Agenda Constructiilor
Miercuri, 24 Aprilie 2019
conf_2019
PAGINA PERSONALIZATA

HENKEL ROMANIA SRL

HENKEL ROMANIA SRL
Adresa: Str. Daniel Danielopolu nr. 4-6, etaj 4, Bucuresti, S1
Telefon: 021/203.26.92
Fax: 021/204.86.55
E-mail: ceresit.ro@ro.henkel.com
Web site: www.ceresit.ro
Domenii: Materiale pentru constructii | Adezivi si mortare uscate
Descriere activitate
Solutii profesionale pentru constructii.
Prezentare companie/institutie
HENKEL: Crestere 10% a cererii de produse pentru izolarea fatadelor
 
 
 
 
 
 
Lavinia Ciurtin (46 de ani)
Functia/Firma: Marketing Manager AC EE, South Adhesives Division;
Experienta profesionala: peste 20 de ani de marketing.
 
Cererea pentru produsele destinate izolarii fatadelor a crescut cu 7%-10% in primele noua luni ale acestui an fata de aceeasi perioada din 2017, in contextul intensificarii programului national de reabilitare termica, in toata tara. Potrivit Laviniei Ciurtin, Marketing Manager AC EE South Adhesives Division in cadrul Henkel Romania, segmentul hidroizolatiilor a inregistrat o dinamica mai scazuta, in cazul acestora fiind nevoie de o crestere a nivelului de educare a pietei, precum si de un cadru legislativ. Henkel Romania livreaza pe piata locala adezivi marcile Ceresit, Thomsit, Super Attak, Loctite si Teroson, avand trei centre de productie, situate in Pantelimon (judetul Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt), cu o capacitate de productie totala de circa 700.000 de tone pe an. Activitatea de productie se realizeaza prin subsidiara Henkel Romania Operations, societate ce a inregistrat o cifra de afaceri de 50,3 milioane de lei in 2017.
 
- Care sunt principalele dificultati cu care va confruntati in derularea activitatii?
- Lipsa fortei de munca este foarte greu de gestionat. De exemplu, in Bucuresti, somajul este foarte mic, pana in 2%, si ne este foarte dificil sa gasim personal pentru fabrica, mai ales ca in aceasta zona rulajul este destul de mare. In plus, sunt perioade in care avem nevoie de trei schimburi. O alta dificultate ar fi nerespectarea standardelor de calitate cerute de catre autoritati si UE. Produsele Ceresit au toate certificarile necesare si un control al calitatii foarte bine pus la punct, astfel ca produsele au o calitate constanta. Sunt multi producatori care nu respecta, insa, aceste norme de calitate, chiar daca au certificatele necesare.
- Care sunt principalele canale de distributie a adezivilor Henkel?
- Principalele canale pentru comercializarea adezivilor sunt retail-ul si zona business-to-business. Fata de alte culturi europene, romanii inca prefera sa angajeze echipe si achizitioneze materialele impreuna. O mare importanta in cadrul termoizolatiei o are tencuiala, care necesita o atentie mai complexa, selectia facandu-se pe mai multe planuri, ce tin de compozitie, granulatie, culoare si, nu in ultimul rand, pret. Produsele Ceresit livrate pentru termo- si hidroizolatii reprezinta peste 20% din totalul vanzarilor Henkel.
- La ce proiecte ati participat in ultimii ani si ce produse s-au aflat in topul vanzarilor de adezivi?
- Cele mai bine vandute produse din oferta Henkel au fost adezivul de polistiren ThermoUniversal si hidroizolatiile alternative pe baza de rasini. Din proiectele de anvergura in cadrul carora am livrat produse in ultimii ani as enumera: magazinul Ikea, Hotelul Lido, cartierele rezidentiale Belvedere si Cosmopolis, Hotelul Phoenicia - Mamaia, Veranda Mall, City Park Constanta si multe altele.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie-Decembrie 2018)
 

 
HENKEL: Crestere de 10% a vanzarilor de adezivi si mortare uscate
Vanzarile de adezivi si mortare uscate realizate de Henkel Romania in 2012 s-au majorat cu 15% fata de nivelul anului anterior, pentru 2013 conducerea diviziei specializate estimand o noua crestere anuala, de circa 10%. Anul trecut, cifra de afaceri raportata la nivelul tuturor activitatilor companiei (inclusiv pe segmentul bunurilor de larg consum) a depasit 136 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de 2011. Recent, societatea a inaugurat noua fabrica de adezivi si mortare uscate din Roznov (judetul Neamt), pentru realizarea careia a alocat fonduri totale de 45 milioane de lei (circa 10 milioane de euro). Grupul german mai detine doua fabrici de adezivi in Romania, la Pantelimon si Campia Turzii, deschise in 2000, respectiv 2007, valoarea investitiilor in fabricile locale depasind 45 milioane de euro. Henkel Romania a fost infiin­tata in 1994, ca filiala a Henkel Central Eastern Europe si are, in prezent, peste 550 de angajati si un portofoliu care cuprinde peste 30 de marci.

Andrei Dumitrescu, director de vanzari si marketing in cadrul diviziei de adezivi a Henkel Romania :
„ Programul national de reabilitare termica se desfasoara cu dificultate, mai ales in ceea ce priveste realizarea platilor si calitatea produselor si serviciilor. Ne-a fost foarte greu sa gasim lucrari ai caror beneficiari sa indeplineasca toate conditiile de calitate necesare. Anul trecut, livrarile pentru acest tip de lucrari au reprezentat maximum 2% din cifra de afaceri a diviziei de adezivi. Proiecte importante ce au sustinut vanzarile specifice au fost reprezentate de cladirea Sky Tower din Bucuresti, de extinderea Aeroportului International Henri Coanda si de expansiunea unor retele mari de retail ”.

Cele mai bune rezultate ale diviziei de adezivi le-au inregistrat vanzarile de adezivi pentru gresie si faianta CM 11 Plus, incasarile obtinute din comercializarea acestui produs depasind 10 milioane de euro. „In perioada viitoare avem in vedere lansarea de sortimente, mai ales ca aproape 40% din veniturile inregistrate in 2012 s-au datorat produselor incluse in oferta in ultimii trei ani. Rezultatele inregistrate sunt foarte bune, intrucat piata locala a constructiilor a suferit o contractie de pana la 40% in perioada 2008-2012. Astfel, in acest an vom lansa CM 11 Alb, reprezentand un nou adeziv pentru marmura si piatra naturala. Alte produse ce vor deveni disponibile pe piata sunt tencuielile decorative din gama Visage si alte categorii de mortare speciale, iar pe segmentul de bricolaj vom promova un nou model de silicon pe baza de apa”, a declarat Andrei Dumitrescu, director de vanzari si marketing in cadrul diviziei de adezivi a Henkel Romania.
Fabrica recent inaugurata la Roznov faciliteaza activitatile de export
Potrivit celor mai recente date ale Henkel Romania, valoarea reala a investitiei din Roznov (judetul Neamt) a depasit 45 milioane de lei, din care circa 12 milioane de lei au reprezentat fonduri eligibile. Fabrica poate produce pana la 200.000 de tone de adezivi si mortare uscate pe an, inaugurarea acesteia majorand capacitatea totala de productie pe piata locala a diviziei de adezivi din cadrul Henkel la 700.000 de tone anual. Celelalte doua unitati de productie sunt localizate in Bucuresti si Campia Turzii, valoarea totala a investitiilor firmei la nivel national depasind 45 milioane de euro. Potrivit indicatorilor de rezultat prezentati recent de Albert Sutru, directorul de proiect pentru fabrica de la Roznov, in urmatorii cinci ani unitatea va contribui la cresterea cu 46,1% a cifrei de afaceri a companiei, raportat la perioada de referinta stabilita pentru anul 2009. De asemenea, fabrica va facilita exporturile catre Republica Moldova, circa 2,5% din productia de la Roznov urmand a fi livrata in afara granitelor Romaniei. In prezent, aproximativ 2% din cifra de afaceri a diviziei de adezivi este generata de activitatile de export, tinta Henkel pentru perioada urmatoare fiind atingerea unei ponderi de 5%.
Investitie de 3,5 milioane de lei in eficientizarea energetica
In primele luni ale anului in curs, Henkel Romania a finalizat investitia de 3,5 milioane de lei pentru eficientizarea energetica a unitatii de fabricatie din Pantelimon. Proiectul, implementat pe o perioada de 12 luni, a vizat modificarea tehnologiei de uscare a nisipului prin aplicarea unui uscator modern, fiind cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR). „Investitia se inscrie in strategia grupului german Henkel de modernizare a fabricilor din intreaga lume, in vederea reducerii impactului acestora asupra mediului si cresterii eficientei economice a productiei. In urma utilizarii noii tehnologii, se va obtine o diminuare de minimum 10% a consumului brut de energie in cadrul procesului tehnologic de uscare a nisipului si o scadere similara a cheltuielilor de intretinere pentru uscatoare in primii cinci ani dupa implementarea proiectului”, a adaugat Albert Sutru. Conform datelor disponibile in domeniu, piata locala a adezivilor si mortarelor uscate s-a inscris pe un trend descrescator in 2012, pentru anul in curs estimandu-se cel mult o stabilizare a activitatii. In continuare, se preconizeaza ca segmentul va fi sustinut, preponderent, de piata renovarilor.
Sky Tower reprezinta cea mai noua referinta pentru adezivii Ceresit
In 2012, Henkel Romania a furnizat adezivi si mortare uscate pentru executia lucrarilor de finisare a unor proiecte de referinta pentru piata locala a constructiilor, cum ar Sky Tower (cea mai inalta cladire din Bucuresti), noul terminal al Aeroportului International „Henri Coanda” etc. Valoarea totala a produselor livrate pentru lucrarile la Sky Tower s-a situat la circa 150.000 de euro, in timp ce pentru finisajele aeroportului din Otopeni au fost furnizate sisteme de adezivi pentru gresie si faianta. Alte proiecte in cadrul carora compania livreaza materiale de constructii sunt reprezentate de noile magazine ale retelei Cora (adezivi pentru sisteme termoizolante pe baza de vata minerala) si reabilitarea termica a blocurilor de locuinte, ce reprezinta circa 2% din cifra de afaceri a diviziei de adezivi si mortare uscate din cadrul Henkel Romania. „Programul guvernamental se desfasoara, insa, cu dificultate, mai ales in ceea ce priveste realizarea platilor si calitatea produselor si serviciilor. Ne-a fost foarte greu sa gasim lucrari ai caror beneficiari sa indeplineasca toate conditiile de calitate necesare”, a precizat Andrei Dumitrescu.
Obiective ambitioase privind derularea afacerilor in perioada urmatoare
Principalul obiectiv stabilit de reprezentantii Henkel Romania vizeaza dezvoltarea marcii de adezivi Moment si promovarea intensa a acesteia pentru a deveni a doua marca din punct de vedere al ponderii in cifra de afaceri a diviziei de materiale pentru finisare. Alte proiecte avute in vedere pentru perioada urmatoare se refera la perfectionarea profesionala a angajatilor proprii, prin realizarea de investitii in educarea fortei de munca, in sensul respectarii normelor in constructii, precum si dezvoltarea canalelor de distributie de care beneficiaza la nivel local. In acest sens, prin intermediul Academiei Tehnice Henkel se are in vedere instruirea profesionala a peste 15.000 de participanti, prin organizarea a circa 1.000 de ore de curs. In ceea ce priveste preturile de comercializare a produselor, pentru acest an conducerea companiei ia in considerare o majorare de 3%-4% a acestora, ca urmare a cresterii costurilor de transport, a accizei care se calculeaza la cursul valutar si a evolutiei cotatiei materiilor prime.
Scadere cu 2,8% a vanzarilor de adezivi din trimestrul intai
Vanzarile de adezivi realizate de grupul german Henkel la nivel international in primele trei luni ale anului in curs s-au situat la 1,94 miliarde euro, fiind in scadere cu 2,8% fata de nivelul aceleiasi perioade din 2012. Afacerile din domeniu au fost afectate, conform celui mai recent raport financiar publicat de companie, de reducerea comenzilor provenite de pe segmente-cheie, in special pe pietele dezvoltate. „In pofida dificultatilor din domeniu, am reusit sa obtinem rezultate favorabile, in special din punct de vedere al profitului operational, care s-a majorat cu 10% fata de perioada ianuarie-martie 2012, pana la 314 milioane de euro. Masuri precum alinierea stricta a portofoliului de produse la cele mai noi sisteme propuse de clienti, precum si renuntarea la activitatile mici, conexe si fara importanta strategica, au continuat sa fie implementate si in primele trei luni ale anului in curs”, se arata in raportul trimestrial al grupului Henkel. Din punct de vedere regional, vanzarile de adezivi si mortare uscate au fost eterogene, cele mai bune performante fiind obtinute, in continuare, pe pietele cu economii aflate in curs de dezvoltare. Astfel, cresteri importante ale vanzarilor au fost raportate de subsidiarele din Europa de Est (in pofida contextului economic dificil si a climei nefavorabile constructiilor) si din America Latina. Evolutii importante au fost inregistrate in Africa si Orientul Mijlociu, in special in India. Activitatea de pe pietele dezvoltate s-a situat, insa, sub nivelul trimestrului intai din 2012, ca urmare a deteriorarii conditiilor economice generale. Trendul afacerilor a fost negativ, mai ales in Europa de Vest, o usoara scadere a cererii fiind raportata si de filialele Henkel din America de Nord.
Strategie sustenabila de vanzari, stabilita pentru 2016
La nivel de grup, cifra de afaceri raportata de Henkel in trimestrul intai pentru toate cele trei divizii de activitate (bunuri de larg consum, cosmetice si adezivi) a insumat 4 miliarde euro, in usoara crestere (+0,6%) fata de perioada corespunzatoare din 2012. „Am inregistrat o evolutie a vanzarilor si castigurilor companiei, in pofida contextului dificil marcat mai ales de scaderea consumului din Europa de Vest si, totodata, a cererii provenite din sectorul industrial. Diviziile de bunuri de larg consum si produse cosmetice au avut rezultate peste nivelul mediu al pietelor, in timp ce sectorul de adezivi a fost influentat de scaderea cererii din partea clientilor industriali, rezultatele fiind sub estimarile initiale. In pofida acestor realitati, toate diviziile companiei si-au imbunatatit semnificativ profitabilitatea. In continuare, ne asteptam ca intregul context economic sa ramana dificil, dar anticipam o revenire a cererii din partea clientilor industriali in cea de a doua parte a anului. Avand in vedere provocarile globale, vom continua sa simplificam si sa acceleram procesele operationale, pentru a fi mai flexibili si mai eficienti”, a declarat Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel. Pentru intregul an in curs se estimeaza o crestere organica a vanzarilor cuprinsa intre 3% si 5%. In 2012, holdingul a realizat vanzari totale de 16,5 miliarde euro, in crestere cu 5,8% fata de nivelul din 2011, divizia de adezivi avand o pondere de 50% la afacerile totale ale companiei. Vanzarile de adezivi raportate la nivel de grup de Henkel au inregistrat, in 2012, o crestere cu 6,6%, la 8,25 miliarde euro, cele mai importante cantitati (43% din total) fiind comercializate in tarile emergente (din Europa de Est, Africa, Orientul Mijlociu, America Latina si Asia). Potrivit strategiei de afaceri prezentate recent de actionarii companiei, pana in 2016 sunt vizate vanzari totale de peste 20 miliarde euro, din care livrari de 10 miliarde euro vor fi obtinute pe pietele cu economii aflate in curs de dezvoltare. Investitiile totale realizate anul trecut de Henkel la nivel international pentru derularea in conditii optime a activitatii si extinderea unitatilor de productie s-au situat la 393 milioane de euro, in crestere cu 2,3% fata de nivelul de 384 milioane de euro corespunzator celor 12 luni anterioare. Totodata, pentru activitatile de cercetare si dezvoltare (R&D), Henkel a alocat, in 2012, fonduri totale de 408 milioane de euro, din care aproximativ 63% au fost directionate catre crearea de noi produse specifice diviziei de adezivi.
Adezivii pentru ascensoare, cea mai recenta inovatie a Henkel
Grupul Henkel a furnizat sortimente moderne si inovatoare de adezivi, materiale izolatoare si tehnologii de tratare a suprafetelor pentru montarea ascensoarelor cladirii-turn The Shard, din Londra, ce are o inaltime de 244 de metri si 68 de niveluri. Cu ajutorul sistemelor Henkel, lifturile se pot deplasa cu 6 m/s, adezivii de inalta performanta livrati de companie si utilizati la elementele de imbinare ale ascensoarelor asigurand performante similare unor sisteme ce necesita incarcare mult mai mare in greutate. Astfel, prin folosirea in acest mod a adezivilor, greutatea ascensoarelor poate fi redusa cu pana la 20%, fara ca performantele in exploatare sa fie afectate, datorita faptului ca aceste materiale permit folosirea altor produse mai subtiri si usoare. De exemplu, ascensoarele pot fi fabricate din foi de metal, ce sunt cu 50% mai usoare fata de cele utilizate la modelele conventionale. Ca si in cazul sudarii, adezivul este aplicat in afara zonei vizibile a panourilor, avand efect stabilizator si de rigidizare, in ansamblu. Diminuarea greutatii ascensoarelor are un efect pozitiv direct asupra cantitatii necesare de energie utilizata de acestea. Adezivii permit, astfel, dezvoltarea unei noi generatii de lifturi de mare viteza, asigurand un timp mai rapid de pornire si deplasarea la viteze mai mari.
HENKEL: 10% increase in sales of adhesives and dry mortars
The sales of adhesives and dry mortars by Henkel Romania increased by 15% in 2012 compared to the previous year. For 2013, the management of the specialized division estimates a new annual growth of about 10%. Last year, the turnover reported at the level of all the company's activities (including here the segment of consumer goods) exceeded 136 million EUR, up 12% from 2011. Recently, the company opened a new factory for dry adhesives and mortars in Roznov (Neamt county) for which were allocated total funds of 45 million RON (10 million EUR). The German group has two more adhesives factories in Romania, at Pantelimon and Campia Turzii opened in 2000 and 2007. The investment in the local factories exceeds 45 million EUR. Henkel Romania was founded in 1994 as a subsidiary of Henkel Central Eastern Europe and has, currently, over 550 employees and a portfolio of over 30 brands, from cosmetics, detergents and commercial adhesives to technologies and other advanced services. The best results of the adhesives division were registered by the sales of CM 11 Plus adhesives for ceramic tiles, the incomes from its commercialization exceeding 10 million EUR. "During the next period we have in plan the launch of new product types, especially since nearly 40% of the incomes reported in 2012 were due to the products included in the tender in the last three years. Outcomes are very good, given that the local construction market suffered a contraction up to 40% in the period 2008-2012. Thus, this year we will launch CM 11 White, which represents a new adhesive for marble and natural stone. Other products that will become available on the market are the Visage decorative plasters and other range of special mortars, while on the DIY segment we shall promote a new model of water-based silicone", said Andrei Dumitrescu, Sales and Marketing Executive for the adhesives division of Henkel Romania. The real value of the investment made by Henkel Romania at Roznov (Neamt county) exceeded 45 million RON, of which about 12 million RON were eligible funds. The factory can produce up to 200,000 tons of dry adhesives and mortars per year and its opening increased the total production capacity on the local market of the adhesives division of Henkel to 700,000 tons annually.

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor - nr. 141 (Martie-Aprilie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2019
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023