii datele din surse multiple. Solutia pentru rezolvarea acestor cerinte a fost implementarea unui sistem CRM modern. Cele mai relevante proiecte derulate de Soft Net Consulting au fost in industria alimentara si comert online (e-tail) unde cresterea volumului de tranzactii a generat o presiune mare pe gestiunea comenzilor si livrarilor.
Majoritatea clientilor au solicitat integrarea ERP-CRM, precum si integrarea cu sistemele informatice ale companiilor de curierat pentru automatizarea procesarii documentelor de comanda si livrare. De asemenea, toti beneficiarii au optat pentru utilizarea sistemelor CRM in regim mobil. Un alt indicator relevant este numarul mediu de utilizatori/proiect, care in 2020 a ajuns la 50, in crestere cu 25% fata de anul precdent.
„2020 a fost un an exploziv pentru sistemele de gestiune a clientilor si vanzarilor. Antreprenorii si-au concentrat atentia pe pastrarea clientilor si pe identificarea unor noi canale/piete de desfacere, ceea ce pentru noi o crestere semnificativa a proiectelor de CRM. Divizia dedicat CAS CRM a crescut cu 350% fata de anul precedent si a devenit o importanta sursa de venit pentru companie. Ca element specific, foarte multi clienti ne-au solicitat automatizarea procesului de livrare a bunurilor catre beneficiarii finali si integrarea sistemelor proprii cu cele ale companiilor de curierat. Speram sa pastram un ritm la fel de sustinut si in 2021, mai ales ca provocarile generate de pandemie raman sau chiar se accentueaza,” afirma Dorin Andreica, General Manager Soft Net Consulting.
Pentru 2021, planurile Soft Net Consulting includ extinderea implementarilor de CRM catre alte sectoare de activitate, cu precadere companii care integreaza mai multe canale de vanzare (online-offline, B2B-B2C). De asemenea, Soft Net Consulting evalueaza si iesirea pe cateva piete din regiune cu ajutorul clientilor internationali din portofoliu. La nivel de produse, compania lucreaza la conturarea unor solutii integrate hardware-software pentru industria alimentara, care sa simplifice monitorizarea trasabilitatii produselor si care vor fi lansare in cursul acestui an.
|