Grupul Henkel a reusit in anul fiscal precedent vanzari 22,4 miliarde de euro, ceea ce constituie o crestere organica de 8,8%. Profitul operational EBIT a suferit o contractie de 13,7% ajungand la 2,3 miliarde euro, aferent unei marje de 10,4%. Pentru anul fiscal 2023, prognozele curente indica o crestere 1% - 3% a vanzarilor si o profitabilitate cuprinsa intre 10% si 12%. Conducerea concernului german a comentat rezultatele curente afirmand ca in 2022, a fost obtinuta o majorare semnificativa a vanzarilor si o performanta robusta a castigurilor, avand in vedere multitudine de provocari cu care s-a confruntat economia. In contextul dat, compania a implementat masuri strategice importante, reusind sa compenseze partial cresterea dramatica a costurilor materiilor prime si logisticii prin preturi mai mari si imbunatatiri continue ale eficientei. Acest lucru se reflecta in vanzarile care au atins un nou maxim de aproximativ 22,4 miliarde de euro, precum si in profitul operational de 2,3 miliarde de euro. Prin fuzionarea afacerilor de consum in unitatea Consumer Brands s-a finalizat cu succes una dintre cele mai mari operatiuni de transformare organizationala din ultimele decenii, au mai aratat oficialii Henkel. Acestia considera ca grupul este bine echipat pentru a naviga prin actualele vremuri dificile si a atinge obiectivele ambitioase, impulsionati de cele doua centre majore de profit – tehnologii de adezivi si marci de consum. Revenind la performanta financiara, in 2022 vanzarile unitatii de adezivi au crescut nominal cu 16,6%, pana la 11,242 miliarde euro, avansul organic plasandu-se la 13,2%. Sporul a fost asigurat, printre altele, de o crestere cu peste 10% a pretului de comercializare. Profitul operational ajustat s-a plasat la 1,53 miliarde euro, aferent unei marje de 13,6%. Pe termen scurt, expertii Henkel se asteapta ca sporul economic global sa continue sa se deprecieze in 2023, cand inflatia va continua sa se manifeste pregnant, iar costurile cu forta de munca, energia si materialele vor avea o evolutie pronuntat ascendenta. Prin urmare, se presupune ca cererea industriala va fi mai redusa decat in anul precedent si ca ritmul de crestere a cererii de consum in domenii-cheie ale afacerii Henkel cu bunuri de larg consum va incetini. In Romania, Henkel a realizat in 2021 vanzari de 1,06 miliarde de lei, cu 12% mai mari in raport cu anul precedent. Compania activeaza prin intermediul a trei unitati de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt).