Agenda Constructiilor
Vineri, 10 Ianuarie 2025
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - EGIS si 3TI liciteaza elaborarea SF al drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu
EGIS si 3TI liciteaza elaborarea SF al drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 09 Ian 2025 13:45
Un numar total de 11 oferte au fost depuse la licitatia organizata de Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA pentru atribuirea contractului de realizare a Studiului de fezabilitate al drumului de mare viteza Bucuresti - Giurgiu. Cele 11 oferte se afla in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 9 iunie 2025, ora 18:00.
Valoarea estimata a lucrarilor este cuprinsa intre 44 milioane de lei si 52 milioane de lei (fara TVA), iar documentatia va trebui elaborata in 18 luni de la data atribuirii contractului (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate si 2 luni pentru asistenta tehnica pregatire contract proiectare si executie). Finantarea Studiului de Fezabilitate este asigurata din Programul Operational Transport (POT) 2021-2027.
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum punctarea implementarii conceptului BIM (Building Information Modelling). De asemenea, CNIR solicita viitorului prestator echiparea instalatiilor de foraj cu sisteme GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.
In cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va analiza variantele de traseu, profilul (autostrada sau drum expres), structura drumului (varianta unui sistem rutier din beton de ciment), conexiunea cu alte obiective de investitii, precum si solutiile de finantare si prin parteneriat public-privat (PPP).
"Pe langa variantele de desprindere din viitoarea Autostrada (A6) Bucuresti - Alexandria (zona Ghimpati) si zona de Sud a Bucurestiului (A0/ Drum Radial 9), proiectantul va studia si posibilitatea conexiunilor cu Autostrada (A1) Bucuresti – Pitesti, la Bolintin sau Corbii Mari. In ceea ce priveste structurile si solutiile tehnice, cerem in caietul de sarcini o analiza pentru utilizarea materialelor de constructii din import sau din productie interna. Cred ca este foarte important sa decidem daca facem drumul din beton, cimentul fiind produs in Romania sau din bitum, dar pe care il importam", a explicat ing. Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Drumul de Mare Viteza Bucuresti-Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IX.
 
Tabloul complet al participantilor la licitatie
1. TPF Inginerie, avand ca tert grupul TPF Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia si ca subcontractanti companiile Danavi, Protelco, Stereogis Proiect, Geotesting CI si Muzeul Olteniei Craiova;
2. EGIS Romania, cu subcontractantii Pirotehnic OSB, Protelco, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Mondev Real Estate, EPC - Consultanta de Mediu si Geosond;
3. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, cu subcontractantii Donprest Com, Universitatea "Dunarea de Jos" din Galati, Smart Infrastructure Solutions, Interactive Transport Planning, High Quality Engineering, Exval Cont si Danavi;
4. Asocierea Euro Finance Advisors (lider) - Urban Connect - B-Act Spółka Akcyjna - Pro Toby - Transprojekt Gdanski Sp. z o.o., cu subcontractantii Muzeul Judetean Satu Mare, Rome Traf Plus, Banat Archaeosave, Flarom Advertising, Explo-Arm Terminal, Coridorul Verde, Geosond, Aquaproiect si Gauss;
5. Asocierea Proiect-Construct Regiunea Transilvania (lider) - Roads Design, cu subcontractantii SXA Expert Proiect Consult, Aquaproiect, Danavi, Mediu Research Corporation, Mondev Real Estate, Damiena si Muzeul National al Unirii Alba Iulia;
6. Asocierea 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SpA (lider) - Studio Corona SRL Civil Engineering, cu subcontractantii Vertatel International, Terra Gage, Expertus, Geostil, Ecofin Group Benefit, Grafic Tends si Institutul de Arheologie "Vasile Parvan";
7. Asocierea Activ Proiectare Infrastructura (lider) - Emay Uluslararasi Mühendislik ve Müsavirlik AS, cu subcontractantii Geostud, Pro Elte Construction, Topo Design Solutions, Pirotehnic OSB, Terrasigna, Conserd Project, Pro-If Tehnic Consult, Montrepcom, Muzeul Olteniei Craiova, Activ Group Management si Vio-Top;
8. Asocierea DP Consult (lider) - Explan, cu subcontractantii Global Topo, Bogart Construct, Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, Mediu Research Corporation, S Engineering Design, Traffic Plan, Stocad Proiect, Expertus, Pado Group Infrastructures, Topo Earth, Infrasoiltest, ID Project Engineering, Profer CF, Danavi, Electro Dalex, Quantum Instal si Societate Civila de Avocati Teaha & Fuzesi;
9. Asocierea Ventra Project Management (lider) - Utiber Közúti Beruhazó Kft., cu subcontractantii EPC - Consultanta de Mediu, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei Craiova, Dromcons si Est Gaz;
10. Asocierea Electroproiect (lider) - Intecsa-Inarsa SAU, cu subcontractantii Premium Business Services, Geotesting CI, EPC - Consultanta de Mediu, Bemel AG, Muzeul Olteniei Craiova si Altimate;
11. Asocierea Specialist Consulting (lider) - Perfect Consult Europe - Specialist Smart Group, cu subcontractantii We Project Engineering, Eurocerad International, Geostud, SD Green Group, Protelco, Mondev Real Estate, Danavi, Elcrirom Concept, Formin si Universitatea "Dunarea de Jos" din Galati.
 
 
Pista olimpica de canotaj pe amplasamentul gropilor de imprumut ale drumului Bucuresti-Giurgiu
CNIR a initiat un parteneriat cu Federatia Romana de Canotaj in vederea realizarii unei Piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de imprumut aferente obiectivului "Drum de mare viteza Bucuresti - Giurgiu".
"Este un demers prin care, pe langa investitiile efective pentru dezvoltarea infrastructurii de transport ne propunem sa realizam si proiecte complementare dedicate comunitatilor locale si partenerilor institutionali, in acest caz, Federatia Romana de Canotaj", au transmis reprezentantii CNIR.
Pentru a realiza o pista olimpica de canotaj este nevoie de o suprafata de aproximativ 50-60 de hectare, avand o lungime minima de 2.500 de metri si o latime de cel putin 160 de metri. Din gropile de imprumut se extrage materialul necesar executiei terasamentului pentru o lucrare de infrastructura rutiera.
"In Romania nu exista nicio pista de canotaj amenajata la standarde internationale in adevaratul sens al cuvantului. Pentru acest proiect, am luat legatura cu presedinta Agentiei Nationale pentru Sport, doamna Elisabeta Lipa, si am primit detaliile tehnice necesare amenajarii unei piste de canotaj. Noi, in Caietul de Sarcini pentru realizarea Studiului de fezabilitate al drumului de mare viteza Bucuresti - Giurgiu (autostrada/ drum expres) am prevazut cerinte pentru a putea determina anumiti parametri, sa vedem la ce adancime este panza freatica si cum am putea asigura dimensiunile unei astfel de piste de canotaj. In momentul in care stabilim ca vom putea face proiecte complementare, drumul de mare viteza Bucuresti - Giurgiu si pista de canotaj de langa traseul acestuia vom putea merge la Comisia Europeana pentru a le prezenta. Practic, nu facem doar o groapa, ci pe amplasamentul unei gropi de imprumut se poate amenaja o pista de canotaj. In Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate au fost incluse cerinte specifice precum mai multe foraje geotehnice si piezometre pentru a putea determina nivelul panzei freatice si cat variaza, sa avem conditiile pentru a determina daca se preteaza pentru amenajarea unei piste de canotaj", a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGTotalEnergieshiltiSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BogArt
VEGO
strabag nivel 1
DRS
ERBASU CONSTRUCT
rigips
SIGM
Ubitech
AED
concelex
leviatan
CDS
GEWISS
quadratum
ELECTROGRUP
EURO BUILD
konsent
MAKITA
theda mar
EDIT-Structural
Arduro
SSAB
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
noark

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<