Agenda Constructiilor
Luni, 29 Aprilie 2024
hilti
Home - INDEX COMPANII - VEGO HOLDINGS
PAGINA PERSONALIZATA


VEGO HOLDINGS

VEGO HOLDINGS

Adresa: Bdul Iuliu Maniu nr. 6H, et. 9, Bucuresti, S6
Telefon: 0371 488 910
Fax: 0372 871 942
E-mail: office@vego.holdings
Web site: www.vego.holdings
Domenii: Proiectare si inginerie | Arhitectura & design | Consultanta tehnica
Descriere activitate
Arhitectura, urbanism si inginerie prin inteligenta artificiala.
Prezentare companie/institutie
VEGO: O noua dimensiune a arhitecturii urbane, pe culmile digitalului
 
 
 
 
 
 
Virgil Profeanu
Functia/Firma: fondatorul VEGO Holdings;
Experienta profesionala: 23 de ani in urbanism, proiectare si tehnologii digitale.
 
VEGO Holdings, companie specializata in domeniul proiectarii, detine capacitatea de a conduce intregul proces de materializare a unui proiect, prin toate fazele, de la concept la detalii de executie, pe toate specialitatile: urbanism, arhitectura, structura, infrastructura si instalatii. Compania creste anual in ceea ce priveste incasarile si investitiile facute in zona de tehnologie, pentru a tine pasul cu toate noutatile din domeniu si a oferi rezultate calitative clientilor. Cu o traditie de 23 de ani, VEGO a dezvoltat un concept antreprenorial profesional pentru piata romaneasca prin viziunea fondatorului sau, Virgil Profeanu, in care inteligenta umana este sustinuta de inteligenta artificiala si de protocoale profesionale ce fac parte dintr-o cultura organizationala performanta: Rezo by Vego.
In cei 23 de ani, VEGO a proiectat peste 8,7 milioane mp de proiecte, cu o valoare cumulata de 3,6 miliarde euro, a obtinut aproape 26.000 de autorizatii, din care peste 800 de construire, si a urbanizat peste 47.000 ha de teren. Totodata, specialistii companiei au dezvoltat si 50 de aplicatii software unice. In acest moment, obiectivul principal al grupului VEGO este intrarea in Top 100 Mondial al firmelor de Proiectare, pana in anul 2025.
Din punct de vedere financiar, compania a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de 9 milioane de euro, an in care a realizat investitii in tehnologie de aproape 700.000 de euro.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2022 si in primele 5 luni din 2023 si ce estimari aveti pentru intregul an in curs si in perspectiva anilor 2024-2025?
- Cu siguranta, anii precedenti si inceputul celui curent au prezentat o serie de dificultati in ceea ce priveste gestionarea unui business. Ne referim aici, evident, atat la urmarile lasate de pandemia prin care a trecut toata planeta, cat si la urmarile razboiului de la granitele tarii noastre. Insa, poate cea mai mare "lovitura" pe care a putut sa o primeasca domeniul proiectarii si al constructiilor la nivelul municipiului Bucuresti o reprezinta blocajul instaurat de Primaria Municipiului Bucuresti in ceea ce priveste dezvoltarea urbana. A fost nevoie, in mod evident, sa ne adaptam acestor situatii, sa "reprogramam" fluxurile interne si sa incercam sa raspundem cu acelasi aplomb nevoilor clientilor nostri. Nu a fost usor, insa compania noastra detine mecanismele potrivite astfel incat asemenea tranzitii sa se realizeze intr-un mod cat mai rapid si corect, bazandu-se pe principii sanatoase de management.
- Cum vedeti evolutia activitatii din domeniul proiectarii si constructiilor pentru anul 2023 si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu, avand in vedere noul context geopolitic si perspectivele de finantare fara precedent ale Romaniei?
- Mai mult ca sigur, va exista o contrabalansare a ponderii investitiilor publice si private. Daca in anii trecuti principalul "jucator" de pe piata constructiilor era privatul, noi avem convingerea ca, anul acesta si in urmatorii, proiectele private vor pierde teren in fata investitiilor publice. Credem, cu tarie, ca investitiile in infrastructura, fie ea majora sau de mici dimensiuni, vor reprezenta unul din subiectele extrem de actuale. Saptamanile trecute am primit semnale publice din Sectoarele 3, 4 si 6 in ceea ce priveste statusul investitiilor deja incepute sau a celor ce urmeaza sa fie demarate. Iar lucrul imbucurator este ca aceste investitii se realizeaza acolo unde este nevoie de ele, in zone cu potential de dezvoltare ridicat, care vor putea "suporta", pe viitor, dezvoltari urbane coerente. Principalul factor ce contribuie la aceasta "shiftare" il constituie, bineinteles, programele de finantare - PNRR, POR etc. - iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure, pentru ca fara interventia masiva a statului in ceea ce priveste infrastructura nu avem cum sa beneficiem cu totii de o dezvoltare urbana durabila, bazata pe principii sanatoase.
- Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, la nivel de companie, pe termen scurt, mediu si lung?
- Inca din anul 2020 ne-am setat ca tel intrarea in Top 100 Mondial al firmelor de Proiectare, pana in anul 2025. Din atingerea acestuia deriva si obiectivele noastre pe termen scurt, mediu si lung. Asa cum spuneam si la inceput, primul obiectiv, pe termen scurt, a fost atins, anume acela de performa chiar si in conditii potrivnice. Suntem printre putinele, daca nu chiar singura companie din domeniul proiectarii care a inregistrat succese notabile in satisfacerea exigentelor autoritatilor avizatoare in toata aceasta perioada. Dezvoltam, de asemenea, alaturi de autoritati publice centrale, proiecte menite sa aduca plus-valoare domeniului in care ne desfasuram activitatea, de la eficientizarea activitatii Inspectoratului de Stat in Constructii pana la elaborarea, cu succes, a primelor norme tehnice din domeniul BIM. Avem, de asemenea, in cadrul companiei, o puternica divizie IT, in cadrul careia dezvoltam aplicatii si soft-uri menite sa automatizeze la maximum procesul de proiectare. Ne dorim sa oferim proiectantilor nostri "maini libere" sa creeze, lasand in sarcina "masinilor" task-urile ce pot fi foarte usor automatizate. Tocmai, pentru ca ne dorim sa avem unul dintre cele mai performante medii de lucru, iar acest lucru nu poate fi atins fara o grija constanta pentru viata personala a angajatului, am reusit sa implementam cu succes o vineri libera in plus, in fiecare luna, platita de companie, dorindu-ne ca pana la finalul acestui an sa mai implementam macar inca una.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele cresterilor preturilor din domeniul constructiilor, dar nu numai? Ati observat o reducere a cererii de proiecte, in acest context?
- Depinde ce anume intelegem prin "cresterea preturilor". Daca ne referim la fluctuatia foarte mare a preturilor materialelor, acest lucru s-a stabilizat in ultima perioada, dupa ce a fost extrem de vizibila in perioada pandemica. Dar, evident, exista o componenta financiara importanta cand discutam despre accesarea finantarilor, fapt ce impacteaza atat puterea dezvoltarii, cat si puterea de cumparare. Dar, pentru a raspunde intrebarii dumneavoastra, noi nu am observat o reducere a cererii de proiecte. Este adevarat, in acelasi timp, ca ii avem clienti pe unii dintre cei mai mari jucatori de pe piata, acestia nefiind afectati de cele enuntate anterior intr-o asa de mare masura incat sa reduca investitiile. Am observat, insa, o oarecare reasezare a pietei, in sensul ca se pune din ce in ce mai mult accent pe eficientizarea proiectelor. Investitorii cauta sa isi maximizeze profitul, iar asta inseamna proiecte mult mai eficiente din punct de vedere al raportului vandabil/construit, optimizarea subsolurilor, a consumului de materiale etc. Iar la acest capitol putem afirma, fara echivoc, ca VEGO exceleaza, avand implementate mecanisme de control in ceea ce priveste majoritatea criteriilor mentionate, avand in fiecare clipa un control foarte clar asupra a tot ceea ce inseamna cost control.
- Cum considerati ca sunt preturile de proiectare in raport cu realitatea pietei, inflatia si volumul de lucru? Cum estimati ca vor evolua preturile de proiectare, in 2023?
- O vom spune din capul locului, tare si raspicat: preturile pentru proiectare sunt FOARTE MICI. Raportat la oricare dintre criteriile enuntate de dumneavoastra, dar in mod special la realitatea pietei, majoritatea calculelor economice realizate de noi evidentiaza o necesitate stringenta de crestere a tarifelor cu cel putin 30%. In primul rand, aceasta crestere deriva din realitatea pietei, mai precis din nevoia de a satisface pe deplin toate cerintele investitorilor, care sunt din ce in ce mai complexe si pentru a caror solutionare este necesara cheltuirea de resurse suplimentare. Din pacate, cel putin la nivelul anului 2023, nu intrezarim sperante ca aceste tarife sa creasca. Aceasta mai ales din cauza lipsei unei coeziuni a breslei: atat timp cat vor mai exista proiectanti care aleg sa practice preturi de dumping, va fi extrem de complicat sa ii explici clientului de unde provine diferenta intre doua oferte (oricat de bine detaliate ar fi serviciile pe care tu le pui la dispozitie). Cu siguranta, aceasta crestere a tarifelor nu va fi posibila fara o campanie suficient de percutanta, prin care investitorii sa fie corect informati cu privire la rolul proiectantului in cadrul unui proiect de investitie. Atat timp cat proiectantul va fi privit ca un simplu desenator si nu responsabil de proiectarea complexa pe care o presupune orice investitie, tarifele vor ramane pe loc, iar acest lucru va afecta, inevitabil, valoarea produsului rezultat.
- Ce tendinte remarcati in domeniul proiectarii in aceasta perioada? Care sunt cele mai noi tehnologii pe care le utilizati in proiecte?
- Aici "am picat pe subiect", daca ne este permisa aceasta exprimare colocviala. VEGO a investit resurse considerabile in dezvoltarea unei divizii IT proprii, care sa dezvolte aplicatii si softuri in-house in concordanta cu nevoile principale ale companiei. Va dau un exemplu foarte simplu: in cadrul VEGO, documentatiile de avize sunt generate de inteligenta artificiala: o aplicatie interna care, dupa ce a primit datele de input ("singularitati" le numim noi) cu privire la proiect, este capabila sa genereze toate partile scrise aferente avizelor, de la Memoriu la Borderou, foaie de capat etc., sa se conecteze cu baza de date de inregistrare a documentelor si sa isi extraga de acolo orice alt document necesar acelei documentatii (Certificat de urbanism, acte de proprietate etc.) si sa trimita intreaga documentatie (inclusiv partea desenata) la print. Ne dam seama ca, intr-o lume (inca) a dosarului cu sina, cele descrise anterior pot parea de domeniul SF, insa va asiguram ca ele sunt o realitate extrem de palpabila in cadrul companiei noastre. La fel cum astazi antrenam Inteligenta Artificiala din cadrul VEGO sa realizeze desene pe baza calculelor date de ingineri. Pe scurt, imbratisam tehnologia, o consideram esentiala pentru eficientizarea si automatizarea multor procese, proiectarea fiind, daca vreti, o oglinda a societatii in care ne aflam. Asa cum tehnologia ne acapareaza din ce in ce mai mult din viata cotidiana, acelasi lucru este valabil si pentru domeniul proiectarii. Daca adaugam la toate cele de mai sus si "startarea" implementarii tehnologiei BIM in Romania, VEGO fiind, asa cum am mai spus, partenerul Ministerului Dezvoltarii in ceea ce priveste redactarea si implementarea primelor normative BIM, coroborat cu implementarea acestor tehnologii in cadrul programelor de lucru specifice proiectarii, toate acestea fac ca viitorul sa sune extrem de bine.
- Cum considerati ca se construieste in Romania, in anul 2023, din punct de vedere al calitatii, rezistentei la cutremure si eficientei energetice?
- Nu ar fi corect sa emitem noi o judecata de valoare in ceea ce priveste modul in care se construieste in Romania. Putem, in schimb, sa garantam ca proiectele pe care noi le punem la dispozitie constructorilor au trecut prin toate etapele de verificare in ceea ce priveste dimensionarea elementelor de structura referitoare la rezistenta la miscarile seismice si ca, de asemenea, in cadrul Asistentei Tehnice pe durata executiei, facem tot posibilul sa ne asiguram ca Proiectele noastre Tehnice sunt respectate intocmai. Normativele actuale si modalitatile de calcul fac aproape imposibila dimensionarea eronata a elementelor structurale, aproape intreg procesul fiind automatizat si nelasand loc pentru erori. In acelasi timp exista, in aceasta ecuatie, si Responsabilul Tehnic cu Executia, precum si Dirigintele de Santier care garanteaza, prin semnarea si stampilarea tuturor documentelor de executie, respectarea intocmai a proiectului. Consideram, astfel, de mult apuse vremurile in care se "optimizau" proiecte prin reducerea in santier a elementelor constitutive de rezistenta, fiind universal acceptat faptul ca, atunci cand vine vorba de rezistenta si stabilitatea cladirii, nu se admit compromisuri de niciun fel.
A crescut, de asemenea, odata cu actualizarea legislatiei si a normativelor, si aplecarea in ceea ce priveste respectarea cerintelor de eficienta energetica. Din ce in ce mai multi clienti au inteles ca pot folosi ca USP (unique selling points) eficienta energetica, marketand prezenta panourilor solare/fotovoltaice spre exemplu, la fel cum din ce in ce mai multi investitori au inteles ca dotarea apartamentelor cu centrale termice individuale nu mai reprezinta o solutie in fata celor de scara/bloc sau a pompelor de caldura, spre exemplu.
- Care sunt provocarile activitatii specifice, in aceasta perioada? Ce oportunitati vedeti pe piata de constructii din Romania, pe termen mediu si lung?
- Provocarile sunt multe, din ce in ce mai multe. Enumerarea lor ar lua cateva pagini bune, asa ca ne vom rezuma la o mentiona pe cea mai importanta, din punctul nostru de vedere: principala provocare in domeniul nostru de activitate o reprezinta achizitia si fidelizarea resursei umane de inalta pregatire. Activam intr-un sector extrem de specific, ce necesita o pregatire specializata de cel mai inalt nivel, fara de care derularea proiectelor este aproape imposibila. Ne laudam ca suntem detinatorii unui know-how extrem de valoros, usor accesibil si implementabil intr-un timp foarte scurt, insa tot acest know-how este egal cu zero daca baza pe care el se aplica nu este una extrem de solida. De aceea, incercam sa nu cadem prada judecatii emotionale atunci cand vine vorba de procesul de recrutare si intervievare, in sensul ca asiguram un proces coerent si edificator pentru potentialul parteneriat in detrimentul nevoii stringente de a angaja specialisti cu orice pret si fara o verificare amanuntita. Odata inceput acest parteneriat, facem tot posibilul sa cultivam valorile VEGO pentru fiecare angajat, indiferent ca discutam despre domeniul proiectarii sau despre cel de suport. Noi consideram esentiala abordarea trans-disciplinara in aproape fiecare task realizat si incurajarea spiritului antreprenorial printre angajati cand vine vorba despre valorificarea muncii depuse, prin crearea de micro-echipe. Avem un sistem bazat pe livrabile bine definite, care ofera fiecarui individ posibilitatea de a livra exact atat cat isi doreste (cu niste valori minime stabilite de comun acord) oferindu-i posibilitatea sa castige exact atat cat isi propune.
Exista, din pacate, o nevoie acuta de specialisti in toate domeniile, cel in care ne desfasuram activitatea nefacand nota discordanta. Fiind o companie relativ mare, cu peste 180 de specialisti, exista si fluctuatii in ceea ce priveste mobilitatea fortei de munca. Incercam, pe cat posibil, sa pastram aceste fluctuatii in parametrii acceptabili, fara a aduce insa atingere valorilor care ne definesc. Si avem certitudinea ca, foarte curand, vom atinge performanta de avea colegi care nici macar sa nu se mai gandeasca la schimbarea locului de munca o data ajunsi in VEGO.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2023)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTESISECAMRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
ness project
theda mar
INNOCONSTRUCT2024
quadratum
noark
leviatan
Ubitech
Acvatot 2019
siniat
rigips
viarom
MAKITA
concelex
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
CDS

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander