CNAB a receptionat noi lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 15 Iul 2025 15:30 |
![]() "Investitia a vizat construirea unui tronson al noii cai de rulare a aeronavelor (Charlie 1), precum si lucrari de modernizare a platformei nr. 2 de imbarcare-debarcare a pasagerilor, dar si a caii de rulare actuale Charlie. Odata cu finalizarea acestei etape, devin operationale atat noua cale de rulare Charlie 1, cat si cinci pozitii de parcare a avioanelor", au transmis reprezentantii CNAB.
In aceasta faza au mai fost realizate lucrari la structurile rutiere aeroportuare, la sistemele de preluare a apelor pluviale de pe suprafetele de miscare, dar si la cele de balizaj si iluminat cu surse LED, realizate cu tehnologii moderne ce asigura o reducere importanta a consumului de energie.
Conform CNAB, etapele anterioare au inclus lucrari la cele cinci cai de rulare aferente Pistei 08L-26R de decolare/ aterizare, extinderea Platformei nr. 2, creandu-se noua pozitii noi de parcare pentru avioane cod C, modernizari ale drumurilor care asigura accesul rapid al echipamentelor de handling catre avioanele de pe platformele aeroportuare, precum si alte lucrari la infrastructura aeroportuara.
Din luna februarie 2025, PORR Romania lucreaza si la etapa a III-a a proiectului ce prevede cresterea capacitatii operationale a infrastructurii Aeroportului International "Henri Coanda". In aceasta faza se executa lucrari la Platforma 2 si include demolarea dalelor de beton existente, frezarea stratului de mixtura asfaltica, lucrari de sondaje si identificare a utilitatilor pe platforma ce urmeaza a fi modernizata, finalizarea sapaturilor si aducerea la cota de fundatie, stabilizarea in situ strat de forma, precum si asternerea de geotextil si strat de fundatie din balast.
Proiectul de crestere a capacitatii operationale a infrastructurii AIHCB (etapa III), are o valoare totala de 834,6 milioane de lei. Programul prevede prelungirea caii de rulare Bravo in paralel cu pista 08R-26L, intre calea de rulare Delta si pragul 26L, precum si racordul cu calea de rulare Delta. De asemenea, va fi realizata o platforma pentru degivrarea si anti-givrarea aeronavelor la capetele 08R si 26L ale pistei. Lucrarile sunt programate a fi incheiate pana la finalul anului 2028, finantarea urmand a fi asigurata din surse proprii CNAB si un credit bancar suportat din surse proprii.
Receptia etapei a II-a proiectului a avut loc in decembrie 2024, iar amplasamentul a fost predat beneficiarului, marcand un moment important in progresul lucrarilor.
|