| TOPANEL isi atinge obiectivele in 2025 si intra intr-o noua etapa de dezvoltare |
| Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 18 Dec 2025 06:10 |
Producatorul de panouri termoizolante Topanel incheie anul 2025 cu un avans solid, confirmat de o crestere de circa 10% si o cifra de afaceri de 51 milioane de euro la finalul trimestrului al treilea, impulsionate de extinderea capacitatii de productie odata cu inaugurarea celei de-a doua linii de productie de panouri termoizolante (Thermotop este o investitie, insa este o entitate proprie, nu un brand produs sub palaria Topanel). Volumele depasesc deja nivelul anului trecut, iar solutii precum Thermotop Roof System castiga teren in proiecte majore. Pe acest fundament, Irina Tanasescu, directorul comercial al Topanel, priveste spre 2026 cu planuri de digitalizare, modernizare tehnologica si investitii continue in productie. In urmatorii 3-5 ani, Topanel urmareste consolidarea pozitiei regionale si o extindere controlata a capacitatilor, mizand pe eficienta energetica, sustenabilitate si parteneriate pe termen lung.In continuare, interviul exploreaza dinamica pietei de panouri termoizolante, tendintele din constructiile industriale si directiile strategice pentru 2026. Intr-un context in care eficienta energetica si sustenabilitatea devin prioritati, Topanel isi consolideaza rolul in industria materialelor pentru constructii din Romania.
- Cum ati caracteriza anul 2025 pentru companie din perspectiva rezultatelor financiare si operationale?
- A fost un an benefic pentru Topanel. Ne-am propus o crestere de aproximativ 10% pentru anul in curs si suntem in grafic cu obiectivele pe care ni le-am asumat la inceputul anului. La finalul celui de-al treilea trimestru am atins o cifra de afaceri de aproximativ 51 de milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada din 2024. De asemenea, la nivel de productie, am depasit deja volumele de anul trecut, in aceeasi perioada. Suntem increzatori ca vom incheia 2025 intr-o nota optimista, atingandu-ne integral obiectivele de productie si vanzare, ceea ce ne da o perspectiva buna si pentru 2026.
![]() - Care au fost principalele realizari ale Topanel in 2025?
- La capitolul realizari, as mentiona, in primul rand, cresterea productiei cu aproximativ 10%, un rezultat direct al planului de investitii desfasurat intre 2022 si 2025. Tot in acest an, Thermotop Roof System - solutia noastra pentru acoperisuri industriale cu performanta energetica ridicata - a inceput sa se impuna in piata. Avem deja numeroase proiecte in desfasurare cu aceasta solutie. Un exemplu este centrul comercial Urbano Fashion & Living, unde am livrat aproximativ 15.000 mp. De asemenea, proiectele de modernizare a infrastructurii agricole au avut un rol important in atingerea obiectivelor de vanzari, acesta fiind un segment in care panourile noastre sandwich s-au integrat foarte bine.
![]() - Cum a evoluat piata de panouri termoizolante in 2025 si ce impact a avut aceasta asupra activitatii Topanel?
- Piata a avut o evolutie oscilanta. Prima parte a anului a fost influentata de contextul politic, care a generat o perioada de stagnare, urmata insa de o revenire a cererii. Din perspectiva tendintelor, observam un interes tot mai mare pentru materiale de calitate superioara si, in special, pentru panourile sandwich cu grosimi mai mari, de 100-150 mm, necesare pentru indeplinirea standardelor energetice si de sustenabilitate.
In ceea ce priveste segmentele in crestere, se continua dezvoltarea capacitatilor de stocare, atat pentru depozite frigorifice, cat si pentru spatii agroalimentare, dar si o cresterea a proiectelor din zona agro-zootehnica. Un domeniu important si in continua crestere este cel al termoizolarii constructiilor zootehnice. De asemenea, segmentul spatiilor comerciale a continuat sa creasca intr-un ritm constant. La capitolul dificultati, proiectele din cadrul PNRR au avansat lent, generand intarzieri in implementare si afectand o parte dintre investitii.
- Ce obiective strategice si investitii aveti planificate pentru 2026?
- Pentru 2026, ne propunem sa continuam procesul de modernizare, cu accent pe sustenabilitate. Avem in vedere achizitii de masini electrice si hibride pentru reinnoirea flotei auto, precum si digitalizarea activitatilor prin implementarea softurilor CRM si WMS, care vor permite gestionarea unui flux complet si controlat de la primul contact cu clientul pana la livrarea produsului. Ne dorim sa crestem eficienta interna si trasabilitatea, astfel incat sa optimizam cat mai mult intreaga activitate a companiei. In paralel, continuam procesul de modernizare a capacitatilor existente, pentru a raspunde mai rapid cererii si sa sustinem proiectele cu timpi de executie tot mai stransi.
![]() - Ce oportunitati si provocari anticipati pentru anul 2026 si cum va propuneti sa ramaneti competitivi?
- Pentru 2026, anticipam atat oportunitati, cat si provocari pe piata constructiilor. Oportunitatile apar din nevoia de solutii constructive rapide in domeniul industrial, la care raspundem cu panouri termoizolante PUR, PIR si vata minerala, care optimizeaza timpii de constructie si respecta criteriile de siguranta la incendiu. Dezvoltarea sectorului logistic continua sa ofere oportunitati, datorita pozitiei strategice a Romaniei in Europa. Totodata, reabilitarea constructiilor zootehnice reprezinta un segment cu potential semnificativ, iar domeniul privat ramane principala sursa de dezvoltare.
Din perspectiva provocarilor, raman constante variatiile preturilor materiilor prime. Anticipam o crestere a pretului metalului atat la nivelul Uniunii Europene, cat si din spatiul extra comunitar.
Strategia noastra pentru a ramane competitivi se bazeaza pe portofoliul diversificat de produse, care contribuie la performanta energetica a constructiilor, si pe parteneriatele de lunga durata, care ne permit o reactie rapida. De la reteaua de distributie pana la partenerii din constructii, ne pozitionam ca furnizor care asigura termene scurte de livrare si calitate la preturi competitive.
- Cum abordati tema sustenabilitatii si eficientei energetice in portofoliul de produse si in activitatea de productie/ distributie? Exista initiative concrete sau certificari relevante in acest sens?
- Sustenabilitatea si eficienta energetica sunt obiective pe care le urmarim atat in procesul de productie, cat si la nivel de portofoliu. In vederea modernizarii procesului de productie, am echipat halele de productie cu un parc fotovoltaic de 1,8 MW, care reduce semnificativ consumul de energie din surse neregenerabile.
In portofoliu, toate produsele Topanel contribuie la eficienta energetica a constructiilor, fie ca vorbim de tabla cutata autoportanta, panouri termoizolante PUR, PIR sau vata minerala. In plus, Thermotop Roof System a fost conceput special pentru acoperisuri industriale cu deschideri mari intre reazeme, combinand greutatea redusa a placilor cu performanta termica ridicata, astfel incat sa ofere siguranta si durabilitate. Totodata, suntem primii producatori din Romania care de panouri cu Declaratie de Produs de Mediu (EPD), un standard international care certifica impactul produselor asupra mediului pe tot parcursul ciclului de viata.
![]() - Privind in perspectiva, care este viziunea dumneavoastra asupra evolutiei companiei in urmatorii 3-5 ani?
- In urmatorii 3-5 ani ne concentram pe consolidarea pozitiei pe piata regionala si pe extinderea controlata a capacitatilor de productie. Analizam posibilitatea extinderii capacitatilor de productie in Romania. Ne dorim sa devenim un reper regional prin calitate constanta, livrari predictibile si solutii eficiente energetic - criterii care conteaza in mod real pentru clientii nostri.
|