Agenda Constructiilor
Duminica, 01 Septembrie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - RETTER: "Ne propunem sa executam proiecte cu resurse 100% proprii"
RETTER: "Ne propunem sa executam proiecte cu resurse 100% proprii"
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 24 Iul 2024 06:20
In prima jumatate a anului 2024, compania RETTER Projectmanagement, avand ca activitate principala constructia de poduri, a inregistrat o crestere solida, reflectata atat in venituri, cat si in ceea ce priveste profitul operational. Cifra de afaceri din primul semestru a crescut, astfel, cu peste 200% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului 2023, evolutia fiind generata de extinderea capacitatii de lucru, de avansarea proiectelor in derulare, dar si de semnarea de contracte noi, respectiv inceperea unor noi proiecte. In anul 2023, cifra de afaceri a companiei a inregistrat o crestere de aproape 262%, pana la 238 milioane de lei, iar profitul s-a majorat cu 251% fata de anul 2022. Dezvoltarea sustinuta a activitatii a determinat extinderea capacitatii de productie a societatii, precum si investitii in utilaje si tehnologie. Potrivit datelor companiei, perspectivele pentru perioada urmatoare se mentin favorabile, avand in vedere portofoliul de proiecte contractate, cu o valoare de 3,81 miliarde lei. "Ne-am propus sa intensificam strategia de proiectare/reproiectare si executia cu resurse 100% proprii a lucrarilor, generand astfel valoare adaugata. Executam ceea ce proiectam!", subliniaza Guido Retter, CEO al grupului Retter.

 
- La ce proiecte majore lucrati, in acest moment?
- Participam la constructia a doua proiecte majore de infrastructura, esentiale pentru dezvoltarea Romaniei, respectiv la Autostrada Moldovei (A7) Ploiesti - Buzau, Lot 1: Dumbrava (A3) - Mizil (21 km) si la Autostrada A0 Centura Bucuresti - Segment Nord - Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), cu o lungime de 17,5 km, avand ca beneficiar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. In cazul Autostrazii Moldovei, stadiul de executie a ajuns la 75%, termenul de deschidere a traficului fiind prevazut la finalul anului 2024. Lotul 1, Dumbrava - Mizil (km 0+000 – km 21+000) are o lungime de 21 km si include constructia a 15 poduri din care se evidentiaza doua structuri de o complexitate tehnica ridicata, un pasaj superior in lungime de 550 m peste DJ101F si CF804, respectiv un pod peste Autostrada A3 cu o lungime de 370 de metri. A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructura rutiera pentru regiunea Moldovei si are aproximativ 440 km, incepand de la Ploiesti (Dumbrava/ A3) si pana la Siret.
Proiectul Autostrazii A0 Centura Bucuresti, in cadrul careia proiectam si executam Segmentul Nord - Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), are un progres global estimat la 1,5%. Am semnat contractul in septembrie 2023, durata de implementare fiind de 12 luni pentru proiectare si 22 pentru executie. Pentru partea de proiectare, a fost prezentat DTAC la CTE si la Comitetul pentru Siguranta Circulatiei al CNAIR si s-a obtinut Avizul CTE.
 
 
In acest moment, este in curs de obtinere Acordul de mediu revizuit. 
Pe langa acestea, mai derulam doua proiecte de infrastructura pentru investitori privati. Primul dintre acestea vizeaza constructia unui sens giratoriu la intersectia Calea Surii Mari cu strada Macului, in Sibiu, pe care il realizam alaturi de Elis Pavaje SRL, ca subcontractor, pentru Selgros Cash&Carry, si care, la finalizare, va fi predat in gestiunea Primariei Municipiului Sibiu. Acesta este realizat in proportie de 45% si are termen de finalizare stabilit in august 2024. Proiectul cuprinde lucrarile necesare amenajarii unui sens giratoriu in scopul fluidizarii circulatiei rutiere, asigurand accesul in/ din incinta beneficiarului (un nou magazin Selgros Cash&Carry), pastrand caile de acces ale riveranilor existenti. Prezentul proiect este parte integranta a unui plan general de extindere si modernizare a strazii Calea Surii Mari, Sibiu, aflat in prezent in faza DALI.
Celalalt proiect privat vizeaza constructia unui pasaj suprateran DN1 la km 19+757 Balotesti - Corbeanca (Pod Therme), avand ca beneficiar compania Therme Nord Bucuresti. S-a obtinut autorizatia de construire si urmeaza ca lucrarile de executie sa inceapa in august 2024, avand termenul de finalizare stabilit in aprilie 2025.

 
- Ce impact vor avea aceste lucrari asupra evolutiei financiare viitoare a companiei?
- In acest moment, avem un portofoliu de proiecte contractate cu o valoare cumulata de 3,81 milioane de lei si, evident, acestea vor face posibila mentinerea tendintei de dezvoltare solida pe care ne inscriem, ca societate, in aceasta perioada. Astfel, dupa o crestere de peste 200% a cifrei de afaceri din primul semestru al acestui an, raportat la perioada corespunzatoare din 2023, estimam ca trendul ascendent va continua, iar rulajul va ajunge la 373 milioane de lei la finalul acestui an (+56,8% fata de nivelul de 237,8 milioane de lei din 2023).
In acest context, vom continua sa investim in inovatie si dezvoltare. Una din directiile de baza este inovatia in proiectare prin continua dezvoltare a grinzilor VTR® si VFT-WIB®, solutii inovatoare al caror concept a fost dezvoltat la München, impreuna cu partenerul SSF. 
De asemenea, avem deja in derulare 3 proiecte avansate pe fonduri europene, admise dupa evaluarea tehnica si financiara, doua dintre ele avand un scor de peste 90 de puncte. Investitiile propuse prin aceste proiecte (echipamente, tehnologie si digitalizare) se vor adresa nevoilor emergente ale capacitatii tehnice a companiei si vor consolida portofoliul nostru de resurse. 
Totodata, avand deja stipulate parteneriate solide si strategice cu Maurer SE (echipamente antiseismice) si SSF (proiectare) din Germania, ne propunem sa intram pe piete suplimentare din Europa, unde vedem oportunitati semnificative de crestere si imbunatatire continua a capacitatilor tehnice si organizationale. In ceea ce priveste parteneriatul cu Maurer SE, ne propunem ridicarea standardelor de calitate al echipamentelor antiseismice in concordanta cu AND 590 dar si cu cerintele impuse de normativele si standardele europene, ajungand astfel la un ciclu de viata de 50 de ani pentru aceste echipamente.
 
 
In primul semestru, au fost achizitionate utilaje si echipamente noi (cife, basculante, pompa beton etc.), precum si o statie mobila de productie a betonului, care au venit in sustinerea capacitatii resurselor tehnice existente. Aceste achizitii strategice au comportat, de asemenea, la cresterea profesionala a resurselor umane. Investitiile continue in dezvoltare si tehnologie au consolidat pozitia noastra de lider in industrie, pozitie confirmata de cifre si de sondaje privind stadiul fizic al lucrarilor.
In derularea proiectelor, ne asumam angajamentul fata de sustenabilitate si lucram continuu la reducerea amprentei de carbon prin implementarea unei economii circulare care prevede utilizarea de echipamente inovatoare si eficiente energetic, majoritatea alimentate electric si mobile pentru a minimiza generarea de deseuri si a maximiza reciclarea materialelor.
De asemenea, am continuat sa sustinem comunitatile locale prin diverse programe de responsabilitate sociala, cum ar fi campania recenta din cadrul unui program educativ, din luna mai a acestui an, in cadrul careia un grup de circa 50 de studenti de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti (UTCB) au avut oportunitatea de a experimenta, in mod practic, procesul de executie a unei autostrazi si de a se familiariza cu realitatile din teren, in cadrul proiectului A7 Lot 1.

 
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Dezvoltarea companiei va fi centrata pe ceea ce numim, in doua cuvinte, "dezvoltare sustenabila". In primul rand, vom participa, in continuare, la procedurile de licitatie publica privind proiectele majore de infrastructura la nivel national. In acest sens vom continua investitiile la nivel operational si tehnic prin achizitia de echipamente, utilaje, unitati noi de productie beton, statie de sortare acordand o mare importanta eficientei energetice ale acestora. Desigur, complementar vom dezvolta aria resurselor umane, pe de-o parte prin recrutare de personal nou si, pe de alta parte, prin specializarea celui existent.
Un al obiectiv este acela de a intensifica demersurile privind colaborarea internationala prin incheierea de parteneriate transnationale. Pe de-o parte, scopul este sa implementam proiecte de infrastructura la nivel national beneficiind de expertiza si tehnologie mai dezvoltata decat cele prezente in Romania, precum si de surse de investitii si finantare. Pe de alta parte, este valabil si reversul, creand oportunitati pentru intrarea pe piata de infrastructura straina a companiilor romanesti care detin know-how si personal tehnic specializat si competent, capabil sa aduca plus-valoare proiectelor la nivel international.
De asemenea, ne propunem sa investim intr-un nou sediu social. Dupa aproape 20 de ani de activitate, chiar daca prezenta noastra masiva este IN SANTIER, un nucleu fix devine o prioritate. Ne-am propus sa digitalizam, treptat si controlat, procesele adminstrative si operationale, sa dezvoltam proiecte in parteneriat public-privat, precum si sa construim o unitate noua de productie in situ si un centru de cercetare si testare in domeniul elementelor antiseismice. 
In ansamblu, pe termen lung, planurile noastre strategice includ diversificarea portofoliului de servicii, precum si investitii continue in tehnologie si resurse umane, dar si aplicarea de practici ecologice prin folosirea de materiale durabile si tehnologii verzi. Transformarea digitala va fi un pilon central al strategiei noastre. Vom continua sa investim in tehnologie si automatizare pentru a imbunatati eficienta operationala atat in executie cat si la nivel administrativ.
De asemenea, ne propunem sa devenim lideri in sustenabilitate in industria noastra. Planurile in aceasta directie includ atingerea unor obiective ambitioase de reducere a emisiilor de carbon, in primul rand prin proiectare. Solutia pentru decarbonizare sta in finantarea prin Parteneriate PPP. De exemplu, SUA acopera doar 30% din bugetul unui proiect major, astfel ca finantarea proiectelor, mai ales cele pe infrastructura, vor fi tot mai mult dependente de tintele pe Green Deal.

 
- Aveti ingrijorari referitoare la capacitatea Romaniei de a atrage fonduri si finanta proiecte, cu precadere pe cele la care lucrati?
- Evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 se inscrie pe un trend ascendent, iar dezvoltarea pare a fi una sustinuta. Pe termen scurt si mediu, proiectele cheie raman cele privind constructia de autostrazi, dar si modernizarea retelelor de cale ferata si dezvoltarea infrastructurii energetice si digitale. Finantarile europene sunt esentiale si suficiente pentru multe dintre proiectele planificate, succesul lor depinzand de capacitatea Romaniei de a gestiona eficient aceste fonduri, mai ales la nivel birocratic. In ceea ce ne priveste, evolutia este promitatoare avand in vedere ca toate cele 3 proiecte depuse (doua prin programul PRC - Interventia 1.4.1. Investitii tehnologice in IMM-uri si un proiect prin PNRR 2022 privind Digitalizarea IMM-urilor) sunt admise si speram la o concretizare cat mai curand a contractelor.

- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- In primul rand, ne confruntam cu lipsa si/ sau migratia de personal. Apoi, paradoxal, chiar cu lipsa de infrastructura, aici avand si noi capacitatea de a imbunatati situatia, prin proiectele la care lucram, pentru a creste eficienta la nivel de mobilitate. Apoi, se mentin dificultatile economice generale, cele ce tin atat de fluctuatiile si cresterile de preturi ale materiilor prime si ale materialelor de baza cat si de modificarile de ordin legislativ care ne impacteaza la nivel financiar. Noi nu am dorit ca personalul sa fie afectat de modificarile legislative, astfel ca mereu am luat masuri menite sa protejeze angajatul, chiar daca pentru companie aceste decizii au presupus un efort financiar suplimentar. Totodata, pana vom dobandi deprinderea necesara in gestionarea sistemului E-factura, ne confruntam cu o eficienta mai scazuta a implementarii proceselor financiare.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMABONARE REVISTESISECAMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 184 (August 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
concelex
Arduro
CDS
SSAB
quadratum
ELECTROGRUP
ERBASU CONSTRUCT
konsent
MAKITA
siniat
Ubitech
ness project
BogArt
EDIT-Structural
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
noark
SIGM
leviatan
viarom
theda mar
strabag nivel 1

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
econet
top 500
ROGBC 2016
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander