Agenda Constructiilor
Marti, 23 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MTI: Incep lucrarile pe trei noi sectoare de pe autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani
MTI: Incep lucrarile pe trei noi sectoare de pe autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 23 Aug 2022 11:01
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, la predarea amplasamentului pentru inceperea lucrarilor pe Lotul 1 (Dumbrava - Mizil) al Autostrazii Ploiesti - Buzau ca aceasta autostrada este "extrem de asteptata" si crede ca va fi finalizata in termenele pe care constructorii le au asumat prin contract.
"Astazi s-a semnat ordinul de incepere. E un lot de aproximativ 21 de km, un lot care are termen de finalizare 20 de luni. Deci, se intra in perioada de executie. Este o autostrada extrem de importanta, asteptata de catre romanii din aceasta zona pana la Pascani si care, cred eu, cu constructori seriosi care se vor tine de termenele angajate, va fi finalizata in termenele pe care le au asumat prin contract", a spus ministrul.
El a explicat ca finantarea este asigurata prin PNRR pana la Pascani.
"Vorbim de PNRR pana la Pascani, iar de la Pascani in sus - Suceava, Siret vor fi finantari pe viitorul exercitiu financiar european, pe POT - Programul Operational de Transporturi, astfel incat coloana vertebrala a infrastructurii din Moldova A7 sa intre intr-un final in faza de executie. Stiu ca in aceasta perioada poate a parut o perioada in care am comunicat foarte mult despre semnarea de noi contracte. As vrea sa va spun ca nu se pot face autostrazi sau loturi de autostrazi sau de cale ferata, daca nu ai contracte. Si in perioada urmatoare vom semna contracte pe loturile urmatoare, toate sunt in proceduri mai inaintate, unele foarte inaintate sau suntem in perioada in care se vor depune ofertele pana undeva in jurul mijlocului lui septembrie, astfel incat sa putem sa intram in procedura de executie. Ne lipseste infrastructura si ne lipseste de ani buni, de zeci de ani si e o datorie pe care statul trebuie sa o plateasca, dar ca sa faci autostrazi si cai ferate, trebuie sa ai contracte. Acest lucru s-a intamplat la un ritm alert in ultimele luni si se intra acum in faza cealalta, faza de executie", a mai spus Grindeanu.
Conform unei informari anterioare a ministrului, lucrarile includ 14 poduri si un pasaj cu lungimea de 550 metri.
"Asocierea de constructori romani si italieni are la dispozitie 20 de luni pentru finalizarea lucrarilor care includ 14 poduri si un pasaj cu lungimea de 550 m. Contractul are o valoare de 1,46 de miliarde de lei (fara TVA) si este finantat prin PNRR. Autostrada Ploiesti-Buzau este prima sectiune a Autostrazii care va asigura legatura dintre Muntenia si Moldova (A7)", a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook, in urma cu circa doua saptamani.
Autostrada Moldovei A7 va avea in total aproape 440 de kilometri, de la Ploiesti pana la Siret, la granita cu Ucraina.
CNAIR a semnat contractele pentru sectoarele Buzau Vadu-Pasii si Mandresti Munteni-Focsani Nord
Dupa expirarea termenului legal de introducere a contestatiilor, perioada in care nu au fost inregistrate contestatii cu privire la rezultatul procedurii de atribuire, atat pentru Tronsonul 1 (km 0+000 - km 4+600) Buzau si Vadu Pasii, cat si pentru Tronsonul 4 (km 71+500 - km 82+440) Mandresti Munteni - Focsani Nord din autostrada BUZAU - FOCSANI, CNAIR a solicitat ofertantului desemnat castigator documentele necesare in vederea incheierii celor doua contracte de executie lucrari.
Ofertantul desemnat castigator in cadrul ambelor loturi este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL:
- Pentru Tronsonul 1, cu pretul de 689.285.996,26 Lei, fara T.V.A.
- Pentru Tronsonul 4, cu pretul de 763.720.833,05 Lei, fara T.V.A.
Durata de executie a contractelor este de 20 de luni, iar perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.
Autostrada Buzau - Focsani face parte din Coridorul 3 - Bucuresti - Regiunea NE (Moldova) (OR3) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, conform analizei din Modelul National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane. Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt sau nordul Moldovei. Coridorul se desfasoara la contactul dintre Subcarpatii Curburii si Campia Romana intre Ploiesti si Marasesti, Culoarul Siretului intre Marasesti si Pascani, Podisul Sucevei intre Pascani si Siret.
 
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ness project
MAKITA
quadratum
viarom
siniat
rigips
Ubitech
noark
strabag nivel 1
concelex
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
Acvatot 2019
CDS
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
theda mar

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
top 500
ROGBC 2016
econet
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander