Agenda Constructiilor
Sambata, 04 Mai 2024
STIHL
Home - INDEX COMPANII - INSTITUTII, PATRONATE, ASOCIATII si ORGANISME de CERTIFICARE - Patronate si asociatii profesionale - ASOCIAȚIA PROFESIONALĂ DE DRUMURI ȘI PODURI DIN ROMANIA - APDP
PAGINA PERSONALIZATA


ASOCIAȚIA PROFESIONALĂ DE DRUMURI ȘI PODURI DIN ROMANIA - APDP

ASOCIAȚIA PROFESIONALĂ DE DRUMURI ȘI PODURI DIN ROMANIA - APDP

Adresa: Bd. Dinicu Golescu nr. 41, sc. 2, et. 1, ap. 37, Bucuresti, S1
Telefon: 021/316.13.24
Fax: 021/316.13.25
E-mail: office@apdp.ro
Web site: www.apdp.ro
Domenii: Patronate si asociatii profesionale
Descriere activitate
Organizație profesională ce asigură cadrul instituțional, material și social de manifestare a membrilor săi în domeniul Drumuri și Poduri din România
Prezentare companie/institutie
APDP: Accidentele de circulatie reprezinta pana la 2,5% din PIB
 
 
 
 
 
 
Prof. dr. ing. Gheorghe Lucaci (72 de ani)
Functia/Organizatia: Presedinte, APDP din Romania;
Experienta profesionala: peste 40 de ani in domeniul infrastructurii rutiere.
 
Reteaua rutiera a Romaniei este slab dezvoltata din punct de vedere al densitatii acesteia (kilometri de drum pe unitatea de suprafata) in raport cu retelele rutiere din tarile dezvoltate si chiar din cele de nivelul Romaniei. Prof.dr.ing. Gheorghe Lucaci, presedintele Asociatiei Profesionale de Drumuri si Poduri (APDP) din Romania, evidentiaza, ca un fapt deosebit de alarmant, nivelul ridicat al accidentelor fatale produse pe drumurile publice (mai mult decat dublul mediei europene in termeni relativi - numar de accidente la numar de locuitori). "Mentionez ca accidentele de circulatie, conform evaluarilor si acceptiunilor specialistilor la nivel international reprezinta circa 1,5-2,5% din PIB, ceea ce la nivelul tarii noastre ar putea fi cifrat la circa 4 miliarde euro anual", subliniaza specialistul. Acesta mai adauga ca, desi infrastructura rutiera din Romania a avut o evolutie pozitiva dupa 1990, starea tehnica a acesteia, din punct de vedere al capacitatii portante a structurii rutiere nu este la nivelul exigentelor actuale, mai ales in cazul drumurilor locale (judetene, comunale, strazi rurale), care detin o pondere importanta din lungimea totala a drumurilor publice (circa 70%) si asigura accesul populatiei la activitatile economice si sociale.
 
- Ce considerati ca ar trebui facut, de urgenta, pentru imbunatatirea conditiilor de transport rutier?
- Consider ca ar fi necesar, printre altele:
   ● reconsiderarea strategiei de dezvoltare a retelei rutiere in ansamblul sau, pornind de la Master Planul General de Transport, luand in considerare obiectivele majore conturate pe plan international, in special in cadrul Asociatiei Mondiale de Drumuri (PIARC), in care si Guvernul Romaniei este membru, privind asigurarea mobilitatii si accesibilitatii membrilor societatii, in conditii de sustenabilitate si rezilienta la nivelul exigentelor actuale;
   ● organizarea administrarii drumurilor locale si coordonarea acestei activitati (la nivel de judete, orase, comune);
   ● respectarea si aplicarea de catre administratiile de drumuri a reglementarilor tehnice existente privind intretinerea drumurilor, inclusiv programarea lucrarilor de interventie pe baze tehnice, in contextul optimizarii resurselor. Aceasta in ideea ca activitatea de intretinere a drumurilor, in special a celor locale, nu dispune de resursele necesare si nici de administratii performante, care sa gestioneze patrimoniul rutier, asa incat acesta sa asigure conditii de deplasare sigure, confortabile, eficiente si cu impact redus asupra mediului;
   ● constituirea si intretinerea unei baze de date tehnice pentru toate categoriile de drumuri, care bineinteles sa aiba si componenta de rezistenta a structurii rutiere (capacitatea portanta). Actiunea trebuie sa fie coordonata la nivel national, asigurandu-i-se suportul tehnic si legislativ etc.
- Cum apreciati cadrul legislativ romanesc din domeniul investitiilor in infrastructura?
- In general, apreciez ca este asigurat cadrul legislativ in domeniul investitiilor, cu mentiunea ca eventualele elemente care afecteaza procesul de implementare a proiectelor in ansamblul lor trebuie in permanenta sesizate, analizate, rectificate si aplicate de catre cei ce lucreaza in domeniile specifice. Asa cum am mentionat anterior, drumurile locale (judetene, comunale, strazi urbane si rurale) au o pondere importanta in reteaua rutiera a tarii noastre, rolul acestora in asigurarea mobilitatii si accesibilitatii populatiei fiind evident. Consider ca se impune realizarea unui cadru legislativ si organizatoric adecvat pentru un management performant al acestor categorii de drumuri.
Trebuie, de asemenea desfasurata o continua activitate de actualizare a tuturor reglementarilor, legislative si tehnice pentru armonizarea acestora cu normele europene si adaptarea la evolutia strategiilor in domeniu si a tehnologiilor de lucru.
- Ce obiective aveti stabilite, la nivel de asociatie, in 2023 si in perspectiva (2024-2025)?
- Obiectivele din acest an si de perspectiva, fara a fi o mentionare exclusiva sunt:
   ● dezvoltarea asociatiei prin implicarea tuturor membrilor, actuali si viitori in atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus;
   ● diseminarea bunelor practici din domeniul infrastructurilor rutiere prin toate mijloacele de abordare: revista proprie, organizarea de manifestari profesionale - conferinte, simpozioane, schimburi de experienta etc.
   ● reunirea specialistilor din administratie, universitati, proiectare, executie, intretinere si exploatare este absolut necesara pentru realizarea de progrese tehnice in acest important domeniu;
   ● initierea si desfasurarea de activitati pentru formarea continua a personalului;
   ● participarea la Cel de-al XVII-lea Congres Mondial de Drumuri de la Praga (2-6 octombrie 2023) si dezvoltarea participarii in activitatile PIARC pentru urmatorul ciclu de lucru (2024-2027) prin inscrierea de membri in Comitetele tehnice.
Pentru atingerea obiectivelor propuse suntem in curs de imbunatatire a cadrului organizatoric prin revizuirea Statutului si Regulamentului de organizare si functionare ale asociatiei.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent?
- Principala provocare este cea de reunire a tuturor specialistilor cu activitate in domeniul rutier in asociatia noastra si identificarea de solutii de motivare a participarii acestora la activitatile pe care ni le-am propus. Continuarea si dezvoltarea colaborarii cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere o consideram foarte importanta pentru activitatea noastra. De asemenea, atragerea si implicarea administratiilor locale, proiectantilor, consultantilor si antreprenorilor poate fi, cu siguranta, un factor de crestere a calitatii serviciilor oferite sectorului de drumuri, nu numai celor publice, dar si celor private si de exploatare.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2023)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGhiltiABONARE REVISTESISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
concelex
theda mar
leviatan
noark
viarom
MAKITA
quadratum
ness project
strabag nivel 1
CDS
Ubitech
EDIT-Structural
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
siniat
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
ROGBC 2016
AICPS_30
econet
top 500
top 500
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander