COMPETITIE intensa pentru constructia centurii Medias, de 170 milioane euro |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 11 Dec 2024 16:16 |
Primaria Municipiului Medias a primit 6 oferte de participare la licitatia pe care o organizeaza pentru atribuirea contractului de proiectare si constructie a variantei ocolitoare (VO) Medias, pe DN14, cu o lungime de 8,7 km. Ofertele se afla in etapa de evaluare tehnica si financiara, ce are termenul-limita stabilit la data de 28 februarie 2025, ora 18:00.
Valoarea estimata a acestuia este de 846,9 milioane de lei (170 de milioane de euro), fara TVA, finantarea urmand a fi obtinuta prin Programul Transport (PT) 2021-2027 si de la bugetul de stat. Durata de implementare este stabilita la 38 de luni, din care 6 luni pentru proiectare, doua luni pentru verificarea proiectului tehnic de catre beneficiar si obtinerea autorizatiei de construire si 30 de luni durata de executie a lucrarilor.
In paralel, vor fi demarate si procedurile de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a lansat in dezbatere publica Hotararea de Guvern privind declansarea procedurilor de expropriere, precum si aprobarea listei imobilelor proprietate publica a statului si a listei imobilelor proprietate publica a unitatilor administrativ - teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al obiectivului.
Potrivit MTI, pentru realizarea lucrarilor aferente obiectivului de investitii "Varianta ocolitoare a municipiului Medias, pe DN 14" este necesara ocuparea unei suprafete de 307.568 mp de teren, aferenta unui numar de 240 de imobile proprietate privata, a unei suprafete de 61.677 mp, reprezentand 34 imobile proprietate publica a statului, precum si a unei suprafete de 31.885 mp, reprezentand 39 imobile proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national.
Tabloul complet al participantilor la licitatie
1. Constructii Erbasu, avand ca tert grupul Vahostav, a. s. si ca subcontractanti companiile Consitrans, Via Design, Danavi, Trans AR Trust Instalatii, Solutii Electrice Integrate, EPMC Consulting, Elektra Invest, Abed Nego Com, Patrik Silva si Muzeul Tarii Crisurilor;
2. Strabag, avand ca tert si subcontractor grupul Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial si ca subcontractanti companiile Integrated Road Solutions, Mastercad Topo, Belfry Construction, Wessling Romania, Geographica Transilvania, GG Tehnic Proiect, Rioliv SA, Patrik Silva, Zublin Romania, Geodesign, Danavi, San Electroterm Grup, Elektra Invest, Prelchim, Elcoprest Construct, Connexion Group, Montrepcom si Muzeul Judetean Mures;
3. PORR Construct, cu subcontractantii Acvadesign, Montrepcom, IMSAT, Pirotehnic OSB, Urban Construct Transilvania, Portnoi si Asociatii SPARL, Geiger Transilvania, SSF-RO, Sectia de Proiectare Olt si Muzeul Olteniei Craiova;
4. Asocierea Dimex-2000 Company (lider) - Opr Asfalt - Obras Publicas y Regadios - Cornell's Floor, avand ca tert grupul En-Ez Insaat Sanayi ve Ticaret AS si ca subcontractanti companiile Arvada, Team Ato Protection, Pado Group Infrastructures, Stermin Alexandru-Nicolae PFA, Danavi, Societate Civila de Avocati Teaha & Fuzesi, Expertus, Topo Explorer, All Inclusive Teste Laborator, Sicran 2002, Electro-Aparataj, Eurotest, AMNV Geocad, Infrasoiltest, NV Construct, Scifcar, We Design, Traffic Plan, Tekfen Mühendislik AS, Constructii Feroviare Mures SA si Electric Rail Project;
5. Asocierea Eurocerad International (lider) - Mithras Build - Bitumina GmbH Bulgaria Eood - Hydrostroy AD - Gott Strasse, avand ca terti si subcontractori grupurile Best Consulting & Design si Perfect Consult Europe si ca subcontractanti Universitatea "Dunarea De Jos" din Galati si companiile Mithras Build, Altimate, Pacific Design, Mondev Real Estate, Integral Inzenjering AD Laktasi, Eckon Cei, Elektra Invest, Terratest Geotehnic SA, Geodesign, Scandiuzzi Steel Constructions SpA, Danavi, Omnia Via Signa, Topovia 2002, Aquacon Proiect, CP Med Laboratory;
6. Asocierea Precon Transilvania (lider) - Automagistral-Pivden - Prenis, avand ca terti si subcontractanti companiile Мast-Bud Ltd, Studio Corona Civil Engineering, Costin si Vlad Birou de Proiectare si NVO "Transinzhiniryng" LLC si ca subcontractanti Muzeul National al Unirii Alba Iulia si companiile Grafic Tends, Simacek Facility Services Ro, Automagistral Pivden Ro, Wood Decor Company, Terratest Geotehnic SA, Sixense Solutions, Selina, Construction & Pipeline Services, Geostud, Elektra Invest si Danavi.
Contractul va fi incheiat cu o clauza suspensiva
"Autoritatea contractanta estimeaza un termen de maximum 6 luni pentru obtinerea finantarii, de la data la care ofertantul declarat castigator este in drept sa semneze contractul, respectiv in perioada de valabilitate a ofertelor si a garantiei de participare. In situatia in care, indiferent de motive, Comisia Europeana nu va aproba, in termenul de mai sus, proiectul derulat de Municipiul Medias, beneficiarul (autoritatea contractanta) isi rezerva dreptul de a nu incheia contractul, iar ofertantul desemnat castigator al procedurii de atribuire, intelege ca beneficiarul nu poate fi considerat raspunzator pentru vreun prejudiciu aparut in cazul neincheierii contractului", se precizeaza in anuntul de participare la licitatie.
Traseul variantei de ocolire a municipiului Medias are o lungime liniara de 8,7 km si va cuprinde 4 pasaje, doua poduri/ viaducte, o pasarela pietonala, o intersectie giratorie suspendata, doua noduri rutiere si o intersectie giratorie la nivel.
Intregul traseu al soselei de centura incepe din drumul national DN 14, din sensul giratoriu existent, traverseaza calea ferata CF 300 si strada Rora Mare si ocoleste statia de epurare a apelor uzate a orasului peste canalul Ighis si raul Tarnava Mare. In continuare, traverseaza strada Titus Andronic si aleea pietonala din cartierul Gura Campului, intersectandu-se cu DN 14A (strada Baznei) printr-o giratie suspendata, dupa care urmeaza cursul raului Tarnava Mare, traversat cu pod la km 6+140. Urmeaza apoi traversarea caii ferate CF 300 si se intersecteaza cu drumul DN 14, la intersectie cu drumul Buzdului.
Studiul de fezabilitate a fost elaborat de compania Aduro, iar serviciile de consultanta pentru desfasurarea procedurii de atribuire sunt asigurate de Consim Management.
|