SOFTLEAD: Firmele de constructii, inca reticente la solutii digitale personalizate |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Ovidiu Stefanescu 06 Nov 2024 06:15 |
Softlead a demarat demersurile de digitalizare a companiilor din Romania in urma cu peste 13 ani si de atunci managerilor care si-au stabilit acest obiectiv ambitios li s-a adaugat o echipa puternica si motivata, alaturi de care a fost dezvoltat cel mai puternic ecosistem IT de pe piata locala. In prezent, acesta cuprinde peste 700 de parteneri (companii software) si mai mult de 1.300 de solutii IT gata sa raspunda cerintelor din piata, iar numarul aplicatiilor creste in continuare. Pana in prezent, compania a livrat produse specifice catre 18.000 de companii din Romania, pe care le-a consiliat in scopul intelegerii achizitiilor software si alegerii celei mai potrivite aplicatii software companiei lor cu ajutorul instrumentului Softlead Digital DNA. Despre toate acestea ofera in continuare informatii suplimentare Alexandra Roata, cofondator Softlead.
- Care sunt principalele tendinte pe piata locala de software pentru companii?
- Piata locala de software se afla intr-o noua etapa a dinamicii sale. Companiile care au in plan digitalizarea aleg tot mai mult solutii software care sa poata rezolva probleme specifice industriei si care sa tina pasul cu noile reglementari, in timp ce un segment relativ restrans priveste digitalizarea ca pe o optiune cu rol de diferentiator la nivelul competitiei sale. In acelasi timp, o tendinta clara este aceea a manifestarii interesului si disponibilitatii de testare a solutiilor si instrumentelor ce au o componenta de Inteligenta Artificiala, ca parte a activitatilor de cercetare interna, de automatizare a unor fluxuri repetitive sau de eficientizare a timpului. O alta tendinta regasita in randul companiilor care folosesc Softlead in procesul de identificare a solutiei software ideale este aceea de a opta pentru aplicatii IT care sa poata fi integrate, pentru a fi asigurata comunicarea datelor la nivelul unui departament sau al intregii organizatii. In acest context, in 2024 am observat cresterea interesului pentru aplicatii software deja create si o scadere a numarului de proiecte de proiecte IT dezvoltate de la zero, principalul motiv fiind acela al eficientizarii costurilor si al digitalizarii rapide.
- Care sunt cele mai importante companii din domeniul constructiilor, ce utilizeaza solutiile pe care le comercializati si pentru ce versiuni au optat?
- Softlead este un ecosistem cu peste 1.300 de solutii software, dedicate celor mai importante verticale din Romania. Printre acestea, se afla si industria constructiilor, ce indica un apetit crescut pentru digitalizare, efect regasit in special in randul companiilor mari, unde exista numeroase provocari de ordin administrativ: managementul santierelor, gestionarea subcontractorilor sau monitorizarea consumurilor. De asemenea, unul dintre modulele software extrem de utile in randul companiilor de constructii este dat de raportare.
In cazul Softlead, ca platforma-ecosistem care ajuta companiile sa aleaga solutia software potrivita, metricile la care ne raportam vizeaza valoarea totala a proiectelor IT generate. Pana in luna septembrie 2024, aceasta este de 9,8 milioane de euro, datele finale pentru intregul an urmand sa fie anuntate la inceputul anului viitor.
- Cu ce dificultati va confruntati in accesarea sectorului de constructii, pe verticala de digitalizare?
- Industria constructiilor este una tot mai dinamica si expusa unor noi seturi de provocari de la un an la altul. Acest aspect se transforma, de cele mai multe ori, intr-o nevoie clara de digitalizare, prin companiile de constructii sa poata continua cresterea accelerata si sa mentina rata de profitabilitate. Conform datelor noastre, companiile de constructii au cateva tipologii clare de provocari intampinate in activitatea recurenta: lipsa datelor si statisticilor, imposibilitatea de a monitoriza anumite tipuri de activitati sau resurse, precum si dificultati in crearea unui flux de lucru optim, intuitiv si eficient la nivelul santierelor. Solutiile software existente in prezent pe piata locala rezolva toate aceste probleme si le ofera companiilor de constructii un grad avansat de predictibilitate si de transparenta operationala. Principalele aplicatii pentru care companiile de constructii au aratat un grad ridicat de interes prin platforma Softlead sunt cele dedicate gestionarii eficiente a santierelor, subcontractorilor, monitorizarea stadiului lucrarilor, evidenta devizelor si estimarilor de costuri, urmarirea consumurilor si generarea rapoartelor.
- Ce investitii/ obiective aveti in vedere in anul 2025?
- Pentru noi, 2025 va fi un an al cresterii accelerate si al consolidarii. Lucram intens la un set de functionalitati avansate ale produsului Softlead Digital DNA, ca unic instrument folosit de companiile din Romania pentru evaluarea maturitatii digitale si pentru recomandari automatizate de solutii software potrivite. De asemenea, ne dorim sa crestem ecosistemul de parteneri si sa consolidam relatia cu cei din prezent, unul dintre acestia fiind Network One Distribution, cel mai important furnizor de echipamente hardware din Romania, alaturi de care ne propunem sa digitalizam companiile. In acelasi timp, 2025 va fi un an al investitiilor pe care le vom face in proiecte de educare si de constientizare a beneficiilor digitalizarii.
- Care sunt cele mai noi servicii lansate pe piata, pentru companii? Aveti in plan noi actualizari anul viitor?
- Softlead Digital DNA a beneficiat in 2024 de noi actualizari ale aplicatiei, devenind un instrument eficient pentru companiile care au avut nevoie de rapoarte de audit in vederea aplicarii pentru fonduri europene. Astfel, am introdus in aplicatie verificarea respectarii criteriilor DESI, precum si noi modalitati de recomandare a solutiilor software potrivite in functie de o serie de parametri. De asemenea, finalul anului 2024 va insemna anuntarea unei versiuni Softlead Digital DNA hardware, care este o adaptare a evaluarii gradului de digitalizare pentru echipamente hardware, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a afla care sunt device-urile necesare pentru cresterea performantelor interne. In 2025 vizam adaugarea unui nou set de functionalitati atat pentru produsul Softlead Digital DNA, cat si pentru platforma de tip marketplace, astfel incat sa putem creste numarul companiilor care se bucura de un proces de achizitie software transparent, prietenos si intuitiv.
- Cu ce dificultati va confruntati in activitatea curenta?
- Contextul actual este unul favorabil digitalizarii, intrucat companii din diverse industrii au inceput sa se pregateasca pentru perioada dificila care va urma, inclusiv prin accesarea tehnologiilor care sa le indice date, statistici si modalitati de eficientizare, automatizare sau economisire. Asadar, companiile isi manifesta interesul pentru achizitionarea aplicatiilor software potrivite, dar sunt reticente la investitii in solutii software personalizate, create de la zero.
|