Info-Santiere
15 Aug 2008 16:51
|
Asocierea Astaldi SPA (din Italia) si FCC Construccion SA (din Spania) construiesc pasajul rutier denivelat superior Basarab. Acesta porneste prin rampa de acces din Bulevardul Nicolae Titulescu (in apropierea intersectiei cu B-dul Al. I. Cuza), supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, B-dul Dinicu Golescu, se prelungeste deasupra intersectiei Plevnei – Orhideelor – Giulesti si Podul Grozavesti, revenind la sol pe Soseaua Grozavesti (cu bretea pe strada Vasile Milea).
Planurile tehnice generale au fost intocmite de compania Proiect Bucuresti, iar proiectantii de specialitate sunt firmele C&T (din Italia), Carlos Fernandez Casado si Fhecor, ambele cu sediul central in Spania. "Desi am o experienta insemnata in domeniul constructiilor, acest pasaj este probabil una dintre cele mai complexe si mai moderne lucrari pe care le-am realizat", a declarat ing. Ioan Ursu, responsabil tehnic cu executia. Pe toata lungimea pasajului de 1.900 m s-au folosit materiale calitative. "Spre exemplu, am utilizat betonul C 60/75, care este o clasa superioara folosita pentru prima data in Romania. Insa, lucrarile sunt intrerupte mereu, situatie determinata de diverse probleme legislative. S-a ajuns deja la 15 luni de intarzieri, din cauza problemelor de expropriere si relocarilor de retele electrice", a adaugat reprezentantul societatii. Lucrarile de constructie, demarate in noiembrie 2006, ar fi trebuit sa se finalizeze in 28 de luni de la data inceperii. Pasajul Basarab are o valoare estimata a investitiei de 139,5 milioane de euro. "Desi nu s-au respectat termenii contractului, nu am cerut niciun fel de penalizari si nici nu intentionam sa recurgem la aceasta metoda atata vreme cat problemele se vor solutiona in timp util, incat lucrarea sa nu fie prejudiciata", a specificat Ioan Ursu. Mai multe informatii puteti afla din editia Septembrie a revistei Agenda Constructiilor. |