CLUJ: Indicatori aprobati pentru proiectul liniei de metrou de peste 10 miliarde lei |
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 29 Dec 2021 12:46 |
Guvernul a adoptat ieri, 28 decembrie 2021, Hotararea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Tren metropolitan Gilau - Floresti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bontida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.
Prin obiectivul de investitii mentionat se are in vedere constructia unei linii de metrou usor cu o lungime 21,03 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran. Amplasamentul este in Judetul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca si Comuna Floresti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca si UAT Comuna Floresti.
Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 10.112.816 mii lei, iar finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile (inclusiv PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca si al UAT Comuna Floresti, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Obiectivele principale ale obiectivului de investitii mentionat sunt:
1. Imbunatatirea atractivitatii sistemului de transport public durabil metropolitan in vederea accesarii rapide a oportunitatilor socio-economice din zona aflata pe axa est-vest a municipiului Cluj-Napoca;
2. Cresterea economica si a gradului de ocupare a fortei de munca prin asigurarea unei capacitati de transport imbunatatite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane;
3. Reducerea impactului activitatilor de transport (poluarea aerului si zgomotul) asupra mediului in cadrul zonei, prin asigurarea unei axe de transport durabil care sa contribuie la redistributia modala de la transportul cu autoturismul personal.
|