Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
03 Iul 2018 06:50
|
Conform unui studiu realizat de grupul de servicii de consultanta si audit KPMG, 65% dintre managerii executivi ai principalelor organizatii industriale de pe mapamond recunosc faptul ca se confrunta cu o veritabila cultura a inovatiei si schimbarii, in vreme ce 40% dintre acestia nu reusesc inca sa identifice solutii potrivite pentru noile provocari. Intitula „Anormalul a devenit noul normal - cum pot deveni perturbarile elemente constructive pentru companii”, cercetarea releva o schimbare radicala a industriei bunurilor de larg consum, in sensul ca modificarile bruste ale comportamentului de consum au devenit deja o regula, iar executivii companiilor au obligatia de a le observa si a anticipa, in acelasi timp, modul in care acestea pot influenta evolutia entitatilor economice a caror activitate o coordoneaza. Devine tot mai dificil, in opinia expertilor KPMG, de a gestiona corect o suma de factori perturbatori de factura interna si externa, insa analiza acestora reprezinta singura cale de a atinge tinta de marketing propusa - si anume orientarea spre piata. Alternativa nu exista, firmele care opteaza pentru alte politici urmand sa fie lasate in urma. Studiul mai anticipeaza pentru urmatorii doi ani dezvoltarea unui nou model de afaceri, in masura in care managerii intervievati au cazut de acord asupra faptului ca modul curent de organizare nu va avea capacitatea de a rezista pentru mult timp perturbarilor actuale. De asemenea, comertul traditional va pierde foarte mult teren in favoarea celui online, doar in America de Nord planand riscul inchiderii a aproape 37% dintre magazinele fizice, pe termen mediu. In fine, este extrem de probabila dezvoltarea unor canale proprii de distributie ale companiilor, in vederea cresterii vitezei si eficientei, aceasta tendinta fiind pregnanta inclusiv in Europa si America Latina. Concluzia studiului este aceea ca un posibil model de succes al transformarii organizationale ar putea fi acela al plasarii scopului social in centrul strategiei companiilor. Consumatorii, in special cei din categoria „milenarilor” cumpara marfuri in valoare de 2.750 miliarde USD si sunt direct interesati de abordarea companiilor din acest punct de vedere. Avantajele financiare obtinute prin achizitii nu vor mai constitui un argument suficient, iar beneficiarii din categoria mentionata anterior isi vor aloca resursele catre acele produse/servicii generatoare de beneficii in plan ecologic, social si al intereselor comunitatii. In contextul dat, pentru a ramane competitive, firmele vor trebui sa urmeze modelul de crestere al industriei digitale prin: punerea accentului pe eficienta operationala; controlul perturbarilor prin incurajarea lor (abandonarea statutului de simplu observator); majorarea tolerantei la risc prin incurajarea inovatiei; dublarea eforturilor de angajament fata de client. Concluzia studiului KPMG este aceea ca schimbarile care vor surveni pana in 2020 vor fi mult mai intense si vor avea efecte mult mai mari in raport cu cele care s-au derulat in ultima jumatate de secol.
|