Agenda Constructiilor
Luni, 22 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - INDEX COMPANII - Man and Machine RO SRL
PAGINA PERSONALIZATA


Man and Machine RO SRL

Man and Machine RO SRL

Adresa: Str. Remus nr. 12, Bucuresti, S3
Telefon: 0312 288 088
Fax: 0312 288 091
E-mail: office@manandmachine.ro
Web site: www.manandmachine.ro
Domenii: Consultanta & soluții pentru transformare digitala
Descriere activitate
Servicii si consultanta BIM, CAD/CAM, PDM.
Prezentare companie/institutie
MAN AND MACHINE: Digitalizarea in constructii depaseste palierul proiectarii
 
 
 
 
 
 
Luminita Popescu
Functia/Firma: Managing Director, Man and Machine Romania;
Experienta profesionala: 30 de ani in domeniul aplicatiilor software.
 
Grupul Mensch und Maschine, din care face parte si subsidiara Man and Machine Romania (MAM), a fost fondat in 1984 in Germania si a devenit rapid cel mai solid partener european al producatorului american de software Autodesk si unul dintre cei mai mari furnizori de solutii de digitalizare pentru specialistii din domeniile CAD/CAM/CAE, PDM si BIM. Compania a incheiat anul 2023 cu cresteri ale profitului operational EBIT fata de exercitiul financiar precedent atat la nivel de grup (+10%), cat si in Romania (+21%). Rezultate foarte bune au fost inregistrate inclusiv in primele trei luni ale lui 2024, cu numeroase companii din sectorul constructiilor implicate in proiectare, executie si management de proiect care apeleaza la serviciile MAM pentru consultanta in implementarea metodologiei BIM. "Evaluam impreuna nivelul de maturitate digitala si formulam recomandari de revizuire a fluxurilor de lucru si a procedurilor, ori de crestere a competentelor personalului sau si una si alta, dupa caz. Modificarile legislative din domeniu au facut ca subiectul BIM sa urce in prioritati, iar acum problema pare mai degraba rezervarea timpului necesar pentru adoptia BIM decat bugetele sau incertitudinea ca ar fi cu adevarat calea de urmat", spune Luminita Popescu, Managing Director la MAM Romania.
In acest context, reprezentanta companiei estimeaza ca vanzarile de software in sectorul constructiilor vor creste anual cu minimum 10%, data fiind nevoia de eficientizare a companiilor din domeniu.
 
- Cum a evoluat in ultimul an cererea de software pentru arhitectura si constructii, in conditiile accelerarii puternice a digitalizarii inclusiv in domeniul de profil?
- Arhitectii si inginerii de toate specializarile din domeniul local al constructiilor au fost interesati dintotdeauna de tehnologia software, iar in cursul anului 2023 putem spune ca in mod special, data fiind oportunitatea accesarii fondurilor PNRR. Cererea de software a inregistrat in ultimul an o crestere de 40% fata de anul precedent. Insa pe cat de mare a fost entuziasmul creat in jurul acestui subiect, pe atat de mare dezamagirea produsa de lentoarea cu care autoritatile au reusit sa creeze un cadru favorabil absorbtiei acestor fonduri. Majoritatea clientilor nostri folosesc bugete proprii pentru digitalizare si recuperarea decalajului tehnologic fata de partenerii si clientii din alte state din spatiul comunitar. Au nevoie sa devina mai productivi si nu pot sa astepte.
- Ati lansat recent pe piata din Romania aplicatii proprii (actualizari) sau ale partenerilor?
- Man and Machine dezvolta un portofoliu diversificat de aplicatii proprii pentru cele mai variate industrii, dar analizand cerintele locale ale specialistilor din constructii am selectat MuM BIM Booster - o colectie de functii dedicata cresterii productivitatii utilizatorilor de Autodesk Revit, la care se adauga trei aplicatii ale colegilor de la Sofistik: SOFiSTiK Reinforcement Detailing - un add-on pentru eficientizarea detalierii armaturilor in Revit, SOFiSTiK Bridge Modeler - un plug-in pentru Revit util la modelarea podurilor si elementelor de infrastructura si Soficad - o solutie economica de modelare inteligenta a armaturilor in mediul 2D AutoCAD. Inginerilor de instalatii le propunem tehnologia finlandeza MagiCAD, iar celor care proiecteaza retele de alimentare cu apa si canalizare le prezentam aplicatiile Urbano Hydra si Canalis ale producatorului croat StudioArs. Un sfert dintre clientii nostri folosesc licente perpetue, iar 75% au adoptat abonamentele ca metoda mai flexibila de alocare a resurselor, fie de personal, fie de infrastructura si, nu in ultimul rand, mai predictibila din punct de vedere al bugetarii.
- Ce masuri implementati pentru a incuraja utilizarea pe scara larga a pachetelor promovate?
- Suntem constienti ca dinamica cu care producatorii de software fac disponibile noi capabilitati ale platformelor este foarte mare si ca echipelor de design si executie le este dificil sa tina pasul cu toate noutatile si sa le includa in practica zilnica, astfel incat dezvoltam continut de limba romana, care propune rezolvari ale celor mai des intalnite provocari - continut pe care apoi il difuzam regulat sub forma de webinarii. In plus, pe site-ul nostru exista un catalog de 50 de sesiuni de instruire programate sa aiba loc in urmatoarele sase luni, pentru ca toti cei interesati sa isi poata planifica din timp prezenta in centrul nostru de instruire autorizat Autodesk, fie in persoana, in sediul nostru din Bucuresti, fie online, in cadrul unor sesiuni asistate de instructor. Cursurile sunt despre crearea de model digital pentru toate disciplinele ingineresti si de arhitectura si pentru utilizarea platformelor cloud colaborative, precum Autodesk Construction Cloud. Sesiunile pot fi standard sau personalizate pe cerintele specifice ale clientilor nostri.
Avem singurul program de instruire BIM Ready care se adreseaza celor trei roluri - modelator, coordonator si manager BIM, iar recent am devenit primul centru de certificare buildingSMART din Romania, un spatiu in care cei mai constiinciosi aspiranti sau practicanti in domeniul digitalizarii se pot instrui si pot sustine examenul de certificare Professional Certification Foundation, ca o dovada recunoscuta a competentei lor in gestionarea informatiilor utilizand BIM. Organizam workshop-uri exploratorii BIM si derulam proiecte-pilot pentru orice actor din segmentul constructiilor interesat sa adopte BIM, indiferent daca este dezvoltator imobiliar, antreprenor general, proiectant, executant sau operator, pentru a proba aplicabilitatea si obtinerea de valoare din utilizarea BIM in fiecare speta specifica, inainte de a angaja investitii de implementare, la scara intregii companii.
- Ce previziuni aveti pe termen scurt, mediu si lung in ceea ce priveste evolutia sectorului de software pentru constructii?
- Din observatiile noastre, liderii din sectorul constructiilor raman optimisti si dornici de a face pasul catre transformarea digitala a afacerilor pe care le conduc. Autodesk pune anual la dispozitia celor interesati un studiu de piata intitulat "The State of Design & Make", din a carui ultima editie desprindem ca natura impredictibila a mediului geopolitic pune pe primul loc grija pentru controlul costurilor, chiar inaintea conformarii cu politicile de sustenabilitate, fata de anul 2023, cand cea mai mare provocare parea lipsa de personal tehnic talentat. Inteligenta artificiala a devenit deja un instrument cotidian de lucru incorporat in tehnologia software.
Platformele cloud de tip Common Data Environment, cum este Autodesk Construction Cloud, ajuta specialistii din sectorul constructiilor sa comunice trasabil si sa analizeze si anticipeze devierile de timp si buget care le pot altera performanta in livrarea proiectelor. Apreciem ca vanzarile de software in sectorul constructiilor vor creste anual cu minimum 10%, data fiind nevoia de eficientizare a companiilor din domeniu. Proiectantii locali sunt tot mai capabili sa livreze modele BIM de calitate, iar acum este randul companiilor de executie sa digitalizeze santierul, pentru a putea urmari in mod operativ progresul lucrarilor si a administra unitar bugetul de proiect si toate categoriile de costuri sau contracte asociate proiectului. Capacitatea de gestionare a costurilor este cel mai valoros diferentiator al platformei Autodesk Construction Cloud. Ne face placere sa invitam managerii de proiect din firmele de executie pentru a discuta despre acest aspect si despre avantajele accesarii datelor esentiale ale proiectului intr-un singur sistem.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2024)
 

 
Gestiunea digitala a documentatiei proiectelor reduce costurile
 
 
Pe masura ce echipele de specialisti din domeniul constructiilor se maresc, iar proiectele devin tot mai complexe, gestionarea corecta a documentelor trebuie sa devina o parte integranta a fluxului de lucru. Managementul deficitar al documentelor este in detrimentul unui proiect si poate duce la intarzieri, depasiri ale bugetului si refaceri de lucrari. Multe companii se straduiesc sa mentina controlul asupra volumului urias de documente. De la planurile de arhitectura si pana la notele de pe planse si RFI, o singura eroare intr-un singur loc poate duce la greseli ce se pot dovedi extrem de costisitoare in executie, cum ar fi: numar ridicat de modificari; timp de munca irosit; date si informatii fragmentate; intarzieri de comunicare; raspuns lent la cererile de modificare; brese de securitate; pachete de predare incomplete. Vestea buna este ca, atunci cand este facut corect, managementul documentelor poate face diferenta dintre succesul si esecul proiectului. Gestionarea acestora intr-un mod eficient, organizat, se concretizeaza atat printr-o afacere de constructii care functioneaza bine, cat si prin majorarea sanselor de castigare a unor noi lucrari.
 
Avantaje ale unui control mai bun al documentelor de constructie
Implementarea software-ului de constructii in fluxul de lucru al companiilor de profil permite luarea unor decizii bazate pe date, creand astfel transparenta care ii tine informati pe proprietarii de proiecte. Cu ajutorul tehnologiei care conecteaza procesele si fluxurile de lucru de-a lungul ciclului de exploatare a unei constructii, practicarea unei bune gestionari a documentelor reprezinta un pas inainte.
Eficienta creste cu viteza luminii
Inca de la inceput, un control mai bun al documentelor aferente unei constructii ofera beneficiarilor acestora posibilitatea de a se asigura ca echipa proprie lucreaza intotdeauna cu cele mai actualizate informatii. Ar trebui sa fie de la sine inteles ca operarea cu date, documente si modele gresite este mare consumatoare de timp, materiale si ore de lucru. In trecut, planurile unui proiect erau stocate la birou in teancuri uriase de hartii si, de fiecare data cand se realiza o modificare, cineva trebuia sa se asigure ca fisierele centrale erau actualizate si ca toata lumea era informata. Astazi, tehnologia care digitalizeaza documentele de constructie si rationalizeaza procesul de gestionare a acestora faciliteaza actualizarea pana la cele mai recente versiuni, contribuind la eliminarea hartiilor si permitand colaborarea intre partile interesate din proiect oricand si oriunde. Facand acest lucru in mod digital, procesul de gestionare a documentelor este automatizat cu actualizari din teren, economisind astfel timp, bani si eventualul disconfort legat de problemele uzuale in trecut.
Mai putine greseli, printr-o comunicare mai buna
Inainte de implementarea solutiilor digitale, observatiile erau urmarite in notele scrise de mana, care puteau fi ilizibile sau deteriorate. Daca acestea reveneau la birou (in conditii de siguranta), cineva trebuia sa actualizeze informatiile prin metode manuale si sa le transmita mai departe catre partile interesate ale proiectului, pentru aplicarea remedierilor necesare. Chiar si in conditiile folosirii modalitatilor noi si imbunatatite de comunicare si utilizare a tehnologiei in vederea asigurarii ca planurile sunt actualizate, este posibila comiterea de greseli, in absenta unui sistem corect de verificare si de control. Din fericire, aplicatiile software moderne destinate constructiilor pot atenua toate neplacerile respective prin crearea unui set unificat de planuri, pe care toata lumea le poate accesa si actualiza de pe dispozitivele lor mobile, tablete si laptopuri. Aceasta modalitate de lucru garanteaza faptul ca oriunde se afla echipa de proiect - in interiorul sau in afara santierului - ea are permanent la dispozitie cele mai recente documente si modele pe baza carora sa lucreze. In plus, solutiile digitale pot crea o experienta perfecta in urmarirea markup-urilor, a RFI-urilor si a problemelor. Astfel un mai bun control al documentelor de constructii creeaza si o oportunitate de a imbunatati comunicarea, facand-o mai fluida in ambele directii: pe santier si in birou. Prin intermediul software-ului care conecteaza datele pe tot parcursul ciclului de exploatare - de la proiectare, la operare si pana la scoaterea din uz - firmele pot incuraja echipele de proiect sa colaboreze in timp real. Aplicatia de gestionare a documentelor bazata pe cloud pune imediat la dispozitie cele mai recente date pentru toate partile participante - fara upload si download, care sunt consumatoare de timp.
Raportare mai facila, solutii mai rapide
Rareori se intampla sa treaca o zi fara ca cineva de la locul de munca sa nu aiba probleme sau sa nu aiba nevoie de un raspuns care nu se regaseste in planuri. Indiferent daca este vorba despre un obstacol neasteptat in calea proiectului, o discrepanta intre plan si realitate sau un conflict intre doua aspecte ale lucrarii, problemele si RFI-urile fac parte din proiect, la fel ca si gestionarea acestora. Inainte de implementarea solutiilor digitale, la fel ca si markup-urile, problemele trebuiau scrise manual, transportate fizic, apoi livrate proiectantilor si proprietarului. Dupa ce se lua o hotarare, aceasta era ulterior comunicata contractantului, care o astepta pe santier. Documentarea manuala duce la pierderea comunicarii si la o serie de alte probleme suplimentare, dintre care cele mai grave sunt intarzierile. De fapt, documentatia inexacta este factorul principal care contribuie la modificari, reprezentand 55% din cererile ce au acest obiect. In functie de dimensiunea problemei, etapele gresite ale comunicarii pot pune un proiect in asteptare, pana cand problema este remediata, ducand, in consecinta, la pierderea de timp si scaderea productivitatii. Gestionarea documentelor de constructii bazata pe cloud usureaza procesul, oferind o modalitate simpla de inregistrare a problemelor direct in model, notificand imediat persoanele responsabile. Acest lucru faciliteaza comunicarea si garanteaza faptul ca toata lumea lucreaza la aceleasi probleme si solutii in timp real atat la birou, cat si pe santier. In concluzie, se economiseste timp pretios si se micsoreaza durata perioadei in care este formulat un raspuns ce asigura rezolvarea problemei.
Decizii bazate pe date
Eliminarea necunoscutelor si adoptarea unor decizii bazate pe informatii concrete duc in mod cert la consolidarea increderii si cresterea eficientei proceselor de lucru. Aplicatiile de management al constructiilor ofera o imagine a proiectelor asa cum nu a mai existat pana in prezent, furnizand analize utile cu privire la eficienta, performanta si planificare. Accesul la analize imbunatateste in mod net procesul de luare a deciziilor, evitand adesea intarzierile neprevazute. Un alt avantaj al tehnologiei bazate pe cloud este ca, atunci cand datele proiectului se afla intr-un registru central, le ofera managerilor de proiect puterea de alocare si de control al accesului la date, eliminand stocarea lor. Aceasta inseamna ca antreprenorii generali pot atribui probleme direct subcontractorilor si au posibilitatea de a raporta la birou, in timp real, implementarea solutiilor.
Transparenta, pentru o relatie mai buna cu clientii
Un proprietar exigent poate dori detalii mai aprofundate referitoare la modul in care proiectul progreseaza. Desi, in general, beneficiarii trebuie sa fie informati cu privire la starea proiectului, ei nu sunt intotdeauna familiarizati cu modul de raportare a ritmului in care proiectele avanseaza. Cand solicita o actualizare detaliata a progresului unei lucrari, inseamna adesea ca cineva primeste sarcina de a gasi si de a compila documentele, modelele, fisierele si rapoartele relevante, urmand ca ulterior sa-si faca timp pentru a se intalni cu proprietarul si a revizui totul. Instrumentele software accelereaza acest proces, oferind clientilor si partilor interesate claritate si vizibilitate completa asupra unui proiect, de la inceput si pana la sfarsit. Aplicatiile concepute special pentru constructii, care fac toate informatiile de proiect - inclusiv desenele 2D, modelele 3D, precum si alte fisiere - puse in timp real la dispozitia proprietarilor si altor parti interesate, gestioneaza aceasta parte a procesului, fara a consuma din timpul pretios al echipei de profesionisti care participa la realizarea proiectului. Prin solutiile bazate pe cloud, se asigura ca exista o singura sursa de informare bazata pe date reale si adevarate, iar toata lumea are informatiile de care are nevoie pentru a-si indeplini sarcinile cu incredere. Aceasta inseamna ca proprietarii de proiecte vor avea incredere in calitatea produsului final, la momentul predarii acestora.
Controlul defectuos al documentelor poate afecta afacerile
Lucrul pe hartie ar putea deveni, in viitorul apropiat, un concept invechit, insa trebuie subliniat ca documentele vor fi, inca, o parte necesara a constructiei. In mod similar felului in care BIM (Building Information Modeling) a imbunatatit abordarea fata de proiecte, progresele din domeniul gestionarii documentelor vor permite imbunatatiri in modul in care sunt colectate, stocate si procesate datele critice ale unei lucrari, pentru a optimiza fluxurile de lucru. Un control mai bun al gestionarii documentelor de constructii duce la luarea unor decizii mai informate, la eficienta, calitate si transparenta, la urmarirea cu o mai mare precizie si incredere a planificarii proiectului. Progresul companiilor din domeniu este asigurat, de cele mai multe ori, de performanta echipelor ce activeaza in cadrul acestora, precum si de dedicatia cu care specialistii respectivi isi indeplinesc sarcinile. Ei au stiinta de a lucra in echipe bine sudate, de a identifica cele mai potrivite materiale si de a intreprinde tot ceea ce este necesar pentru demararea si derularea unui proiect. In prezent, beneficiind de cele mai noi tehnologii, se pot reduce timpul si celelalte resurse consumate pentru gestionarea documentelor, cu beneficii nete adaugate pe parcurs. Astfel, expertii au oportunitatea de a se intoarce la ceea ce le place cel mai mult: constructiile.
***
Specialistii Man and Machine sunt la dispozitia tuturor celor interesati in implementarea solutiilor Autodesk Construction Cloud™, prin care se asigura eficientizarea proceselor de gestionare a documentelor, oferind echipelor de constructii acces facil la toate informatiile despre proiect, de pe orice dispozitiv, inlesnind, astfel, colaborarea perfecta intre acestea.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2021)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiSISECAMALLBIMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
SSAB
viarom
ness project
Arduro
noark
SIGM
theda mar
Ubitech
BogArt
concelex
MAKITA
Acvatot 2019
siniat
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
konsent
rigips
CDS

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
ef-de-n
top 500
AICPS_30
econet

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander