Info-Santiere
Publicat de Simona Ene
06 Iul 2012 09:36
|
Recent, societatea de arhitectura si proiectare Metroul SA (din Bucuresti) a finalizat machetele statiilor de metrou din cadrul Magistralei a VI-a, ce va face legatura intre Capitala si Aeroportul International „Henri Coanda”, din localitatea Otopeni. In cadrul studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investitii sunt schitate 12 statii cu design ultramodern/futurist, insa, in functie de condtiile generale din zonele in care vor fi amplasate, forma actuala din proiect ar putea fi modificata. Magistrala VI a metroului va avea 12 statii - Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokio (Institutul Baneasa), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Londra, Otopeni, Bruxelles si Aeroportul Otopeni - si porneste dintr-o ramificatie a liniei Gara de Nord - Lac Straulesti, situata in zona nodului 1 Mai. In prezent, proiectul se afla in stadiul de planificare tehnica preliminara si pregatire a caietului de sarcini pentru atribuirea contractului, licitatia pentru constructia structurii tunelurilor si statiilor urmand a fi lansata in luna septembrie 2012, mai ales ca anuntul de intentie a fost publicat in luna mai a.c. Astfel, lucrarile propriu-zise ar putea demara in 2013, urmand a se finaliza in perioada 2017-2018. Proiectul vizeaza realizarea structurii statiilor (ce vor fi pozitionate in zonele rezidentiale si comerciale importante), a galeriilor, tunelelor si cailor de acces specifice viitoarei linii de transport subteran, pe o lungime de 14 km. Noua magistrala va face legatura directa intre doua moduri de transport, pe calea ferata, prin statia Gara de Nord si prin spatiul aerian, prin aeroporturile Baneasa si Otopeni. Durata totala pentru executia obiectivului este de 60 de luni, valoarea contractului fiind de circa 1,3 miliarde lei. Finantarea obiectivului de investitii va fi asigurata dintr-un credit extern acordat de Guvernul Japoniei - cu garantia autoritatilor centrale autohtone - si din surse de la bugetul de stat. Serviciile de consultanta pentru pregatirea, proiectarea si supervizarea lucrarilor la acest tronson sunt asigurate de consortiul format din firmele Padeco (Japonia), Oriental Consultants (Japonia) si Metroul SA, avand ca subcontractanti companiile Seneca Group International (Bucuresti) si Systra SA (Franta). Pentru informatii suplimentare, www.metrorex.ro
|