INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
RETTER Projectmanagement |
Adresa: Str. Octavian Goga nr. 4, Selimbar, Judet Sibiu |
Telefon: 0269/210.020 |
Fax: 0269/210.030 |
E-mail: office@rettergroup.com |
Web site: www.rettergroup.com |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii | Proiectare si inginerie | Management de proiect |
Descriere activitate
Dezvoltare, inovatie, proiectare, management de proiect si executie in domeniul constructiilor de infrastructura mare |
Prezentare companie/institutie
RETTER: "Ne propunem sa executam proiecte cu resurse 100% proprii"
Dipl.-Ing, Dipl,-Wirtsch,-Ing Guido Retter
Functia/Firma: CEO, RETTER Projectmanagement;
Experienta profesionala: 22 de ani in project management si 18 ani pe piata de constructii din Romania.
In prima jumatate a anului 2024, compania RETTER Projectmanagement, avand ca activitate principala constructia de poduri, a inregistrat o crestere solida, reflectata atat in venituri, cat si in ceea ce priveste profitul operational. Cifra de afaceri din primul semestru a crescut, astfel, cu peste 200% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului 2023, evolutia fiind generata de extinderea capacitatii de lucru, de avansarea proiectelor in derulare, dar si de semnarea de contracte noi, respectiv inceperea unor noi proiecte. In anul 2023, cifra de afaceri a companiei a inregistrat o crestere de aproape 262%, pana la 238 milioane de lei, iar profitul s-a majorat cu 251% fata de anul 2022. Dezvoltarea sustinuta a activitatii a determinat extinderea capacitatii de productie a societatii, precum si investitii in utilaje si tehnologie. Potrivit datelor companiei, perspectivele pentru perioada urmatoare se mentin favorabile, avand in vedere portofoliul de proiecte contractate, cu o valoare de 3,81 miliarde lei. "Ne-am propus sa intensificam strategia de proiectare/reproiectare si executia cu resurse 100% proprii a lucrarilor, generand astfel valoare adaugata. Executam ceea ce proiectam!", subliniaza Guido Retter, CEO al grupului RETTER.
- La ce proiecte majore lucrati, in acest moment?
- Participam la constructia a doua proiecte majore de infrastructura, esentiale pentru dezvoltarea Romaniei, respectiv la Autostrada Moldovei (A7) Ploiesti - Buzau, Lot 1: Dumbrava (A3) - Mizil (21 km) si la Autostrada A0 Centura Bucuresti - Segment Nord - Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), cu o lungime de 17,5 km, avand ca beneficiar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
Pe langa acestea, mai derulam doua proiecte de infrastructura pentru investitori privati. Primul dintre acestea vizeaza constructia unui sens giratoriu la intersectia Calea Surii Mari cu strada Macului, in Sibiu, pe care il realizam alaturi de Elis Pavaje SRL, ca subcontractor, iar celalalt vizeaza constructia unui pasaj suprateran DN1 la km 19+757 Balotesti - Corbeanca (Pod Therme), avand ca beneficiar compania Therme Nord Bucuresti. - La ce proiecte majore lucrati, in acest moment?
- Participam la constructia a doua proiecte majore de infrastructura, esentiale pentru dezvoltarea Romaniei, respectiv la Autostrada Moldovei (A7) Ploiesti - Buzau, Lot 1: Dumbrava (A3) - Mizil (21 km) si la Autostrada A0 Centura Bucuresti - Segment Nord - Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), cu o lungime de 17,5 km, avand ca beneficiar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
Pe langa acestea, mai derulam doua proiecte de infrastructura pentru investitori privati. Primul dintre acestea vizeaza constructia unui sens giratoriu la intersectia Calea Surii Mari cu strada Macului, in Sibiu, pe care il realizam alaturi de Elis Pavaje SRL, ca subcontractor, iar celalalt vizeaza constructia unui pasaj suprateran DN1 la km 19+757 Balotesti - Corbeanca (Pod Therme), avand ca beneficiar compania Therme Nord Bucuresti. - Ce impact vor avea aceste lucrari asupra evolutiei financiare viitoare a companiei?
- In acest moment, avem un portofoliu de proiecte contractate cu o valoare cumulata de 3,81 milioane de lei si, evident, acestea vor face posibila mentinerea tendintei de dezvoltare solida pe care ne inscriem, ca societate, in aceasta perioada. Astfel, dupa o crestere de peste 200% a cifrei de afaceri din primul semestru al acestui an, raportat la perioada corespunzatoare din 2023, estimam ca trendul ascendent va continua.
In acest context, vom continua sa investim in inovatie si dezvoltare. Una din directiile de baza este inovatia in proiectare prin continua dezvoltare a grinzilor VTR® si VFT-WIB®, solutii inovatoare al caror concept a fost dezvoltat la München, impreuna cu partenerul SSF. De asemenea, avem deja in derulare 3 proiecte avansate pe fonduri europene, admise dupa evaluarea tehnica si financiara, doua dintre ele avand un scor de peste 90 de puncte. Investitiile propuse prin aceste proiecte (echipamente, tehnologie si digitalizare) se vor adresa nevoilor emergente ale capacitatii tehnice a companiei si vor consolida portofoliul nostru de resurse. Totodata, avand deja stipulate parteneriate solide si strategice cu Maurer SE (echipamente antiseismice) si SSF (proiectare) din Germania, ne propunem sa intram pe piete suplimentare din Europa, unde vedem oportunitati semnificative de crestere si imbunatatire continua a capacitatilor tehnice si organizationale. - Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Dezvoltarea companiei va fi centrata pe ceea ce numim, in doua cuvinte, "dezvoltare sustenabila". In primul rand, vom participa, in continuare, la procedurile de licitatie publica privind proiectele majore de infrastructura la nivel national. In acest sens vom continua investitiile la nivel operational si tehnic prin achizitia de echipamente, utilaje, unitati noi de productie beton, statie de sortare acordand o mare importanta eficientei energetice ale acestora. Desigur, complementar vom dezvolta aria resurselor umane, pe de-o parte prin recrutare de personal nou si, pe de alta parte, prin specializarea celui existent.
Un al obiectiv este acela de a intensifica demersurile privind colaborarea internationala prin incheierea de parteneriate transnationale. Pe de-o parte, scopul este sa implementam proiecte de infrastructura la nivel national beneficiind de expertiza si tehnologie mai dezvoltata decat cele prezente in Romania, precum si de surse de investitii si finantare. Pe de alta parte, este valabil si reversul, creand oportunitati pentru intrarea pe piata de infrastructura straina a companiilor romanesti care detin know-how si personal tehnic specializat si competent, capabil sa aduca plus-valoare proiectelor la nivel international. De asemenea, ne propunem sa investim intr-un nou sediu social. Dupa aproape 20 de ani de activitate, chiar daca prezenta noastra masiva este in santier, un nucleu fix devine o prioritate. Ne-am propus sa digitalizam, treptat si controlat, procesele adminstrative si operationale, sa dezvoltam proiecte in parteneriat public-privat, precum si sa construim o unitate noua de productie in situ si un centru de cercetare si testare in domeniul elementelor antiseismice. Planurile noastre strategice includ diversificarea portofoliului de servicii, precum si investitii continue in tehnologie si resurse umane. Transformarea digitala va fi un pilon central al strategiei noastre. Vom continua sa investim in tehnologie si automatizare pentru a imbunatati eficienta operationala atat in executie cat si la nivel administrativ. De asemenea, ne propunem sa devenim lideri in sustenabilitate in industria noastra. Planurile in aceasta directie includ atingerea unor obiective ambitioase de reducere a emisiilor de carbon, in primul rand prin proiectare. Solutia pentru decarbonizare sta in finantarea prin Parteneriate PPP. De exemplu, SUA acopera doar 30% din bugetul unui proiect major, astfel ca finantarea proiectelor, mai ales cele pe infrastructura, vor fi tot mai mult dependente de tintele pe Green Deal. - Aveti ingrijorari referitoare la capacitatea Romaniei de a atrage fonduri si finanta proiecte, cu precadere pe cele la care lucrati?
- Evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 se inscrie pe un trend ascendent, iar dezvoltarea pare a fi una sustinuta. Pe termen scurt si mediu, proiectele cheie raman cele privind constructia de autostrazi, dar si modernizarea retelelor de cale ferata si dezvoltarea infrastructurii energetice si digitale. Finantarile europene sunt esentiale si suficiente pentru multe dintre proiectele planificate, succesul lor depinzand de capacitatea Romaniei de a gestiona eficient aceste fonduri, mai ales la nivel birocratic. In ceea ce ne priveste, evolutia este promitatoare avand in vedere ca toate cele 3 proiecte depuse (doua prin programul PRC - Interventia 1.4.1. Investitii tehnologice in IMM-uri si un proiect prin PNRR 2022 privind Digitalizarea IMM-urilor) sunt admise si speram la o concretizare cat mai curand a contractelor.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- In primul rand, ne confruntam cu lipsa si/sau migratia de personal. Apoi, paradoxal, chiar cu lipsa de infrastructura, aici avand si noi capacitatea de a imbunatati situatia, prin proiectele la care lucram, pentru a creste eficienta la nivel de mobilitate. Apoi, se mentin dificultatile economice generale, cele ce tin atat de fluctuatiile si cresterile de preturi ale materiilor prime si ale materialelor de baza cat si de modificarile de ordin legislativ care ne impacteaza la nivel financiar. Noi nu am dorit ca personalul sa fie afectat de modificarile legislative, astfel ca mereu am luat masuri menite sa protejeze angajatul, chiar daca pentru companie aceste decizii au presupus un efort financiar suplimentar. Totodata, pana vom dobandi deprinderea necesara in gestionarea sistemului E-factura, ne confruntam cu o eficienta mai scazuta a implementarii proceselor financiare.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2024) |