Izolatii & Finisaje
Publicat de Ovidiu Stefanescu
26 Sep 2023 06:10
|
Cu o valoare de 10,926 miliarde euro milioane de euro, vanzarile Henkel raportate pentru prima jumatate a lui 2023 au fost cu 0,1% peste nivelul perioadei corespunzatoare a exercitiului financiar anterior. Avansul organic a fost de 4,9%, efectele valutare exercitand un impact negativ 2,5%, iar achizitiile si cesiunile de -2,2%. Cresterea din prima jumatate a anului a fost determinata de ambele unitati de afaceri. Sectia Adhesive Technologies a inregistrat un avans organic de 4,7%, asigurat in principal de sectiile de mobilitate, electronica si constructii. Marcile de consum au consemnat un spor de 5,7%, sustinut de diviziile Laundry & Home Care si produse de ingrijire a parului. Din punct de vedere geografic, majorarea vanzarilor in regiunea Europei a ajuns la 2,4%. Profitul operational ajustat a crescut in perioada analizata cu 7,6%, pana la 1,254 miliarde euro, ca urmare a ajustarii pozitive a preturilor de vanzare si a economiilor rezultate din crearea unitatii de afaceri integrate Consumer Brands. La efectul respectiv au contribuit inclusiv masurile de optimizare a portofoliului. Conducerea Henkel a comentat toate aceste rezultate subliniind ca grupul a reusit sa-si imbunatateasca in mod semnificativ castigurile, in ciuda problemelor curente ale pietei, date mai ales de preturile ridicate ale materialelor si serviciilor logistice. Dupa performanta puternica din prima jumatate a anului, oficialii grupului sunt increzatori pentru restul anului, asteptandu-se la o crestere organica a vanzarilor de 2,5% - 4,5%. Pentru unitatea de afaceri Adhesive Technologies, avansul va fi plasat in intervalul de 2% - 4%. In Romania, Henkel a realizat in 2022 vanzari de 1,18 miliarde de lei, cu 11,3% mai mari in raport cu anul precedent. Compania activeaza prin intermediul a trei unitati de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt).
|