Softlead lanseaza Centrul de Date Software, resurse esentiale pentru companiile IT |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 11 Oct 2024 11:39 |
Softlead, platforma de tip marketplace din Romania care ajuta companiile sa aleaga solutia software potrivita, anunta lansarea Centrului de Date - o resursa importanta de cifre, statistici si trenduri pentru furnizorii de servicii si aplicatii software din Romania. Centrul de date Softlead le furnizeaza companiilor IT informatii actualizate trimestrial despre comportamentul cumparatorilor si tendintele pietei IT, optimizand strategiile de vanzari si marketing.
Centrul de Date proceseaza intre 13 si 200 de parametri descriptivi pentru fiecare solicitare de proiect IT. Acest nivel de detaliu asigura vendorilor acces la lead-uri de inalta calitate si informatii precise despre intentiile de achizitie. Astfel, Centrul de Date Softlead transforma modul in care companiile de software abordeaza piata din Romania, oferind acces la date concrete despre intentii de achizitie, profile de cumparatori si rate de conversie. Aceste informatii permit furnizorilor sa ia decizii informate si sa-si maximizeze oportunitatile de vanzare.
Primele informatii cheie incluse in Centrul de date Softlead definesc activitatea de achizitii software din trimestrul 2 al anului 2024. Printre acestea, se regasesc:
Rata de conversie a lead-urilor (cereri de oferte software) generate – reprezinta un parametru reprezentativ in fluxul de generare de lead-uri, de la colectarea acestora in platforma Softlead pana la semnarea contractului. In prezent, rata medie a contractelor semnate prin Softlead a fost de 39.1%.
• Rata de calificare a lead-urilor (cereri de oferte software) indica o diferentiere clara intre cererile de oferte software generate prin campanii de marketing si cele organice (67%), generate prin platforma Softlead.ro. Astfel, primele au un grad mai mic de calificare, ce se reflecta in special in etapa de achizitie in care se afla companiile ce au in plan investitiile in digitalizare.
• Categorii de aplicatii software cu potential de crestere. Dinamica pietei de consum IT, dezvoltarea accelerata a anumitor industrii si rezultatele campaniilor de informare/educare influenteaza, de cele mai multe ori, cresterea interesului de achizitie pentru noi tipuri de aplicatii software. In trimestrul al doilea al acestui an, prin platforma Softlead a crescut in mod semnificativ interesul pentru solutii software din categoriile Call Center (23,9%), Robotic Process Automation - RPA (22,2%) si ChatBots (10,2%)
• Profilul companiilor cu apetit crescut pentru digitalizare. Softlead este platforma de informare si alegere a solutiei software potrivita iubita in special de companiile de tip IMM. Cu toate acestea, in trimestrul 2 al anului 2024, exista schimbari importante la nivelul dinamiciii companiilor mari si foarte mari, care au nevoie de sprijin in procesul de selectie si in etapa de ofertare pentru tehnologii IT. In ceea ce priveste rolul decizional al responsabililor de digitalizare care folosesc Softlead, 80% dintre acestia ocupa pozitii de Top & Middle Management.
• Cultura organizationala in Transformarea Digitala. Datele generate prin instrumentul Softlead Digital DNA indica deschiderea companiilor catre digitalizarea proceselor si activitatilor organizationale, oferind, astfel, trenduri actualizate despre perceptia achizitiilor si implementarilor software in functie de industrie, tipul si marimea companiei beneficiar, rolul persoanei responsabile in fluxul decizional.
***
Softlead este o platforma de tip B2B din Romania, care ajuta companiile sa identifice aplicatia software potrivita, pe baza ADN-ului Digital. Cu acces la peste 1100 de aplicatii software si peste 650 de furnizori IT parteneri listati, Softlead.ro reprezinta un ecosistem integrat, util in procesul de informare, bugetare si achizitie software al oricarei companii de tip IMM. In 2023, valoarea totala a proiectelor software ofertate prin platforma Softlead a depasit 14,3 milioane de euro, ceea ce inseamna o valoare dubla fata de anul anterior. De asemenea, numarul cererilor de oferte pentru achizitii software a crescut cu 24% fata de 2022.
In ultimii ani, peste 15.000 de companii au folosit Softlead pentru a face primii pasi in alegerea suitei de tehnologii sau de aplicatii software potrivite lor.
|