Agenda Constructiilor
Duminica, 24 Noiembrie 2024
PAGINA PERSONALIZATA


GEALAN ROMANIA SRL

GEALAN ROMANIA SRL

Adresa: B-dul Iuliu Maniu nr. 612-614, Bucuresti, S6
Telefon: 021/404.27.00
Fax: 021/318.23.02
E-mail: office@gealan.ro
Web site: www.gealan.ro
Domenii: Profile, feronerie & accesorii
Descriere activitate
Producator de profile din PVC pentru ferestre si usi cu geam termoizolant.
 
Prezentare companie/institutie
GEALAN: Vanzari mai mari cu 10%, pe baza consolidarii exportului
Gealan Romania se claseaza in topul furnizorilor de profile PVC din tara noastra, detinand o pozitie privilegiata pe piata de profil inca de la infiintarea companiei. Criza economica a determinat o reproiectare a strategiei la nivel de grup, implicand orientarea spre inovatie si aplicarea unor masuri ferme de consolidare a retelei de distributie. Avand in vedere evolutia cererii pe pietele traditionale, recent, managementul reprezentantei locale a luat decizia implicarii in regiunea Golfului Persic (Arabia Saudita si Irak), prin aceasta politica fiind vizata o majorare semnificativa a vanzarilor in 2013. Anul trecut a inceput deja livrarea de sisteme catre o serie de societati partenere, specializate in fabricatia de tamplarie termoizolanta, ponderea cea mai semnificativa a profilelor comercializate fiind constituita de reperele din clasele superioare de performanta. In acest context, pentru 2013 este prognozata obtinerea unei cifre de afaceri cu 10% superioare celei raportate in anul anterior, care s-a situat la aproximativ 29 milioane de euro.

Aurel Vlaicu, director general al Gealan Romania :
„ In noul context economic, guvernat de principiile sustenabilitatii aplicate domeniului constructiilor, compania noastra este pregatita sa faca fata provocarilor viitorului, promovand solutii tehnice perfect adaptate acestor exigente. Seria S9000 constituie un exemplu concludent din acest punct de vedere, reprezentand un sistem extrem de competitiv, adaptabil inclusiv aplicatiilor din categoria caselor pasive. Pentru intervalul urmator suntem optimisti, estimand ca piata de tamplarie termoizolanta se va redresa, cu atat mai mult cu cat produsele respective sunt indispensabile atingerii obiectivelor stipulate in cadrul proiectelor comunitare de eficientizare energetica ”.

Capacitate de extrudare de 15.000 tone/an, pentru reprezentanta din Romania
Gealan Fenster Systeme are o experienta de peste 90 de ani pe piata industriala din Europa, in 1968 fiind fabricat primul profil din PVC. Dezvoltarea ulterioara pe acest segment a fost accelerata, in 1980 urmand lansarea reperelor colorate din gama Acrylcolor, realizate prin intermediul unei tehnologii speciale de coextrudare cu sticla acrilica. In prezent, concernul detine doua unitati de productie in Germania (amplasate in localitatile Oberkotzau si Tanna) si cate una in Lituania (Vilnius), Polonia (Rzgóv), Romania (Bucuresti) si Federatia Rusa (Moscova). De asemenea, societatea are subsidiare puternice in Franta, Cehia, Bosnia-Hertegovina, Serbia, Croatia si Ucraina. In 2011, in cadrul grupului Gealan activau peste 1.200 de specialisti, cifra medie de afaceri totalizand mai multe de 220 milioane de euro. Pe piata locala, compania este prezenta din anul 1994, devenind rapid un lider zonal, cu activitate sustinuta de exportul in Bulgaria si Republica Moldova. Constructia fabricii din Bucuresti a fost demarata in 1998, in mai putin de 12 luni avand loc inaugurarea noii facilitati, care a operat initial prin intermediul a trei echipamente de extrudare. Dezvoltarea din intervalul urmator a fost accelerata, in 2002 procesarea fiind realizata de sase linii de extrudare. Numarul acestora a ajuns la zece instalatii in perioada de dezvoltare maxima a pietei de profil, asigurand o capacitate de productie de 15.000 tone/an. Evolutia respectiva a fost corelata, in mod direct, cu sporirea exponentiala a cererii de tamplarie termoizolanta, punctul maxim fiind inregistrat in 2008, cand vanzarile totale din sectorul analizat atingeau cota de 1,2 miliarde euro. In contextul dat, cifra de afaceri a Gealan Romania a atins un record absolut in acel an, situandu-se la aproximativ 80 milioane de euro. Performanta a fost confirmata inclusiv de Camera de Comert si Industrie a Romaniei (care a clasat societatea pe prima pozitie in „Topul national al firmelor”), precum si de Coface Romania, care, in cadrul unui studiu specific, a confirmat apartenenta companiei la grupul celor mai performanti 50 de agenti economici activi pe piata autohtona. Din punct de vedere al distributiei, in 2008 Gealan avea aproximativ 450 de parteneri la nivel national, detinand depozite in Bacau, Craiova, Timisoara si Constanta. Inceputul crizei economice a dus la ajustarea fireasca a rezultatelor financiare, insa managementul grupului a optat pentru o abordare proactiva, ce a asigurat mentinerea echilibrului necesar, intr-o perioada nefavorabila pentru derularea afacerilor. Aceasta strategie s-a concretizat prin lansarea unei ofensive in ceea ce priveste inovatia, vizand promovarea agresiva a sistemelor STV si IKD, precum si a noului profil S9000, cu proprietati optime de termo - fonoizolare.
Peste 80% din productie este destinata pietei locale
In prezent, atentia managementului Gealan Romania se orienteaza spre pietele externe, avand in ve-dere situatia mai putin favorabila inregistrata in ceea ce priveste cererea interna. „Este interesant de explicat decizia de livrare in regiuni caracterizate printr-un climat tropical, unde, la prima vedere, nu ar fi necesare masuri speciale de izolare termica. Totusi, o analiza mai profunda arata faptul ca produsele din categoria tamplariei din PVC sunt utile din mai multe motive, cum ar fi, de exemplu: protectia impotriva nisipului, eliminarea poluarii fonice si diminuarea consumului de energie aferent functionarii aparatelor de aer conditionat. In plus, Gealan promoveaza sisteme net superioare celor disponibile in mod traditional in regiune, din gama Acrylcolor (cu o suprafata mai dura si rezistenta la actiunea radiatiilor ultraviolete), precum si repere de umbrire (pentru executia de rulouri). In plus, vor fi disponibile toate seriile din PVC aflate in portofoliul nostru, incercand astfel sa obtinem un avantaj competitiv net”, a subliniat Aurel Vlaicu, director general al societatii. Cu toate acestea, ponderea majoritara a sistemelor este livrata pe piata din Romania, peste 80% dintre produse fiind comercializate pe plan national. Recesiunea a dus insa la modificari ample in structura portofoliului de clienti, unii dintre acestia declarand insolventa sau chiar falimentul, in vreme ce anumite firme s-au reorientat catre alti furnizori, in functie de strategia de dezvoltare proprie. De asemenea, au fost stabilite noi colaborari, astfel incat se poate afirma ca, in ansamblu, situatia din acest punct de vedere a fost stabila, numarul companiilor de tam-plarie partenere fiind actualmente de aproximativ 400 de firme. O parte din acestea, in special societati de dimensiuni mari, s-au reorientat catre activitati de export, avand in vedere oportunitatile aparute in anumite state din Europa de Vest, generate in special de programele publice de sustinere a investitiilor private in implementarea unor actiuni de eficientizare energetica. Aceasta flexibilitate in abordare a asigurat pentru multe societati din domeniu o sansa reala de echilibrare financiara, determinand toto-data mentinerea cererii specifice de materiale la un nivel ridicat. Momentan, structura livrarilor Gealan in Romania indica preferinta beneficiarilor locali pentru sistemele din categoria „low-cost”, ceea ce face ca seria S3000 (de profile pentacamerale) sa detina o cota majoritara in livrari (circa 40% din total).
Reabilitarea termica - o optiune oportuna, valabila si in viitor
Un impact deosebit in mentinerea cererii pentru sistemele economice la un nivel ridicat a fost exercitat inclusiv de programul de reabilitare termica a imobilelor existente, la lucrarile respective fiind observate insa presiuni importante in ceea ce priveste pretul. „Este de asteptat ca programul de reabilitare sa functioneze in continuare, mai ales ca acesta asigura beneficii importante in planul economiei de resurse. Din pacate, exista anumite blocaje care determina un comportament financiar inadecvat din partea ordonatorilor de credite - in principal autoritati publice locale. Aceasta constituie una dintre dificultatile majore pe care le identificam in momentul actual, intrucat intarzierile la plata au ca efect direct punerea producatorilor in imposibilitatea de returnare a creditului-furnizor accesat pentru achizitia materialelor necesare. O alta problema este aceea ca, pentru livrarea unor loturi de profile in vederea sustinerii diverselor proiecte din categoria mentionata, compania noastra este obligata sa plateasca, in momentul emiterii facturii, taxele indirecte aferente (TVA). Asadar, aceste obligatii sunt achitate in avans, in conditiile in care incasarea are loc, teoretic, dupa minimum 60 de zile. Daca se inregistreaza intarzieri la plata din partea beneficiarului, principala parte afectata ramane tot furnizorul, care, practic, isi asuma un dublu rol de creditor. Din pacate, autoritatile nu sunt de acord cu implementarea unui sistem de compensare a contului de TVA cu cel al debitelor de incasat de la partenerii publici, astfel incat situatia respectiva genereaza pierderi importante”, a afirmat Aurel Vlaicu.
S9000, o solutie aplicabila la aplicatiile din categoria caselor pasive
Incepand cu 2012, portofoliul Gealan a fost completat cu sistemul S9000, lansat cu ocazia targului international Fensterbau/Frontale, organizat la Nürnberg - Germania. Initial, seria a avut o structura minimalista, incluzand reperele de toc, cercevea, montanti, baghete pentru geamul termoizolant etc. Ulterior a fost demarat un amplu proces de dezvoltare, prin completarea cu profile speciale, ceea ce va determina ca in scurt timp sa devina un sistem complet. Produsul a devenit disponibil pe piata din Romania din momentul imediat urmator promovarii sale la expozitia bavareza, deocamdata fiind extrudat exclusiv in unitatile din Germania (avand in vedere faptul ca, momentan, cota acestuia in vanzarile din Romania este destul de mica). Conducerea Gealan estimeaza faptul ca S9000 va inregistra un succes pe piata in perioada urmatoare, mai ales daca se iau in considerare caracteristicile tehnice care fac acest produs extrem de competitiv in raport cu solutiile promovate de companiile concurente. Conform datelor puse la dispozitie de furnizor, seria cu adancime constructiva de 83 mm reuneste caracteristicile si avantajele garniturii mediane (ce protejeaza sistemele de feronerie impotriva umiditatii, asigurand, astfel, un bun comportament la operatiunile de inchidere/deschidere) si celei de bataie, prezentand un nivel ridicat de etanseitate. Latimea sporita, structura hexacamerala a profilelor (prezenta atat la toc, cat si la cercevea), alaturi de cele trei benzi perimetrale de etansare reprezinta elemente ce garanteaza o izolare termica optima. Conform testelor realizate de expertii laboratorului IFT Rosenheim, combinatia toc/cercevea cu armatura standard duce la obtinerea unei valori a coeficientului de transfer termic pentru rama mai mica de 0,92 W/mpK. Gratie conceptului integrat de armare, au fost dezvoltate forme simple ale reperelor de ranforsare introduse in toc si cercevea. De asemenea, prin folosirea ca-nalelor pentru suruburi la instalarea montantului se optimizeaza procesul de asamblare. Principalul obiectiv pe termen mediu si lung este constituit de obtinerea, pentru ansamblurile standard, a unei eficiente specifice solutiilor utilizate la realizarea ferestrelor pentru case pasive (la atingerea acestor performante contribuie inclusiv majorarea adancimii faltului de geam termoizolant pana la valoarea de 25 mm).
Sticla lipita in sistem STV constituie o solutie fiabila
Un aspect important in dezvoltarea noii serii S9000 este reprezentat de posibilitatea utilizarii in combinatie cu tehnologia de vitrare statica uscata STV. Aceasta constituie o alta tehnica inovatoare promovata in ultima perioada de Gealan, care este utilizata pentru montajul elementelor vitrate in cadrul ansamblurilor de tamplarie. Principalele beneficii oferite de aplicarea solutiei respective sunt reprezentate de gradul sporit de termoizolare (valorile coeficientului de transfer termic caracteristic ferestrelor astfel fabricate fiind optimizat cu pana la 0,2 W/mpK, in functie de caracteristicile tehnice ale profilelor folosite) si imbunatatirea proprietatilor statice, prin combinarea caracteristicilor de rigidizare ale STV cu proprietatile aferente sistemelor clasice de armare. De asemenea, STV asigura o protectie sporita antiefractie, fiind ingreunat procesul de indepartare a geamului. Tehnologia a fost verificata in conformitate cu prevederile asociatiei germane RAL, fiind indeplinite toate conditiile impuse de legislatia in vigoare. Un avantaj net este generat de obtinerea unor reduceri semnificative ale timpului de executie si montaj, fara a se aplica modificari majore ale fluxului de productie. In plus, sunt extinse in mod semnificativ dimensiunile maxime admise pentru elementele de tamplarie. Astfel, pentru o fereastra realizata cu sisteme ce au un grad ridicat de termoizolare (cum ar fi cele din gama S9000), aplicarea tehnologiei STV asigura obtinerea unui coeficient de transfer termic in valoare de 0,78 W/mpK, care este corespunzator exigentelor standardului de case pasive.
Asistenta tehnica si consultanta pentru partenerii traditionali
Perspectivele pe termen mediu si lung indica o modificare a structurii actuale a pietei de tamplarie termoizolanta din Romania. „Este previzibil sa asistam, in continuare, la un fenomen de agregare a acestui segment, in sensul consolidarii pozitiei companiilor de mari dimensiuni, concomitent cu specializarea unor firme din categoria IMM in operatiuni de montaj. Aceasta este o dezvoltare fireasca, inregistrata pe toate pietele din Europa Occidentala. Noi incercam sa ne sustinem in continuare partenerii traditionali prin acordarea de asistenta tehnica si consultanta specializata. De exemplu, chiar in acest moment, promovam o noua aplicatie software de calculatie, care ar trebui sa-i ajute pe expertii companiilor de tamplarie in demersul acestora de proiectare. Actiunea noastra este justificata inclusiv de perceptia specifica pe care consumatorii locali o au asupra produselor finite, pe care, de cele mai multe ori, le asimileaza marcii sistemelor. Astfel se impune ca, in continuare, sa fim deosebit de atenti cu modul in care produsele noastre sunt puse in opera”, a incheiat directorul general al societatii.
GEALAN reports 10% increase sales, due to export activities
Gealan Romania ranks among the top PVC suppliers at national level, holding a privileged position on the profile market ever since the company was founded. The economic crisis has led to a redesign of the group strategy, including the orientation toward innovation and the implementation of strong measures for the strengthening of distribution network. Recently, given the evolution of the demand on the traditional markets, the management of the company has decided to begin an activity in the Persian Gulf region as well (Saudi Arabia and Iraq). A significant increase of the sales in 2013 is aimed at through this policy. Last year, the delivery of systems to a number of partner companies, specialized in the manufacture of insulating joinery, has begun. The most significant percent of the commercialized profiles was the one of the upper classes of performance. In this context, for 2013, a turnover 10% higher than the one reported in the previous year, which stood at about 29 million EUR, is expected. The construction of the Bucharest factory was started in 1998 and the inauguration of the new facility, which initially operated through three extrusion equipments, took place in less than 12 months. The development from the next period of time was accelerated and, in 2002, the processing was performed by six extrusion lines. The number of the latter increased to ten during the peak point of the market's development, ensuring a production capacity of 15,000 tons / year. This progress was correlated directly with the exponential increase in demand for insulating joinery, the maximum point being in 2008, when the total sales from the analyzed sector reached the rate of 1.2 billion EUR. In the given context, the turnover of Gealan Romania reached a record high during that year, placing at around 80 million EUR. The performance has been confirmed as well by the Chamber of Commerce and Industry of Romania (which ranked the company first in the "National Top of Companies"), and Coface Romania, which, within a specific study, confirmed the presence of the society among the best performing 50 bu-sinesses active on the domestic market.
(articol aparut in TOP-Agenda Constructiilor, editia mai 2013)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiRAWLPLUGALLBIMSISECAMTotalEnergiesABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BogArt
concelex
strabag nivel 1
DRS
noark
MAKITA
AED
CONCEPT STRUCTURE
VEGO
CDS
leviatan
EDIT-Structural
SIGM
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
Ubitech
rigips
SSAB
ness project
viarom
quadratum
Arduro
theda mar
konsent
ELECTROGRUP

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<