Info-Santiere
Publicat de Elena Icleanu
19 Ian 2010 15:08
|
Contractul de concesiune pentru constructia tronsonului Comarnic - Brasov din autostrada Bucuresti - Brasov a fost semnat, recent, de reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) si de cei ai consortiului franco-elen castigator al licitatiei de atribuire a lucrarilor, format din firmele Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets si Aktor. Conform documentului, suma totala pe care statul roman o va plati in cei 30 de ani de concesiune va fi de 4,8 miliarde euro, suma ce include un imprumut principal in valoare de 3,1 miliarde euro, unul secundar de 670 milioane de euro, o parte a cheltuielilor legate de intretinere si operare ce vor insuma 323 milioane de euro, taxe, impozite si alte costuri financiare (584 milioane de euro) etc.
Traseul ce urmeaza a fi realizat va avea o lungime de 55 km, lucrarile de constructie, in valoare de 1,2 miliarde euro, urmand a fi definitivate in 4 ani. Proiectul prevede, de asemenea, executia de tuneluri pe o lungime totala de 30 km, a 16 poduri si viaducte (cu structuri care au deschideri de pana la 175m si inaltimi de pana la 25m) si a 5 noduri rutiere (in Comarnic, Sinaia, Busteni, Predeal si Rasnov). Semnarea documentului de concesiune a fost intarziata din cauza contestatiilor licitatiei de atribuire. Dupa solutionarea conflictului a urmat o perioada de negociere a contractului, in corelare cu oferta depusa de consortiul castigator. Pentru informatii suplimentare, www.mt.ro |