Agenda Constructiilor
Luni, 22 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CFR realizeaza studiile pentru modernizarea liniei ferate Bucuresti - Craiova
CFR realizeaza studiile pentru modernizarea liniei ferate Bucuresti - Craiova
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 17 Dec 2021 12:06
Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA si Asocierea ISPCF SA - Baicons Impex SRL au semnat contractul, in valoare de 34,2 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, in vederea modernizarii liniei de cale ferata Bucuresti Nord- Rosiori Nord (96 km), subsectiunea 1 a tronsonului Bucuresti - Craiova, pentru viteza maxima de circulatie a trenurilor de calatori cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Studiul de fezabilitatesi Proiectul Tehnic au drept scop identificarea solutiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferata, atat din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, cat si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice.
Obiectivul generalal contractului de prestari servicii face parte din programul de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucuresti - Craiova si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- cresterea vitezei de circulatie si, implicit, reducerea duratei de calatorie pe intreaga sectiune;
- cresterea numarului de calatori, inclusiv a numarului de turisti;
- cresterea volumului de marfuri transportate la nivel intern si international;
- imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene.
Cele doua contracte semnate de CFR SA, atat pentru subsectiunea 1 Bucuresti Nord- Rosiori Nord (96 km), cat si pentru subsectiunea 2 Rosiori Nord - Craiova (110,2 km), reprezinta prima etapa a programului de modernizare a tronsonului feroviar Bucuresti - Craiova (206 km), pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de circulatie de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Sursa de finantare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice, eferente celor doua subsectiunii Bucuresti Nord - Rosiori Nord (subsectiunea 1) si Rosiori Nord - Craiova (subsectiunea 2) este asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iarrestul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata estimata de finalizare a fiecarui contract este de 23 de luni.
 
ABONARE REVISTEhiltiALLBIMSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
quadratum
EDIT-Structural
strabag nivel 1
Ubitech
BogArt
rigips
Acvatot 2019
concelex
theda mar
konsent
MAKITA
viarom
CONCEPT STRUCTURE
CDS
Arduro
SIGM
ness project
SSAB
noark
siniat

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
AICPS_30
ROGBC 2016
top 500
top 500
econet
ef-de-n

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander