Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


PORR CONSTRUCT SRL

PORR CONSTRUCT SRL

Adresa: B-dul Dimitrie Pompeiu nr. 6E, Pipera Business Tower, Bucuresti, S2
Telefon: 021/312.65.00
Fax: 021/312.65.01
E-mail: construct@porr.ro
Web site: www.porr.ro
Domenii: Antreprenori si firme de constructii
Descriere activitate
Constructii subterane si la nivelul terenului, constructii civile si industriale.
Prezentare companie/institutie
PORR Construct: Portofoliu de lucrari de 2,5 miliarde lei la nivel national
 
 
 
 
 
 
Mario Proell
Functia/Firma: CEO, PORR Construct;
Experienta profesionala: 17 ani pe piata constructiilor din Romania.
 
Compania PORR Construct, subsidiara locala a grupului austriac de constructii PORR, a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de 1,25 miliarde lei, obiectivul declarat pentru 2023 fiind de crestere si dezvoltare a volumului de lucrari pe parcursul anului. In 2022, PORR Construct a contractat lucrari majore de inginerie civila in Romania, inclusiv contractul pentru extinderea Aeroportului Otopeni si a Portului Constanta. Alte contracte de anvergura vizeaza constructia centurii orasului Arad, reabilitarea caii ferate pe ruta Comana-Vidra si a retelei de transport public din Resita. Compania a continuat sa contracteze lucrari de anvergura si in 2023, in primele luni ale anului obtinand contracte pentru executia mai multor proiecte de infrastructura, precum lucrarile la centurile din Zona Metropolitana Oradea (Osorhei, Santandrei si Nojorid). De asemenea, PORR Contruct a demarat lucrarile la Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti, cu o lungime de 9,86 km.
In ceea ce priveste dezvoltarea la nivel national, compania investeste peste 20 de milioane de euro anual in echipamente de constructii si facilitati de productie a mixturilor asfaltice si betonului. Fonduri importante sunt alocate, de asemenea, pentru pregatirea profesionala a angajatilor, dar si in directia digitalizarii si implementarii de tehnologii noi.
 
- Cum estimati ca va evolua activitatea din sectorul de constructii in perioada urmatoare?
- Piata de constructii a evoluat pana acum conform asteptarilor. Ritmul de crestere s-a mentinut in mare parte datorita proiectelor finantate prin programe precum PNRR, PNDR si altele similare. Ne asteptam ca aceasta evolutie sa continue pe termen mediu, avand in vedere ca aceste programe dureaza pana in 2026-2027.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in prezent?
- Anul acesta am finalizat proiectarea si am demarat lucrarile pentru lotul 4 al autostrazii Sibiu-Pitesti. Ne aflam, de asemenea, in ultimul an de executie a proiectului de reabilitare a caii ferate Comana-Vidra, lucram intens la un proiect in portul Constanta si suntem in fazele incipiente ale unui alt proiect major in aeroportul Otopeni, pentru modernizarea cailor de rulare si cresterea capacitatii de parcare a aeronavelor. Divizia noastra de Constructii Civile deruleaza, in prezent, lucrari la retelele de canalizare menajera, alimentare cu apa potabila si refulare in patru localitati din Ilfov. Mai mult decat atat, suntem foarte activi si in vestul tarii, unde am inceput executia lucrarilor la soseaua de centura a Oradei si la un alt lot din centura Municipiului Arad. Lucram, in acest moment, si la reabilitarea si modernizarea liniilor de tramvai din Resita, precum si la reabilitarea cailor de rulare a tramvaielor pe bulevardele Cetatii si Stan Vidrighin din Timisoara. Valoarea totala a acestor proiecte se ridica la aproximativ 2,5 miliarde de lei.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Companie, Oameni, LEAN si ESG sunt cele patru directii strategice ale organizatiei noastre. In ceea ce priveste dezvoltarea, investim peste 20 de milioane de euro anual in echipamente de constructii si facilitati de productie a mixturilor asfaltice si betonului, acoperind astfel nevoile proiectelor noastre si mentinand standardele inalte de calitate a lucrarilor executate.
Constructiile sunt o afacere cu si despre oameni, astfel incat colegii sunt foarte importanti pentru noi si venim in intampinarea lor cu programe dedicate dezvoltarii personale si profesionale. Programele de integrare a noilor angajati si cele de training sunt planificate in functie de prioritizarea abilitatilor si competentelor cheie necesare pentru atingerea performantei cerute la locul de munca, la nivelul tuturor departamentelor.
Implementarea noilor tehnologii si digitalizarea proceselor operative si logistice reprezinta un alt aspect important pentru noi, inglobat in pilonul LEAN. Mai mult decat atat, am implementat sistemul LEAN Management in cateva dintre proiectele noastre, ceea ce va duce la reducerea erorilor in procese si la cresterea calitatii si performantei. In zona de digitalizare, departamentul nostru de Inovare a reusit deja sa implementeze cu succes proiecte care ne asigura statutul de pionieri in industria constructiilor nu doar din Romania, ci chiar si la nivel european.
In sfera ESG, echipa noastra dedicata pregateste si implementeaza actiuni clare pe fiecare directie respectiv: mediu (prin masuri pentru protejarea climatului si a resurselor, eficienta energetica, managementul deseurilor etc.), sociala (imbunatatirea mediului de lucru prin actiuni ce tin de zona de sanatate si securitate in munca, diversitate si incluziune, formare si dezvoltare continua a angajatilor, initiative centrate pe wellbeing si pe respectarea drepturilor omului) si guvernanta (prin construirea unui lant de achizitii sustenabil printr-un sistem de clasificare interna aplicat furnizorilor si prin definirea criteriilor ESG in decizia de contractare, contributii la economia locala si prin promovarea eticii si conformitatii in toate procesele PORR).
- Ce proiecte aveti in plan in directia digitalizarii/automatizarii activitatii?
- In continuarea tehnologiilor testate si adoptate in cadrul proiectului de autostrada Sibiu-Pitesti (Lot 1) - machine control systems, aerofotogrammetrie si BIM, vom continua strategia de digitalizare pe santierul lotului 4, al aceleiasi autostrazi, cu utilizarea tehnologiei LiDAR pentru colectarea datelor, in special pentru executia tunelului. Totodata, managementul cantitatilor pentru lucrari de terasamente va fi facut cu platforma DatuBIM, care utilizeaza tehnologii precum modelarea 3D si aerofotogrammetrie. Scopul este de a colecta si analiza cat mai multe date din santier, pentru o gestionare cat mai eficienta a resurselor. De asemenea, pe acelasi santier utilizam platforma Trimble Connect ca mediu de date comun (sursa unica de informare) pentru modelele 3D, 2D si alte informatii relevante despre proiect. Aceasta faciliteaza colaborarea intre partile implicate (constructori si proiectanti) permitand schimbul de informatii in timp real.
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Principala provocare cu care ne confruntam este lipsa fortei de munca. Dificultatile pe care le intampinam atunci cand recrutam tin, in general, de deficitul de forta de munca si de competitia de pe piata muncii pentru anumite categorii de specialisti. Unii candidati nu au disponibilitate pentru mobilitate, iar acest aspect este esential pentru proiectele noastre.
Un alt aspect, ce devine din ce in ce mai problematic, este disponibilitatea limitata la nivel local a materialelor necesare pentru volumul de proiecte investitionale existent si anuntat pentru Romania.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie-Iulie 2023)
 

 
PORR Construct continua sa investeasca in echipamente si digitalizare
 
 
 
 
 
 
Mario Proell
Functia/Firma: COO Divizia Infrastructura si membru al board-ului director al PORR Construct.
 
 
 
 
 
 
Vladimir Spirescu
Functia/Firma: COO Divizia Constructii Civile si membru al board-ului director al PORR Construct.
 
Compania PORR Construct, parte a grupului austriac PORR, se mentine pe un trend ascendent si in 2021, dupa ce in 2020 a inregistrat o cifra de afaceri de 175,7 milioane de euro, dupa o crestere de 67,8% fata de nivelul din 2019. Potrivit datelor companiei, rezultatele din prima jumatate a acestui an sunt in conformitate cu previziunile realizate si in linie cu evolutia planificata de managementul societatii. In aceasta perioada, PORR Construct se concentreaza pe executia mai multor proiecte publice, dintre care cele mai mari sunt lotul 1 al autostrazii Sibiu-Pitesti (Sibiu-Boita) si centura ocolitoare a orasului Giurgiu (drumul de legatura DN5 - Soseaua De Centura - Pod Prieteniei). In primele luni ale acestui an, compania a obtinut contracte pentru executia mai multor proiecte de infrastructura, precum Sectiunea 4 a autostrazii Sibiu-Pitesti (10 km), in valoare de peste 340 de milioane de euro (fara TVA), dar si reabilitarea unor linii de tramvai in Timisoara (18 milioane de euro). In perioada urmatoare, compania va continua sa investeasca in dezvoltarea pe piata locala, strategia investitionala vizand cu precadere zona de echipamente de constructii.
 
- Ce estimari aveti privind evolutia activitatii companiei in perioada urmatoare?
- De regula, primele luni ale anului sunt la un nivel mai scazut in privinta activitatii, iar acest aspect are legatura cu sezonalitatea specifica industriei. Cu toate acestea, in 2021, ne-am incadrat in nivelul planificat al veniturilor, iar perioada care a urmat s-a conturat promitator pentru noi. In prezent, portofoliul PORR Romania este stabil si diversificat, avem multe proiecte de investitii publice care sunt deja in procese de licitatie sau urmeaza sa intre in procedura de licitatie, iar clientii publici ne arata deschidere catre colaborare si noi parteneriate. Ne asteptam ca 2022 sa fie, de asemenea, un an plin, care sa ne aduca rezultate la fel de bune.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati?
- Lotul 1 al autostrazii Sibiu-Pitesti reprezinta unul dintre cele mai mari si importante proiecte de infrastructura la care lucram in prezent. Contractual, Lotul 1 trebuie sa fie gata pana in 2023, dar avem toate sansele sa il finalizam mai repede, la inceputul anului 2023, poate chiar finalul anului 2022. Depindem foarte mult de conditiile atmosferice. In aceeasi categorie, mentionam si proiectul DN5, ce are ca scop principal asigurarea conexiunii rutiere intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu, precum si lucrarile de modernizare a liniei CF Comana - Gradistea, pe care le vom demara in perioada imediat urmatoare. Acestora li se adauga si proiecte de constructii civile, precum si alte lucrari de infrastructura de diferite dimensiuni pe care le efectuam in vestul, sudul si sud-estul tarii, unde avem clienti diverse autoritati publice. In prezent, valoarea proiectelor contractate si a lucrarilor pe care le avem de realizat asigura continuitatea afacerii si a planurilor de dezvoltare pentru urmatorii ani.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- In spiritul traditiei care ne-a consacrat, ne concentram sa consolidam cresterea inregistrata pana in prezent si sa asiguram totodata o dezvoltare sustenabila a afacerilor PORR in Romania. Acesta este motivul pentru care prioritatea noastra o reprezinta colegii nostri si investitia constanta in dezvoltarea, motivarea si loializarea acestora, fara de care orice alte investitii ar fi de prisos. O alta directie de investitie este cea privitoare la echipamente, aceasta atingand, in fiecare an, un nivel de aproximativ 2%-3% din cifra de afaceri. Vizam echipamentele fixe si mobile pentru a asigura servicii de constructii de calitate in toate zonele geografice unde suntem prezenti si unde ne dorim sa activam pe viitor, dar si in vederea asigurarii mix-ului de proiecte (mici, medii, mari si diversificate) necesar pentru dezvoltarea sustenabila dorita. Foarte importanta este si investitia in acele echipamente care ne permit sa utilizam tehnologii inovatoare pe piata constructiilor. Pe unele dintre acestea le testam deja in cateva dintre proiectele noastre, pentru a fi siguri ca suntem pregatiti de utilizarea lor la scara larga atunci cand industria constructiilor din Romania va permite acest lucru. Suntem, de asemenea, deschisi si catre asocieri si colaborari pe proiecte de nisa din industrie si acolo unde experienta locala sau a grupului nu este de ajuns. Pentru moment, insa, ariile unde nu avem experienta necesara si am dori sa activam sunt foarte limitate, iar piata nu ofera prea multe proiecte pe care sa le vizam. Strategia noastra ramane aceeasi pentru cea mai mare parte a portofoliului nostru: vom licita acele proiecte care se pliaza profilului de experienta si de risc al organizatiei noastre si pe care le putem implementa si finaliza cu resursele locale si/sau cu sprijin din partea altor companii ale grupului PORR.
In plus, continuam procesul de transformare digitala prin implementarea proiectului pilot “Deep soil", prin care urmarim optimizarea procesului de proiectare cu BIM 5D, controlul automatizat 3D al masinilor pe santier, gestionarea flotei de vehicule grele, inregistrarea rezultatelor in timp real, inclusiv elaborarea de rapoarte automate, identificarea rapida a oricaror abateri prin utilizarea instrumentelor de realitate augmentata, precum si verificarea datelor prin utilizarea dronelor.
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru?
- Una dintre provocarile cu care ne confruntam in prezent se refera la recrutarea specialistilor in contextul deficitului de talente si al competitiei de pe piata muncii pentru anumite competente tehnice.
In ceea ce priveste cresterea preturilor materialelor de constructii aceasta are, fara indoiala, un impact negativ in rezultatele financiare ale proiectelor noastre. In contractele unde pretul serviciilor noastre este fix sau all in, acest impact negativ este chiar semnificativ. Noi continuam lucrarile conform planului de executie agreat cu clientii nostri si la acelasi nivel calitativ ridicat pe care ni l-am asumat dar, din pacate, suntem nevoiti sa sustinem pierderile rezultate din aceste cresteri de preturi din resurse financiare care erau destinate dezvoltarii viitoare a business-ului PORR in Romania. Consideram ca adaptarea legislativa a formulei de calcul pentru escaladarea preturilor la actuala evolutie a pietei materialelor si serviciilor de constructii ar echilibra mai echitabil presiunea acestor cresteri de preturi.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2021)
 

 
PORR Construct: Portofoliu de lucrari de peste 300 milioane de euro
 
 
 
 
 
 
Klaus Bleckenwegner (42 de ani)
Functia/Compania: administrator, Porr Construct;
Experienta profesionala: 18 ani in domeniul constructiilor.
 
Porr Construct, subsidiara grupului austriac de constructii PORR, a incheiat anul 2018 cu afaceri de circa 100 de milioane de euro, nivel similar celui din 2017. Premisele pentru 2019 sunt favorabile, avand in vedere portofoliul de lucrari de peste 300 milioane de euro detinut in Romania si noile proiecte de cladiri si infrastructura care vor incepe in acest an. In plus, activitatea din anii urmatori a companiei va fi sprijinita si de investitiile din domeniul hotelier, realizate de UBM, firma-sora a Porr Construct, parte a aceluiasi grup PORR.Grupul austriac PORR aniverseaza, in 2019, 150 de ani de activitate.
 
- Cum va afecteaza criza fortei de munca din constructii?
- Nu putem spune ca avem o problema din acest punct de vedere. Avem aproape 800 de angajati, din care 70% sunt ingineri si specialisti. Lucram numai cu angajati romani si, in principiu, situatia de pe piata ar trebui sa se imbunatateasca in urma OUG nr. 114/2018. Pentru muncitori era timpul pentru cresteri de salarii, majorari care aproape nu au existat in ultimii 15 ani.
- La ce proiecte lucrati, in acest moment, in Romania?
- Pe segmentul constructiilor de cladiri, avem in executie ansamblul de birouri Bucharest Business Garden, cu o suprafata construita totala de 85.000 mp, dezvoltat de Vastint. Termenul de finalizare a proiectului este stabilit in mai 2019. Pana in 2021 vom fi implicati in constructia hotelului SwisshÔtel, tot in Bucuresti, investitie a grupului Niro. Printre proiectele mari la care lucram se afla si cladirea de birouri Continental din Iasi si Campusul scolar DSBU din Bucuresti, ambele cu termene de finalizare stabilite in 2020, si altele. In domeniul infrastructurii, ne concentram, in continuare, pe proiectul autostrazii Sibiu-Pitesti (lotul 1) - care se afla, in prezent, in etapa de proiectare, si pe cel de dublare a liniei ferate pe tronsonul Mogosoaia - Balotesti, lucrari ce vor fi demarate in urmatoarele doua luni.
- Ce obiective si investiti aveti planificate in perioada urmatoare?
- In principal, vom investi in unitatile de productie detinute intern si in echipamente. In ceea ce priveste investitiile imobiliare, vom sprijini compania-sora UBM in dezvoltarea a doua proiecte hoteliere in Bucuresti. Dupa cum am anuntat recent, ne-am activat in Romania componenta de dezvoltari imobiliare UBM, care opereaza deja in Austria, Germania, Cehia si Polonia. Prin parteneriate, avem in plan dezvoltarea unui hotel de 4 stele, cu 230 de camere, in zona Pipera si transformarea unei vechi cladiri de birouri tot in hotel de 4 stele, cu 180 de camere. Investitiile totale se vor ridica, probabil, la circa 100 de milioane de euro.
- Ce evolutie estimati ca va avea piata constructiilor din Romania, in viitor?
- Asteptam mari provocari in 2019-2020. Piata va creste si principalele motoare vor fi marile proiecte de infrastructura (autostrazile Sibiu-Pitesti, Pitesti-Craiova, centura Capitalei, Autostrada Transilvania etc.), cu finantare europeana si nationala. Vor continua si investitiile private, in special in cladiri de birouri, hoteluri si parcuri logistice.
(articol aparut in revista TOP-Agenda Constructiilor, editia Mai 2019)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
strabag nivel 1
viarom
MAKITA
CDS
concelex
CONCEPT STRUCTURE
quadratum
FRONTALE
leviatan
ness project
noark
Ubitech
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
rigips
theda mar

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
econet
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander