Agenda Constructiilor
Sambata, 23 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - METROREX: Contractul pentru executia tronsonului 1 M6 va fi semnat in primavara
METROREX: Contractul pentru executia tronsonului 1 M6 va fi semnat in primavara
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 21 Feb 2022 11:01
Contractul pentru proiectarea si executia primului tronson din Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo, ar putea fi semnat cu asocierea castigatoare la sfarsitul lunii februarie - inceputul lui martie, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclaus.
"Cu M6, prima sectiune, 1 Mai - Tokyo, suntem in faza de analiza a documentelor premergatoare semnarii contractului. Avem nevoie de clarificari. In primavara asta semnam contactul. Noi am transmis solicitare castigatorului licitatiei cu termen 15 februarie de a depune documentele premergatoare semnarii contractului. Ei le-au inaintat la Metrorex, aceste documente se analizeaza si urmeaza semnarea contractului. Sfarsitul lui februarie - inceputul lunii martie, depinde de volumul documentelor. Este un contract foarte important, un contract cu o valoare mare si atunci sigur noi suntem atenti si toata lumea trebuie sa stie ca potrivit Legii achizitiilor trebuie sa verificam aceste documente, dupa care semnam", a afirmat Mariana Miclaus, citata de Agerpres.
Ea a subliniat ca a fost semnat contractul de finantare pentru prima sectiune a Magistralei 6, contributia Uniunii Europene fiind de 517 milioane de euro, in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare.
"In situatia in care nu s-ar finaliza aceste lucrari (in termenul prevazut - n. r.), finantarea nu se pierde si intra pe Programul Operational Transport. Ne vom stradui sa finalizam sectiunea", a dat ea asigurari.
In ceea ce priveste sectiunea 2 din M6, Tokyo-Otopeni, o parte din finantare este asigurata din imprumutul JICA, respectiv circa 320 de milioane de euro, iar diferenta de la bugetul de stat.
"La momentul actual nu am informatii referitoare la alt tip de imprumuturi", a adaugat Mariana Miclaus, intrebata de unde ar putea veni restul de bani pentru constructia tronsonului.
In alta ordine de idei, seful de la Metrorex a facut referire la investitiile care sunt prevazute in Bugetul de Venituri si Cheltuieli al companiei aferent anului 2022.
"In ceea ce priveste componenta de investitii, am alocat sume pentru Magistrala 5 Raul Doamnei-Eroilor, unde mai avem de finalizat lucrari la accesul de la Academia Militara, extinderea liniei 1 de la Eroilor cu linia 4, care va asigura corespondenta intre M5 si statia Eroilor. Am alocat sume prin buget pentru Magistrala 6, avem in derulare contractul de consultanta, contractul de servicii de cadastru pentru dobandirea prin expropriere sau transfer a imobilelor necesare obiectivului de investitii. Sunt alocati bani in anul 2022 pentru contractul de accesibilizare a statiilor in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere. Am semnat contractul, este un contract care cuprinde dotarea statiilor cu elemente de otel inoxidabil, dar si cu panouri Braille. De asemenea, au fost alocate sume pentru sectiunea 2 Eroilor - Piata Iancului. Pentru aceasta sectiune avem in derulare contractul de proiectare si asistenta tehnica", a precizat Miclaus.
Potrivit acesteia, atat contractul de accesibilizare a statiilor de metrou pentru persoane cu deficiente de vedere, cat si contractul de proiectare si asistenta tehnica pentru sectiunea Eroilor - Piata Iancului, beneficiaza de o finantare din fonduri europene.
Directorul general al Metrorex a facut referire si la proiectul ce prevede prelungirea Magistralei 4 Gara de Nord pana la Gara Progresu.
"In Planul National de Relansare si Rezilienta figuram cu Magistrala M4 Gara de Nord - Gara Progresu, care are 11,94 km. In prezent, pentru ca avem studiul de prefezabilitate si fezabilitate, care a fost finantat in cadrul programului de cooperare elvetiano-roman, acest studiu a fost avizat si atat in Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex, cat si in Consiliul Tehnico-Economic al ministerului, cat si in Consiliul Interministerial el a fost aprobat conditionat de acordul de mediu. Prin urmare, in prezent, se obtin avizele premergatoare acordului de mediu", a explicat ea.
Intrebata daca Metrorex a obtinut certificatul de urbanism de la Primaria Capitalei, Mariana Miclaus a raspuns: "Suntem la faza de a obtine PUZ-ul".
" Dupa cum stiti, linia 4 traverseaza doua UAT-uri - Bucuresti si Ilfov, intra si in comuna Jilava. Pentru ambele se solicita certificate de urbanism si acum suntem la faza de elaborare a PUZ-urilor pentru Bucuresti si Ilfov. In paralel, se lucreaza si o sa finalizam documentatia de achizitie, astfel incat lucrurile sa mearga in paralel ca sa ne incadram in termenul prevazut in PNRR. In PNRR, pana in 2026, avem prevazute 6 statii cu 5,4 km lucrari de structura, statii si tunel", a adaugat aceasta.
Oficialul Metrorex a estimat ca trimiterea documentatiei pentru licitatie la ANAP ar putea avea loc spre sfarsitul anului, in functie si de cum se obtine acordul de mediu si avizele.
"Daca toate institutiile vor conlucra intr-un ritm mai rapid sigur ca pana in toamna sau cat mai curand posibil putem avea si acordul de mediu. Pana in toamna am putea avea acordul de mediu. S-au deschis toate canalele de comunicatie. Speram ca vom conlucra, pentru ca este un proiect major, de importanta pentru Romania si cred ca este in interesul tuturor ca sa-l finalizam cat mai repede", a sustinut ea.
In ceea ce priveste modernizarea M2 Berceni-Pipera, Mariana Miclaus a aratat ca "suntem in faza de elaborare a documentatiei de achizitie pentru inlocuirea caii de rulare pe Magistrala 2 si a instalatiilor pe statii si interstatii".
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGTotalEnergiesABONARE REVISTEALLBIMhiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
BogArt
ness project
quadratum
Acvatot 2019
SSAB
ELECTROGRUP
VEGO
SIGM
DRS
noark
ERBASU CONSTRUCT
AED
CDS
rigips
strabag nivel 1
Arduro
MAKITA
leviatan
EDIT-Structural
konsent
viarom
theda mar

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<