Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Iul 2020 05:45
|
Canalele de comunicare moderne abunda in sfaturi provenind de la furnizorii de tehnologie a informatiei referitoare la modalitatile practice de simplificare si accelerare, in acelasi timp, a proceselor de transformare digitala. Chiar si in contexul actual, cand afacerile sunt perturbate de pandemia Covid-19, exista o sumedenie de promotori IT care folosesc oportunitatea pentru a avansa in planurile lor legate de subiectul respectiv. Cu totii admit faptul ca transformarea digitala nu este doar o strategie de consolidare a propriilor afaceri, ci reprezinta singura cale de trecere la un nou mod de lucru, ce va guverna activitatea din viitor, indiferent de domeniul de specializare. Pentru a veni in intampinarea acestei necesitati, este utila luarea in considerare a catorva sfaturi constructive. O prima conditie este actiunea imediata si constanta, completata de o programare riguroasa a viitorului. Organizatiile tehnologice actuale se concentreaza pe continuitate in schimbare, mai degraba decat pe proiecte unice, costisitoare si cu sanse mari de depreciere pe termen foarte scurt. Aceasta viteza de reactie este utila mai ales atunci cand se aplica initiative paralele si este necesara asigurarea unei flexibilitati suficient de mari a infrastructurii afernete transmiterii informatiilor. Cea de-a doua obligatie este de obtinere a repetabilitatii si fiabilitatii rezultatelor, prin implementarea unor actiuni coerente de automatizare. Mediul economic actual este atat de instabil, incat pentru asigurarea unei profitabilitati durabile este absolut necesara utilizarea tehologiilor cu comanda numerica, ce permit afacerilor sa creasca la o viteza mare. In al treilea rand este vorba despre consolidarea culturii organizationale, care sa defineasca in mod clar misiunea si, in acelasi timp, viziunea de management a companiei. Aceasta este necesara inclusiv pentru a garanta coeziunea echipelor si a le oferi acestora un punct de reper pentru a fi urmat. Ce-a de-a patra conditie a succesului este reprezentata de plasarea tehnologiei la locul cuvenit, insotita de plata corecta pentru beneficiile pe care le asigura. Adoptarea unei solutii trebuie facuta pe baza unor criterii de utilitate si rentabilitate (indiferent de costuri) si nu a unora care sa ia in calcul „succesul” de care se bucura la un moment dat sau intr-o alta structura. In fine, personalul angajat trebuie sa ramana cel mai pretios activ, fara de care transformarea digitala nu ar mai avea niciun rost. Adaptarea oamenilor la noua paradigma este, asadar, esentiala, dar nu trebuie pierduta din vedere nici masurarea permanenta a progreselor inregistrate, pentru a corecta erorile si a face ajustarile necesare.
|