TERASTEEL: Extindere, diversificare a portofoliului si consolidare a cotei de piata |
Hale & Structuri metalice Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Dec 2024 06:20 |
Anul 2025 se prefigureaza a fi unul provocator atat din perspectiva modificarilor fiscale si intarzierea reformelor pentru accesarea fondurilor europene, cat si din cele ale disponibilitatii de materii prime, viitoarelor reglementari pe parte de mediu si volatilitatii pietei, spune Cosmin Patroiu, CEO al companiei TeraSteel, producator important de panouri termoizolante, profile din otel galvanizat si hale la cheie, a carui activitate a demarat in urma cu trei decenii. Compania detine la ora actuala 3 unitati de productie in Saratel, Bistrita (judetul Bistrita-Nasaud, Romania) si in Leskovac – Serbia si are in constructie o fabrica noua, in Lehliu-Gara, care va suplimenta capacitatea actuala de productie cu 1,8 milioane mp de panouri termoizolante, inclusiv cu miez de vata minerala.
Portofoliul de produse al companiei include panouri termoizolante (PUR, PIR, si cu miez de vata minerala), profile zincate, tabla cutata autoportanta, hale la cheie, accesorii etc. TeraSteel realizeaza exporturi in peste 25 de tari si pune accentul pe inovarea tehnologica si sustenabilitate. Din 2020, compania este o filiala a grupului Kingspan - lider mondial in domeniul materialelor de constructii durabile.
Cosmin Patroiu se refera, in continuare, la cele mai importante aspecte operationale curente si la oportunitatile perioadei urmatoare.
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii din portofoliul Terasteel, in 2024?
- Dinamica produselor TeraSteel pe piata materialelor de constructii este foarte buna. Profilele zincate au inregistrat cresteri de vanzari substantiale, datorita utilizarii acestora pentru functia de componente de suport in parcurile fotovoltaice. Panourile termoizolante, in primele 9 luni ale anului in curs, consemneaza, de asemenea, o crestere cantitativa de peste 10% fata de perioada similara a anului trecut, in contextul in care cresterea volumelor pe piata interna este ponderata de scaderile pietelor externe.
Aceste rezultate demonstreaza ca atat clientii, cat si beneficiarii aleg produse de calitate, cu performante tehnice certificate, perfect adaptate proiectelor proprii.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Pentru anii urmatori, avem in vedere mai multe obiective strategice menite sa consolideze pozitia TeraSteel in Europa Centrala si de Est.
Concret, este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, diversificarea portofoliului de produse si consolidarea pietelor pe care suntem prezenti. Noua fabrica de la Lehliu-Gara va suplimenta capacitatea actuala de productie cu 1,8 milioane mp de panouri termoizolante, inclusiv cu miez de vata minerala. De asemenea, ne va diminua costurile logistice, timpul de livrare si ne va oferi posibilitatea de a fi mai aproape de clientii nostri din sudul Romaniei, Bulgaria, Republica Moldova si de a livra in Ucraina.
- Cum abordati problema zero carbon in cadrul activitatilor operationale si ce obiective de sustenabilitate aveti stabilite pe termen mediu si lung?
- La TeraSteel ne desfasuram activitatea in conformitate cu principiile dezvoltarii durabile, avand ca obiectiv principal mentinerea unui echilibru intre performantele economice, protectia mediului si responsabilitatea sociala.
Incepand din 2021, am integrat la nivelul companiei programul Planet Passionate, care urmareste atingerea unor obiective clare in domeniul sustenabilitatii: cresterea consumului de energie din surse regenerabile, reducerea emisiilor de carbon, promovarea circularitatii materialelor si conservarea resurselor de apa potabila.
Principalele noastre angajamente se refera la: generarea a 60% din consumul de energie electrica prin intermediul centralelor solare instalate pe unitatile noastre de productie, transformarea intregii flote de vehicule a companiei in vehicule cu emisii zero pana in 2030, zero deseuri reciclabile trimise la groapa de gunoi pana in 2025 si reducerea consumului de apa din reteaua publica. Mai mult, noua fabrica de la Lehliu-Gara este proiectata pentru a indeplini cele mai inalte standarde de sustenabilitate si eficienta energetica, reflectand inca o data angajamentul nostru fata de protectia mediului si dezvoltarea durabila.
- Care credeti ca vor fi provocarile anului 2025 in domeniul constructiilor si pentru companie? Dar oportunitatile?
- Anul 2025 se prefigureaza a fi unul provocator atat din perspectiva modificarilor fiscale si intarzierea reformelor pentru accesarea fondurilor europene, cat si din cele ale disponibilitatii de materii prime, viitoarelor reglementari pe parte de mediu si volatilitatii pietei.
Fluctuatiile preturilor la materiile prime esentiale, cum ar fi otelul, pot afecta marjele de profit si planificarea financiara ale producatorilor de materiale de constructii. De asemenea, noile politici europene privind reducerea emisiilor de carbon si eficienta energetica vor impune investitii suplimentare in adaptarea produselor si proceselor. La toate acestea se adauga intensificarea concurentei pe marile piete din spatiul est european si presiunea financiara la care sunt supuse toate companiile implicate in proiecte majore, indiferent daca vorbim de constructori, dezvoltatori sau beneficiari finali.
In acest context, puterea de adaptare rapida si minimizarea riscurilor aferente vanzarii sunt esentiale. De asemenea, trendul crescator al pietei catre produse cu performante superioare in ceea ce priveste reactia si rezistenta la foc, trendul crescator in constructia de parcuri fotovoltaice cu prindere la sol in Romania, dezvoltarea sectorului agricol, in special in Ungaria si Slovacia, accelerarea programelor europene de renovare si reabilitare termica a cladirilor sunt doar cateva dintre oportunitatile pe care 2025 le ofera.
La TeraSteel am anticipat aceste aspecte si am facut demersurile necesare prin investitii si parteneriate strategice, astfel incat sa fim pregatiti pentru noul an, sa putem sustine dezvoltarea partenerilor nostri prin produse calitative, livrari rapide si preturi competitive.
|