Constructii Erbasu finalizeaza Centura Sanmartin si deschide santierul Valea Doftanei |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 31 Mai 2024 09:49 |
Asocierea formata din companiile Constructii Erbasu SA (lider) - Vahostav-Sk - Drumuri Orasenesti SA - Procons Group a finalizat constructia drumului de legatura dintre Oradea si Sanmartin. Centura, cu o lungime de 5,8 km, la care se adauga bretele de legatura cu DN76 si localitatea Haieu, de 2,3 km, a fost deschisa circulatiei la data de 28 mai. Valoarea totala a investitiei este de 177,23 milioane de lei (inclusiv TVA), finantarea fiind asigurata din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 si prin Programul Transport 2021-2027.
Traseul centurii porneste de pe strada Iancu de Hunedoara, din Oradea, si continua de-a lungul Paraului Peta, spre Baile 1 Mai, ocoleste Baile Felix si intra in DN 76, la iesirea din statiune spre Beius, inainte de a vira spre localitatea Cordau. De-a lungul centurii a fost construita si o pista de biciclete care leaga Oradea de Baile Felix.
Pentru a asigura traversarea in siguranta, a fost construit un pasaj subteran pe sub Centura Oradea. Traseul are doua pasaje supraterane. Unul, la intersectia cu Centura Oradea, unde s-a desfiintat un sens giratoriu si, astfel, s-a fluidizat traficul, iar cel de-al doilea, peste calea ferata si drumul comunal de la Baile 1 Mai.
"Centura va descongestiona tranzitarea comunei Sanmartin, va asigura conexiunile cu satele apartinatoare si va fi un nou culoar de dezvoltare pentru comuna Sanmartin. Conexiunea centurii cu inelul metropolitan va asigura conectarea directa a comunei cu cele trei drumuri nationale, Oradea - Arad, Oradea - Deva si Oradea - Cluj", a explicat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Bihor.
Proiectul a fost realizat in cadrul unui parteneriat incheiat intre CJ Bihor si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
Incep lucrarile de reabilitare a DJ102I, Valea Doftanei
Compania Constructii Erbasu SA anunta ca a primit autorizatia de construire pentru lucrarile ce vor fi efectuate pe raza judetului Prahova, iar in urmatoarea perioada va finaliza organizarea de santier, proiectul tehnic si detaliile de executie.
Reabilitarea si modernizarea DJ102I se va realiza pe o lungime totala de 25,63 km si va asigura legatura intre partea de sud a tarii (judetul Prahova) si zona centrala (Brasov), traversand Muntii Baiului (Garbova) prin pasul Predelut, la o altitudine de 1.285 de metri.
"La finalul lucrarilor, DJ102I va avea o structura rutiera modernizata de la fundatie si pana la asfalt. Va fi un drum cu o latime a platformei de 8 metri, care va dispune de doua benzi de circulatie, acostamente si rigole pe intreaga lungime, de noi poduri si podete transversale, de o modernizare a acceselor la drumurile laterale, precum si de parcari amenajate.
Proiectul este finantat de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei prin Compania Nationala de Investitii, Consiliul Judetean Prahova si Consiliul Judetean Brasov", au transmis reprezentantii Constructii Erbasu SA.
Contrcatul de executie a fost semnat la inceputul acestui an, avand valoarea de 411,65 milioane de lei (fara TVA). Constructii Erbasu SA va implementa lucrarile aferente alaturi de subcontractantii Roni Civil Interoute, Grafic Tends, Prospect Drill, Vahostav-Sk, Studio Corona Civil Engineering, Erbasu Total Construct SA si Erbasu Edil Construct SA.
Studiul de fezabilitate a fost elaborat de asocierea Beta-Cops - East Water Drillings - 3TI Progetti Italia Ingegneria Integrata, iar studiul geotehnic, de Saidel Engineering.
|