MT: Antrepriza de constructii de proiecte majore "abandonate" este asumata politic |
Infrastructura Publicat de Cosmin Dincu 27 Mar 2018 07:45 |
Prezent la o conferinta ce abordeaza teme de infrastructura, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a confirmat la data de 26 martie 2018 ca Guvernul Romaniei se pregateste sa infiinteze o companie de tip antrepriza de constructii, ce sa preia lucrarile din marile santiere de infrastructura ce au fost abandonate.
“In cele doua luni, de cand sunt la minister, am urmarit implementarea unui proiect de reorganizare a companiei de drumuri- CNAIR, care sa poata prelua santiere abandonate sau reziliate din diverse motive, de catre antreprenori. Consiliul de administratie din cadrul CNAIR a aprobat astfel, saptamana trecuta, proiectul de organizare a unei antreprize de lucrari care sa poata prelua diverse santiere abandonate din diverse motive. In acest fel, poate mai scurtam din timpii care se pierd acolo unde proiectele nu inregistreaza succes”, a declarat Lucian Sova.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca lipsa autostrazilor din Romania „nu poate fi pusa in seama autoritatilor”, ci este cauzata in general de „termenele mari si de contestatiile frecvente depuse in cazul licitatiilor”.
„Vreau sa fiu un ministru al zilei de azi, un ministru care sa creeze bazele unei activitati mai eficiente in viitor, nu-mi fac iluzii ca voi avea sansa sa parcurg intreg procesul, dar vreau sa las urme pentru ceea ce vreau sa fac astazi”, a subliniat Lucian Sova.
Anterior, consiliul de administratie a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis sa infiinteze o antrepriza proprie de constructii, care sa aiba ca obiect de activitate executia lucrarilor de drumuri si autostrazi, urmand astfel modelul firmelor infiintate de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB). Cu acel prilej, Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR, a explicat ca „infiintarea unei companii de antrepriza este o masura luata in urma experientei noastre cu constructorii care isi bat joc de proiecte. Atunci, ca sa nu mai stam la mana lor, vom avea propriul nostru organism. Nu o sa ne ocupam noi sa facem de prima data autostrazi si poduri suspendate, dar, daca va fi nevoie la un moment dat, le vom face si pe acestea”.
Oficialul CNAIR a mai afirmat ca, in principal, antrepriza de constructii cu capital de stat se va ocupa de diverse proiecte majore de infrastructura rutiera abandonate de antreprenori, care vor fi definitivate de noua entitate. Pentru informatii suplimentare, www.mt.ro si www.cnadnr.ro
|