MT va construi legatura ferata Gara de Nord - Otopeni pana in 2020 |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 19 Oct 2016 14:48 |
Ministerul Transporturilor (MT) vizeaza constructia liniei ferate care va asigura legatura dintre Gara de Nord - Bucuresti si Aeroportul Henri Coanda - Otopeni pana in anul 2020. Mai mult, calea ferata va fi conectata cu localitatile limitrofe si cartierele Capitalei, inclusiv cu Polul de Cercetare "Laser Valley" si va reprezenta un nod feroviar pentru intreaga retea feroviara nationala, urmand a lega orasul Otopeni de Brasov, Galati, Constanta, Craiova si Ruse - Bulgaria).
Intregul proiect va fi realizat in doua etape, prima dintre acestea, ce vizeaza constructia legaturii feroviare la aeroport si constructia unui terminal temporar in apropierea celui de sosiri al aeroportului, fiind planificata in intervalul octombrie 2016 - aprilie 2018. Conform MT, costul de realizare a acestei etape este de 88,8 milioane de euro (inclusiv TVA), finantarea urmand a fi asigurata din fonduri europene si, partial, de la bugetul de stat. Cea de-a doua faza a proiectului prevede constructia terminalului subteran multimodal metrou - tren, avand termen de finalizare in 2020.
"Proiectul feroviar care leaga Aeroportul International Henri Coanda de Bucuresti a inceput deja. Au fost studiate si analizate toate detaliile tehnice, astfel incat in primavara anului 2018 sa fie finalizat. Ne dorim sa asiguram conexiunea cu aeroportul nu doar din Bucuresti, ci si din alte orase, precum: Ploiesti, Brasov si poate chiar cu Ruse, din Bulgaria, pentru atragerea catre Otopeni a pasagerilor din tara vecina, printr-o varianta relativ rapida: Ruse - Bucuresti", a declarat Sorin Buse, ministrul Transporturilor.
In prezent, pe sectorul Gara de Nord - Odaile (17 km), linia ferata este operabila si necesita doar lucrari de reabilitare si electrificare. Pe ruta Odaile - Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, proiectul propune constructia unei noi linii ferate, impreuna cu terminalul feroviar aferent. Lucrarile vor fi realizate de CFR Infrastructura, in regie proprie.
Costul total pentru extinderea liniei de metrou pana la aeroportul din Otopeni depaseste un miliard de euro.
Pentru informatii suplimentare, click aici!
|