TERASTEEL creste cu 28% productia de panouri termoizolante, in primul semestru |
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 06 Sep 2019 06:48 |
Piata locala de panouri termoizolante, evaluata la peste 120 de milioane de euro si 7,2 milioane de metri patrati in 2018, conform studiilor de piata, ar putea creste cu 5% in acest an, potrivit estimarilor companiei TeraSteel, unul dintre cei mai importanti furnizori specializati din regiune si parte a Grupului TeraPlast. Sectorul este dominat, in continuare, de panourile sandwich cu spuma poliuretanica, cu o valoare de 98,4 milioane de euro. TeraSteel are o capacitate de productie anuala de peste 4 milioane de metri patrati de panouri termoizolante, prin cele doua fabrici detinute in Romania (la Saratel, judetul Bistrita-Nasaud) si in Serbia. De asemenea, compania produce si profile metalice zincate, in cadrul unei unitati detinute in localitatea Bistrita.
"Pentru Serbia estimam o crestere a pietei de 8% pe segmentul de panouri cu spuma poliuretanica, in contextul unei piete estimate la peste 51 milioane de euro. Piata regionala pe care activam prin cele doua unitati de productie este de peste 30 de milioane metri patrati. Pentru cele doua unitati de productie TeraSteel, anul 2018 a insemnat o crestere de 54% a vanzarilor comparativ cu 2017, o evolutie influentata de dinamica inregistrata in sectorul de constructii civile si industriale. In primele sase luni ale acestui an productia de panouri sandwich a crescut cu 28%. In viitor, estimam ca piata va continua tendinta pozitiva", a declarat Cosmin Patroiu, director general TeraSteel.
Compania ofera un portofoliu extins de produse precum panouri sandwich cu spuma poliuretanica PUR, spuma poliuretanica ignifugata PIR si vata minerala, tabla cutata autoportanta, profile zincate si hale la cheie. In ceea ce priveste halele la cheie, segment lansat in 2015, comenzile au avut un trend ascendent in toti acesti ani, iar evolutia din prima parte a anului indica o evolutie favorabila si in 2019. Potrivit datelor TeraSteel, comenzile din afara tarii le-au depasit pe cele interne in 2018, 54% dintre acestea provenind din strainatate.
Crestere de 18% a afacerilor din primul semestru
In primul semestru al acestui an, TeraSteel a inregistrat o cifra de afaceri de 27,6 milioane de euro, cu 18% mai mult decat in aceeasi perioada din 2018, si o crestere de 16% a profitabilitatii. "Bugetul de anul acesta a fost construit luand in calcul o crestere de aproximativ 30% a vanzarilor, la aproximativ 72 milioane de euro, pe fondul lansarii de noi produse, al cresterii cererii si al prezentei regionale. La nivelul Grupului TeraPlast, obiectivul pentru 2019 este o cifra de afaceri de peste 200 milioane de euro", a precizat Cosmin Patroiu.
Obiectivele setate de conducerea companiei pentru perioada urmatoare vizeaza consolidarea pozitiei de lider in regiunea Europei Centrale si de Est, dezvoltarea portofoliului de clienti, dar si cresterea vanzarilor de panouri cu vata minerala produse in fabrica din Serbia si dezvoltarea segmentului de hale la cheie. In prezent, produsele marca TeraSteel ajung in 25 de tari europene.
"Observam o tendinta clara, atat pe piata locala, cat si in strainatate, in ceea ce priveste produsele eficiente energetic. Companiile din constructii au inceput deja sa foloseasca tehnologii si materiale avansate in realizarea proiectelor. Pentru noi, dezvoltarea in acord cu aceste directive si atitudinea responsabila fata de mediul inconjurator sunt elemente importante ale strategiei pe termen mediu si lung. Pentru halele la cheie pe care le producem folosim in mod responsabil materia prima, avand un consum redus de otel si o amprenta redusa de CO2", a mai spus managerul TeraSteel.
In ceea ce priveste celalalt mega-trend manifestat in industrie si in sectorul de constructii, digitalizarea, Cosmin Patroiu a precizat: "In fabricile noastre folosim cele mai noi tehnologii existente pe piata si utilaje automate care cresc productivitatea muncii. Digitalizarea este unul dintre cei 4D care reprezinta pilonii strategiei TeraSteel, alaturi de determinare, delocalizare si dezvoltare. Am investit in solutii digitale pe care le folosim in customer service, am automatizat planificarea productiei si procesul de gestiune a stocurilor. Vom continua sa investim in digitalizare pentru a oferi clientilor cele mai bune solutii. In timp, sectorul de constructii va fi schimbat complet de noile tehnologii, fie ca este vorba de utilizarea BIM, realitatea augmentata sau cea virtuala, drone sau printare 3D".
***
TeraSteel Romania si TeraSteel Serbia fac parte, alaturi de producatorul de sisteme de acoperisuri metalice Wetterbest, din Divizia Steel a Grupului TeraPlast. Anul trecut, Divizia Steel a fost principalul contribuitor la evolutia pozitiva a rezultatelor financiare ale grupului, dupa ce vanzarile acesteia au crescut cu 181% fata de 2017, la peste 483 milioane de lei.
|