Infrastructura
Publicat de Elena Icleanu
09 Sep 2013 15:08
|
Companiile de constructii Max Boegl, Vega ’93 si UTI Grup SA, castigatorii licitatiei de atribuire a lucrarilor de constructie a noii piste din cadrul Aeroportului Iasi, au inceput recent lucrarile de executie a obiectivului, estimat la 139,12 milioane de lei (circa 31 milioane de euro). Aceasta investitie reprezinta primul modul al unui proiect complex de extindere si modernizare a aerogarii faza a doua urmand a atrage fonduri suplimentare de peste 40 milioane de euro, pentru un nou terminal de pasageri, o parcare si pistele de taxi suplimentare ale aeronavelor. In prezent, sunt in derulare negocieri pentru obtinerea de fonduri europene in vederea finantarii etapei secunde a proiectului. "Regiunea Moldovei va avea cea mai moderna pista de aterizare - decolare din Romania. Este un moment important pentru intreaga comunitate. Derulam un contract de proiectare si executie a primei piste flexibile din Romania, cu echipamente de ultima generatie, ceea ce va conta extrem de mult pentru piata marilor competitori reprezentati de companiile aeriene", a declarat Marius Bodea, presedintele Consiliului de Administratie al Aeroportului Iasi. Modernizarea aeroportului reprezinta o oportunitate deosebita pentru judetele Iasi, Vaslui, Neamt, Botosani si, partial, pentru Suceava, Bacau, Galati, Vrancea, ce reunesc aproximativ 4 milioane de locuitori, care vor beneficia de crearea de locuri de munca directe sau indirecte in regiune. Lucrarile ce vor fi realizate in cadrul proiectului de dezvoltare si modernizare a Aeroportului International Iasi presupun, in prima etapa, construirea unei noi piste de decolare-aterizare cu o lungime de 2.400 de metri, inclusiv a platformelor, cailor de rulare, drumului perimetral si realizarea instalatiilor de balizaj. Operatiuni adiacente vor viza montarea unei instalatii de protectie a navigatiei aeriene si de telecomunicatii (PNA), lucrari de imprejmuire, porti de acces, puncte de control si sisteme exterioare de supraveghere, construirea unui depozit de carburanti (pentru aviatie si auto), precum si dezvoltarea unui serviciu de lupta pentru salvare si stingerea incendiilor, gestionare a platformelor si intretinere a infrastructurii aeroportuare. In etapa a doua s-a luat in calcul construirea unui terminal pentru pasageri (concomitent cu edificarea platformei si cailor de rulare pe partea de est), ulterior urmand a fi realizate un terminal cargo si un hangar.
|