DEBUT proiectare pod peste Siret de 20 mil. euro, intre Varfu Campului si Zvoristea |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 23 Ian 2025 12:34 |
Au inceput lucrarile de proiectare a noului pod peste Siret de pe DN 29A, Dorohoi - Suceava, ce va fi construit printr-o investitie de 20 de milioane de euro in locul actualului pod, expertizat ca fiind in stare critica (clasa tehnica V).
"Construirea unui nou pod peste Siret, intre Varfu Campului si Zvoristea, este un obiectiv prioritar pentru infrastructura rutiera din judetul Botosani. Actualul pod prezinta probleme grave de siguranta si a fost necesara chiar restrictionarea traficului, pentru ca acesta sa se desfasoare in siguranta. Am facut demersuri pentru alocarea sumelor necesare din Programul de Transport pentru construirea unui nou pod, mai ales ca judetul nostru are o importanta strategica, data fiind situatia din Ucraina", a transmis Doina Federovici, presedintele PSD Botosani si fostul presedinte al Consiliului Judetean Botosani.
Noul pod va fi proiectat in urmatoarele 12 luni, dupa care va urma executia, cu o perioada de implementare de 24 de luni. In paralel, vor fi realizate o varianta de ocolire si un pod provizoriu.
Podul va avea o lungime totala de 173 de metri si o latime de 11,5 metri, iar partea carosabila va fi de 7,8 metri. Solutia tehnica prevede inlocuirea podului existent cu unul nou cu cinci deschideri si cu suprastructura alcatuita din arc metalic pentru deschiderea principala si din grinzi de beton armat pentru celelalte deschideri.
La finalul anului 2024, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a atribuit contractul de proiectare, executie si asistenta tehnica pentru constructia podului de la Zvoristea asocierii Freyrom (lider) - Procons Group - Inginerie Drumuri si Poduri - Integrated Road Solutions. Din echipa de proiect mai fac parte si Viarom Construct, ca tert sustinator, dar si companiile Exploing, Pile Solutions, Sixense Solutions, Empo Consult, MRB Electric, Redis si Cornel & Cornel Topoexim. Contractul a fost atribuit la valoarea de 43,5 milioane de lei (fara TVA).
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost elaborat de compania NV Construct, din Cluj-Napoca.
|