Agenda Constructiilor
Sambata, 23 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CJ Bihor analizeaza trei variante de traseu pentru constructia centurii Alesd
CJ Bihor analizeaza trei variante de traseu pentru constructia centurii Alesd
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 05 Ian 2021 10:57
In ultimele zile ale anului trecut, reprezentantii Consiliului Judetean (CJ) Bihor si cei ai comisiei tehnice din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA au analizat cele trei variante de traseu propuse pentru constructia variantei ocolitoare a orasului Alesd.
Prima varianta, propusa in anul 2010, presupune un traseu cu o lungime de 16,8 km, care traverseaza raul Crisul Repede in sud si o zona deluroasa si accidentata in nord. Lungimea si complexitatea lucrarilor ar urca valoarea proiectului la 102 milioane de euro (inclusiv TVA), adica 6 milioane de euro/km.
Al doilea traseu are o lungime de 6,4 km, la o valoare estimata de 27 milioane de euro, ceea ce inseamna 4,2 milioane de euro/km.
Cea de-a treia varianta presupune un traseu de 5,9 km, realizabil la un cost de aproximativ 25 milioane de euro.
"La aceasta prima analiza, s-a facut o trecere in revista a avantajelor si dezavantajelor fiecarei variante. Varianta a 3-a are un pret la un sfert din cel gandit initial pentru prima varianta din 2010 si o lungime de trei ori mai mica. Este proiectul pe care CJ Bihor il sustine. Vorbim de exproprieri de terenuri si doar o singura cladire. Avem un acord de principiu al comisiei tehnico-economice a CNAIR. A doua varianta presupune mai multe exproprieri, pentru ca intram in zona unor societati comerciale si, de asemenea, inseamna lucrari foarte mari de consolidare in albia Crisului Repede. Pana in data de 12 ianuarie acest proiect va fi accesibil publicului cu toate detaliile, pentru ca cei care au observatii sa ni le poata transmite. Intre timp, lucram la toate datele pentru a definitiva toate argumentele legate de o varianta sau alta, proiectantii vor fi in teren, vor incepe sa faca studiile topografice si celelalte studii necesare si ne propunem ca la finalul lunii ianuarie, in urma acestei consultari si a analizelor, sa venim cu varianta finala care sa fie aprobata atat in sedinta CJ Bihor, cat si in comisia tehnico-economica a CNAIR. In aceste conditii am putea avea pana la sfarsitul lunii mai studiul de fezabilitate cu toate datele necesare pentru aceasta centura si, odata aprobat, sa demaram procedura de proiectare si executie a acestei centuri, inclusiv partea de exproprieri, astfel incat la finalul anului 2023, proiectul fiind cuprins in actuala perioada de finantare pe POIM (Programul Operational Infrastructura Mare), sa avem o centura noua si traficul prin Alesd pe relatia Oradea-Cluj sa nu mai fie o problema, asa cum este astazi", a declarat Ilie Bolojan, presedintele CJ Bihor
Ultima varianta, cea de 5,9 km, este cea recomandata de proiectant si sustinuta, asadar, de CJ Bihor dupa ce, in urma unei analize multicriteriale, a obtinut cel mai mare punctaj. Scenariul 3 este investitia cu cele mai reduse costuri, realizabila in termenul cel mai scurt si cu cele mai mici cheltuieli de intretinere si operare. De asemenea, lucrarile de executie nu ar afectata aria protejata de pe Raul Crisul Repede, amonte de Oradea.
 
 
TotalEnergiesALLBIMRAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
konsent
strabag nivel 1
SSAB
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
viarom
SIGM
ELECTROGRUP
Ubitech
noark
DRS
AED
quadratum
MAKITA
rigips
Arduro
leviatan
VEGO
ness project
BogArt
CDS
concelex

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<