INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
ARISTON THERMO ROMANIA SRL |
Adresa: Str. Polona 68 - 72, etaj 1, Bucuresti, S1 |
Telefon: 021/231.95.10, 021/231.95.12 |
Fax: 021/231.94.75 |
E-mail: office.ro@aristonthermo.com |
Web site: https://www.ariston.com/ro-ro/ |
Domenii: Cazane si centrale termice | Sisteme HVAC |
Descriere activitate
Furnizor de solutii HVAC. |
Prezentare companie/institutie
ARISTON: Piata pompelor de caldura necesita suport din partea statului
Catalin Draguleanu (48 de ani)
Functia/Firma: Senior Director, Ariston Romania;
Experienta profesionala: 20 de ani pe piata de instalatii termice si HVAC.
Grupul Ariston este un competitor global major pe piata sistemelor de incalzire si producere a apei calde menajere. Compania promoveaza o gama extinsa de solutii inovatoare si eficiente din punct de vedere energetic, proiectate pentru a imbunatati confortul prin folosirea celor mai avansate tehnologii si a unor sisteme de conectare performante. Produsele grupului sunt disponibile sub brandurile globale Ariston, ELCO si Wolf, operand, de asemenea, sub marci emblematice precum Calorex, NTI, HTP, Chaffoteaux, ATAG, Brink, Chromagen, Racold si Thermowatt, respectiv Ecoflam. Din punct de vedere financiar, in anul fiscal 2023, Ariston a realizat incasari nete de peste 3 miliarde euro, reprezentand o majorare de 30% comparativ cu exercitiul fiscal precedent. Ariston Romania este filiala locala a Ariston Group, distribuind pe plan local o gama extinsa de centrale termice in condensare. In continuare, Catalin Draguleanu, Senior Director al societatii, se refera la situatia actuala a pietei si la perspectivele de dezvoltare, in contextul accentului care se pune, la momentul actual, pe actiunile de prevenire a schimbarilor climatice.
- Cum a evoluat piata de centrale termice si pompe de caldura in 2023 si care sunt previziunile pentru intervalul 2024-2025?
- Piata pompelor de caldura este una foarte mica - pana la 20.000 de unitati vandute in 2022 la nivelul Romaniei. Este putin, in conditiile in care, in Europa, in anul 2022 vanzarile au depasit 3 milioane de unitati. In 2023, pompele si-au mentinut popularitatea in randul consumatorilor, insa in absenta unui sprijin financiar, achizitionarea ramane imposibila pentru multi consumatori, fiind vorba despre o tehnologie costisitoare. Din acest punct de vedere, credem ca interventia autoritatilor cu mijloace de sprijin va marca o diferenta fundamentala. In ceea ce priveste centralele de apartament, piata este mult mai solida - vorbim de un parc de aproximativ 2,7 milioane de centrale de apartament, la nivel national. Este important de subliniat ca Ariston comercializeaza in Romania exclusiv centrale in condensare, care sunt mult mai putin poluante si mai prietenoase cu mediul.
Am observat in piata un interes crescut pentru pompele de caldura industriale, pe care le comercializam sub brandul ELCO. La fel precum consumatorii persoane fizice, companiile si dezvoltatorii din real estate sunt tot mai interesati de eficienta energetica si de controlul costurilor alocate surselor si consumului de energie, constientizand faptul ca adoptarea unor solutii sustenabile nu doar protejeaza mediul, ci are si beneficii financiare semnificative. Astfel, implementarea pompelor de caldura comerciale reprezinta o componenta esentiala in strategiile de eficienta energetica ale multor companii sau dezvoltatori, pentru ca utilizeaza energia din mediul inconjurator (aer, apa, sol) pentru incalzire sau racire. Mai mult, in multe state europene, guvernele ofera stimulente financiare pentru adoptarea solutiilor eficiente din punct de vedere energetic, iar companiile pot beneficia de scutiri fiscale, subventii sau credite pentru investitiile in pompe de caldura - un demers pe care speram sa il vedem cat mai curand si in Romania. - Precizati nivelul cifrei de afaceri inregistrata de companie in 2023 si estimati evolutia acesteia in 2024.
- In anul precedent, grupul Ariston a inregistrat rezultate record atat in ceea ce priveste veniturile cat si profitabilitatea companiei. Veniturile nete au depasit pragul de 3 miliarde euro, in crestere cu 30% fata de 2022. De asemenea, grupul a inregistrat o crestere de peste 36% a profitului net in 2023, ajungand la 191 milioane euro. In acelasi timp, afacerea Ariston in Romania s-a consolidat, am reusit sa indeplinim toate obiectivele pe care ni le-am propus si ne bucuram ca am reusit sa onoram la timp toate comenzile din partea clientilor nostri. Pentru 2024 manifestam un optimism rezervat, avand in vedere climatul economic volatil.
- Care sunt tipurile principale de produse comercializate si ponderea acestora in totalul vanzarilor, respectiv zona geografica cu cel mai ridicat grad de absorbtie?
- In Romania, Ariston comercializeaza pompele de caldura aer-apa din gama Nimbus NET R32 - cea mai noua solutie pentru incalzire, racire si apa calda menajera, cu eficienta ridicata si amprenta de mediu redusa. Noile pompe au incorporata platforma de diagnoza de la distanta Ariston NET PRO, ceea ce permite verificarea si gestionarea de la distanta a sistemelor instalate. Acestea au o eficienta de aproape 3 ori mai mare comparativ cu cea a sistemelor traditionale si un consum cu cel putin 75% mai mic. De asemenea, punem in vanzare si o gama larga de centrale termice in condensare, care, desi nu au performantele energetice si avantajele de mediu ale pompelor, sunt totusi de inalta performanta si extrem de eficiente. In ceea ce priveste domeniul comercial, pompele de caldura ELCO AEROTOP M si AEROTOP L sunt produsele cu cele mai bune performante pe piata locala, foarte apreciate de dezvoltatorii din domeniul real estate, indiferent daca vorbim despre segmentul rezidential sau comercial. AEROTOP M si AEROTOP functioneaza cu agent de refrigerare R32, care are un impact redus asupra mediului, contribuie la reducerea amprentei de carbon si imbunatatirea amprentei ecologice in cladirile in care sunt instalate. Cea mai mare parte a proiectelor in care suntem implicati sunt in Bucuresti si zonele limitrofe.
- Ce obiective de management ati definit pentru acest an?
- In 2024 ne propunem sa consolidam afacerile din Romania, cu accent pe dezvoltarea ofertelor prietenoase cu mediul si eficiente din punct de vedere energetic. Observam o crestere semnificativa a preocuparilor din domeniul real estate in ceea ce priveste sustenabilitatea si ne propunem sa fim la inaltimea acestor schimbari, contribuind la transformarea sectorului cu produse durabile. Vedem cu siguranta numeroase oportunitati generate de cererea crescuta pentru solutii eficiente energetic si prietenoase cu mediul, care determina industria HVAC sa inoveze si sa se dezvolte constant.
- Cum comentati directia de dezvoltare a ofertei, in contextul scumpirii energiei? Ce produse ar fi recomandate in aceasta situatie?
- Consumatorii romani devin din ce in ce mai familiarizati cu pompele de caldura, o tehnologie eficienta, cu un consum redus de energie si prietenoasa cu mediul. Credem ca aceasta este o zona cu un mare potential de dezvoltare in viitor, iar implicarea statului prin diferite sisteme de sprijinire va face mai usoara tranzitia spre aceasta noua tehnologie. Este insa un proces de durata. Ariston pune la dispozitia consumatorilor si sistemele hibride, care practic reprezinta pompe de caldura care pot fi gandite ca parte a unui sistem nou cu centrala pe gaz sau montate la un sistem de incalzire existent. Totusi, centralele raman un segment semnificativ si este important de subliniat ca si acestea au evoluat tehnic si au devenit mai prietenoase cu mediul. Ariston investeste resurse semnificative in cercetare si dezvoltare, scopul fiind acela de a genera permanent noi tehnologii eficiente si nepoluante. Tendinte similare sunt vizibile si in cazul pompelor de caldura industriale, unde tehnologia a evoluat semnificativ in ultimii ani, ceea ce a dus la cresterea fiabilitatii si performantei acestor sisteme. Odata cu majorarea costurilor energetice, piata se indreapta catre solutii mai eficiente si sustenabile, iar companiile si dezvoltatorii din domeniul real estate cauta alternative care sa limiteze costurile si sa minimizeze impactul asupra mediului. Pompele de caldura comerciale sunt solutii fiabile si pot fi utilizate la scara larga in Romania, fiind eficiente la temperaturi de pana la -20°C si capabile sa ofere incalzire chiar si in cele mai reci perioade ale iernii. Echipamentele ELCO ofera o serie de beneficii, inclusiv reducerea amprentei de carbon, imbunatatirea amprentei ecologice in cladirile in care sunt instalate, reducerea costurilor facturilor de energie, costuri de service si intretinere mici si o durata de viata indelungata.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2024)
ELCO: Centralele termice "de bloc" le vor inlocui treptat pe cele individuale
Catalin Draguleanu (46 de ani)
Functia/Firma: Country Manager, Ariston Romania;
Experienta profesionala: 18 ani pe piata de instalatii termice si HVAC.
In intervalul 1 ianuarie - 30 septembrie 2021 au avut loc cresteri de 9,4% la lucrarile de constructii noi si de 27,8% pe segmentul cladirilor rezidentiale. Dezvoltarea domeniului rezidential este confirmata si de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, potrivit careia numarul locuintelor vandute in Romania in primele 10 luni ale anului a fost cu 65% mai mare comparativ cu cel inregistrat in perioada similara din 2020. De asemenea, livrarile de locuinte din primele sase luni din 2021 au crescut cu 5,3% fata de acelasi interval din 2020, stabilindu-se un nou record pentru semestrul intai. In total, piata rezidentiala din Romania a atras investitii de peste 1,5 miliarde euro in 2021, potrivit rapoartelor de piata. Dezvoltarea segmentului de constructii rezidentiale reprezinta un efect direct al restrictiilor impuse de criza pandemica si mai ales de perioada de lockdown din primavara anului trecut. ELCO, brandul german de cazane pentru incalzire de capacitati mari, parte din portofoliul Ariston Group, a fost unul dintre beneficiarii tendintelor pozitive din sectorul constructiilor. Astfel, in urma nevoilor identificate in piata, sistemele de incalzire industriale au fost proiectate pentru cele mai exigente cerinte, oferind avantaje si beneficii ce le permit sa fie montate in numeroase aplicatii comerciale, fie ca unitati unice, fie in cascada.
- Ce tendinte ati observat pe piata de instalatii termice in 2021 si ce rezultate ati inregistrat in acest an?
- O tendinta clara a anului 2021 a fost cresterea vanzarilor online si a solutiilor mai complexe, in special pentru produsele care inglobeaza tehnologii noi si care includ conectivitatea. Principalele produse comercializate de Ariston Thermo sunt centralele termice de apartament sau industriale, boilerele electrice, pompele de caldura, sistemele solare si aparatele de aer conditionat. Primele trei luni au avut rezultate pozitive, am inregistrat o crestere de aproximativ 20% peste aceeasi perioada din anul trecut. Portofoliul de produse cu care suntem prezenti pe piata nu s-a modificat, dar s-au schimbat preferintele consumatorilor. Exista cerere tot mai mare pentru tehnologie, conectivitate si aparate eficiente energetic, precum panourile solare si pompele de caldura. Discutam si despre centrale termice mari, care pot fi utilizate atat in proiectele comerciale, cat si rezidentiale pentru a le inlocui pe cele de apartament. Vanzarile au o dinamica diferita, consumatorii sunt foarte atenti la tendintele de eficienta si conectivitate. Urmatorul pas care ar trebui facut este cel al subventionarii de catre stat a sistemelor cu pompa de caldura, dupa modelul vest-european, avand in vedere ca acestea au un consum mic de energie. Pompa de caldura va deveni o solutie tot mai importanta, iar Franta, Germania, Italia desfasoara deja astfel de proiecte si produsele au devenit foarte populare. Dincolo de cladirile noi, mai sunt si blocuri vechi care apeleaza acum la solutia cazanelor industriale (centralelor de bloc) sau a panourilor solare, pentru a se putea debransa de la sistemul centralizat din Capitala. Unul dintre cele mai importante avantaje ale acestor cazane este gradul foarte ridicat de eficienta, iar dezvoltatorii sunt tot mai interesati ca spatiile pe care le construiesc sa fie dotate cu solutii de incalzire in sistem centralizat, cat mai eficiente, dar sa prezinte si fiabilitate, alaturi de un raport pozitiv putere - amprenta la sol.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Obiectivele pe termen mediu si lung sunt consolidarea prezentei in Romania prin extinderea retelei de distributie si service, dar si asigurarea unei cresteri constante si sustenabile. De asemenea, suntem intr-o continua consolidare a portofoliului de produse, cu focus pe conectivitate, eficienta energetica si pe solutii inovatoare. Eficienta energetica este o conditie indispensabila a sistemelor noastre, indiferent de gama, astfel ca aceasta este o directie pe care vom continua sa inovam. De asemenea, vom dezvolta in continuare segmentul echipamentelor dedicate aplicatiilor comercial-industriale, pe cel al conectivitatii si domeniul foarte putin explorat al echipamentelor hibrid.
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Dincolo de incertitudinile inerente pandemiei pe care o traversam cu totii, pentru noi toata aceasta perioada a avut si o parte pozitiva, deoarece oamenii - fiind nevoiti sa stea mai mult in case - au facut mai multe achizitii prin care au sporit confortul in propriile locuinte, astfel incat afacerea Ariston Romania a crescut in aceasta perioada. Pandemia a accelerat si tendinte care incepusera deja sa se faca simtite pe piata, respectiv cresterea achizitiilor online si orientarea tot mai mare a consumatorilor catre produse eficiente energetic, care folosesc energii regenerabile si care inglobeaza tehnologie inteligenta si solutii de conectivitate. Credem ca aceste tendinte se vor mentine si chiar se vor accentua in viitor.
Faptul ca pandemia nu s-a incheiat ne obliga sa ne temperam optimismul. Desi pe parte de vanzari suntem increzatori ca vom avea o evolutie buna si anul acesta, avem semnale care ne ingrijoreaza pe alte segmente, avand in vedere ca ultima perioada a favorizat, din pacate, cresterea accelerata a costurilor materiilor prime. Este o situatie care ingreuneaza foarte mult lantul de aprovizionare si aduce majorari de preturi in piata si intarzieri pe care deja le resimtim in livrarile de la furnizorii nostri. Iar, intr-un cadru mai larg, avem o preocupare serioasa legata de lipsa personalului tehnic si ne ingrijoreaza faptul ca gasim tot mai greu specialisti, atat pe partea de instalatii, cat si de service. - Care credeti ca vor fi provocarile anului 2022 in domeniul constructiilor si pentru companie? Dar oportunitatile?
- In pofida pandemiei, continuam sa ne extindem portofoliul si ne propunem sa aducem la indemana consumatorilor din Romania produse cat mai variate, in linie cu cele mai diverse nevoi ale lor. Vorbim de produse de ultima generatie. De asemenea, ne concentram pe segmentul pompelor de caldura, care reprezinta urmatorul pas in asigurarea confortului termic al locuintelor (incalzire, racire si apa calda). Totodata, vrem sa continuam povestea de succes a brandului nostru ELCO, unul dintre liderii pietei locale pentru solutii de incalzire comerciale si rezidentiale. De altfel, anul trecut, portofoliul de produse ELCO Heating Solutions a fost consolidat cu noua gama de cazane in condensare L Plus, care este formata din modelele murale THISION® L PLUS si de cele de pardoseala TRIGON® L PLUS, ce ofera performante ridicate, instalare adaptabila oricarui tip de instalatie si intretinere simpla. Ambele tipuri de echipamente termice includ produse eficiente energetic, cu emisii de noxe foarte reduse si cu o gama variata de puteri adaptata oricarui tip de proiect comercial sau industrial, precum cladiri de birouri, centre comerciale si de leisure, proiecte rezidentiale de dimensiuni mari, centre medicale, educationale, cladiri administrative, proiecte de reabilitari etc. - unde spatiul disponibil trebuie folosit in mod inteligent. Fiind unul dintre jucatorii principali din Europa in domeniul solutiilor de incalzire pentru aplicatiile comerciale, portofoliul ELCO este format dintr-o gama extinsa de produse pentru intervalele de performanta medie si mare, instalate in cladiri comerciale, publice si rezidentiale.
La nivelul grupului Ariston, planurile noastre sunt armonizate si cu obiectivele europene, exprimate recent prin pachetul Fit for 55, anuntat de Comisia Europeana. Pentru 2022, grupul isi propune ca peste 80% din venituri sa fie generate de produse regenerabile si cu eficienta sporita si reducerea cu peste 3 milioane de tone a emisiilor de CO2 echivalent, datorita tehnologiilor noastre performante. In acest sens, Ariston Thermo investeste semnificativ in cercetare si dezvoltare, intelegand ca inovarea si progresul tehnologic sunt singurele cai prin care ne putem adapta unui viitor in care eficienta, protejarea mediului si sustenabilitatea devin tinte obligatorii. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2021)
|