AKTOR a sapat aproape 1 km de tuneluri in munte, pe traseul CF Brasov-Sighisoara |
Infrastructura Publicat de AG&F 17 Sep 2024 11:17 |
Primele doua TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele doua tuneluri feroviare gemene care leaga Racos de Apata sunt deja intrate adanc in munte.
Aceste doua tuneluri prin munte, care vor avea fiecare lungimea de cate 6,9 km, fac parte din viitoarea linie de cale ferata Brasov-Simeria, din Coridorul Rin-Dunare, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2: Apata-Cata. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul format din AKTOR SA - Alstom Transport SA - Arcada Company.
TBM Eleni a inceput forarea la 5 martie 2024 si se afla acum la peste 530 de metri adancime in munte. TBM Varvara a inceput forarea la 29 mai 2024 si a ajuns la 350 de metri adancime.
Sute de inele prefabricate din beton sunt instalate non-stop pentru a forma tunelurile impresionante care au un diametru interior de 8,4 metri si un diametru exterior de 9,4 metri.
O linie de cale ferata va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtand actualul traseu in zig-zag al trenului de la Brasov la Sighisoara, care urmeaza albia Oltului.
Eleni si Varvara sapa perechea sudica de tuneluri, in timp ce o a doua pereche de tuneluri, numita Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forata intre Racos si Homorod. TBM-urile 3 si 4, Alexandra si Konstantina, sunt asamblate acolo si in curs de testare si vor incepe sa foreze in curand.
AKTOR Construction este membra a grupului Intrakat, un lider industrial in sectoarele constructiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public-privat (PPP), surselor regenerabile de energie (SER), stocarii energiei, dezvoltarii imobiliare, proiectelor de mediu si tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezenta semnificativa in Europa de Sud-Est, listata la Bursa de Valori din Atena din 2001.
|