Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MTI estimeaza semnarea unor noi contracte de peste 8 miliarde euro, in anul 2022
MTI estimeaza semnarea unor noi contracte de peste 8 miliarde euro, in anul 2022
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 07 Sep 2022 11:07
Valoarea contractelor semnate la Ministerul Transporturilor pe toate modurile de transport a depasit 2 miliarde de euro in cel mai bun an, 2020, insa anul acesta, pana la 1 august, s-au incheiat contracte de 4,7 miliarde de euro, iar tinta este de cel putin 8 miliarde de euro pana la sfarsitul lui, a afirmat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Cu toate acestea, pana la finalul anului 2022, vor fi dati in folosinta 13 kilometri de autostrada si 40 de km de drum expres.
"Sunt proiecte pe care le-am tot anuntat si am optimismul necesar legat de prima sectiune din A1 Sibiu-Boita. Sunt optimist in ceea ce inseamna podul de la Braila, e o investitie foarte mare. Exista discutii zilnice intre asocierea de companii si cei de la CNAIR. Stiu ca poate in aceasta perioada v-am plictisit si am plictisit pe multi cu semnarea de contracte si cu tot ceea ce tine de viitor. Vreau sa dau un ordin de marime: in cel mai bun an de la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte pe toate modurile de transport de peste 2 miliarde de euro. De la inceputul anului pana la 1 august aici s-au semnat contracte de 4,7 miliarde (de euro - n. r.). Pana la sfarsitul anului tinta e sa se semneze contracte - ca vorbim de rutier, feroviar, naval si asa mai departe - de cel putin 8 miliarde, deci de 4 ori mai mult decat in cel mai bun an. Cel mai bun an din aceasta perspectiva, cea a semnarii de contracte noi, a fost 2020, dar, va repet, pe parcursul intregului an s-au semnat contracte in 2020 de 2 miliarde si ceva, iar noi pana la 1 august avem semnate contracte de 4,7 miliarde", a declarat Grindeanu, la conferinta prilejuita de semnarea unui protocol intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Metrorex si Primaria Sectorului 4 pentru modernizarea a noua statii de metrou din sectorul 4.
El a subliniat ca aceasta perioada este foarte importanta, deoarece nu poti sa faci autostrazi daca n-ai semnate contractele.
"Nu poti sa faci linii de cale ferata daca nu ai semnate contracte pentru realizarea acestor investitii. Imi doresc ca pana la sfarsitul anului sa se mearga cu cele doua contracte majore pe CFR - Caransebes - Arad si Episcopia Bihorului - Oradea, cele 8 loturi, 4 cu 4, sa poata sa fie semnate contractele si, de asemenea, ca vorbim de cei 14 kilometri Margina - Holdea de pe A1, ca vorbim de cele in total 13 loturi de pe A7, doua dintre ele au fost semnate deja, doua semnam maine, pentru celelalte spuneam mai devreme care este scadentarul, ca vorbim de capetele din A8, ca pana la sfarsitul anului sa putem sa intram cu ele, cel putin A7 si cei 14 kilometri sa avem desemnati castigatorii si la foarte mare parte dintre ele sa fie semnate contracte. Dar CNAIR-ul sa desemneze castigatorii cel putin pe A7 pe intreaga sectiune sau pe intregul traseu prins in PNRR de la Ploiesti la Pascani. Asta este tinta si e foarte importanta aceasta tinta, de ce? Daca va uitati pe fiecare - daca e sa dau exemplu A7 - fiecare din aceste 13 loturi au ca durata de executie medie - unele au 20 de luni altele au 24 de luni - deci undeva sub doi ani aproape toate loturile de pe A7. Asta ar insemna ca undeva cele pe care le-am semnat si la care s-a dat ordinul de incepere si anume cele doua de pe Ploiesti - Buzau, cele care vor fi semnate in aceasta toamna - doua maine, probabil in octombrie-noiembrie si altele - sa poata ca in toamna anului 2024, adica acei doi ani, sa fie date in folosinta, pentru ca astia sunt termenii contractului", a explicat el.
Ministrul a precizat ca este vorba de contracte FIDIC rosu, direct executie, ceea ce va duce ca in maximum doi ani si jumatate sa fie finalizate proiectele pe intreg tronsonul Ploiesti-Pascani.
"Vorbim de contracte pe FIDIC rosu, adica direct executie, nu e FIDIC galben - proiectare plus executie - pe A7. Este un lucru care ne va duce in 2 ani - 2 ani si jumatate, daca lucrurile sunt in scadentarul anuntat mai devreme, ca pe intreg tronsonul de la Ploiesti la Pascani sa existe proiecte finalizate, adica cu un an si jumatate inainte de termenul limita dat in PNRR. Astea sunt lucruri importante. Si asta stiu de la colegi de-ai mei; 'Domnule, ne tot anunti ca se semneaza aia, ca s-a incheiat contractul asta', Da, pentru ca, va repet, nu se pot realiza investitii daca n-ai contracte. Si cu cei mai multi kilometri de autostrada aflati in diverse stadii de licitatii. De la inceputul anului si pana acum, sunt peste 300 de kilometri de autostrada care se afla in diverse stadii, pe contracte care sa fie atribuite. Ca ordin de marime stiti cati au fost anul trecut? 70 (kilometri - n. r.). Un celebru an, 2020. Au fost doar 70", a subliniat seful de la Transporturi.
 
ALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
strabag nivel 1
CDS
leviatan
MAKITA
ness project
quadratum
viarom
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
noark
theda mar
concelex
CONCEPT STRUCTURE
rigips
FRONTALE

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
top 500
econet
ef-de-n
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander