MTI vrea sa infiinteze directii noi, pentru strategie si monitorizarea proiectelor |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 22 Feb 2021 13:37 |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a lansat in consultare publica un proiect de Hotarare de Guvern ce vizeaza organizarea si functionarea institutiei, si prin care propune desfiintarea unor posturi si directii si infiintarea unora noi. Conform proiectului de act normativ, numarul maxim de posturi din cadrul MTI se reduce, astfel, cu 56 de posturi, din care 28 aferente domeniului comunicatiilor, care sunt preluate de catre Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii si alte 28 de posturi vacante aferente aparatului propriu al MTI.
Totodata, prin actul normativ se propune modificarea structurii organizatorice a ministerului in vederea indeplinirii atributiilor si desfasurarii activitatilor in mod eficient. Astfel, se desfiinteaza un post de secretar general adjunct si se propune infiintarea Directiei Generale Strategie, a Directiei Generale Monitorizare Proiecte, a Directiei Guvernanta Corporativa, a Directiei Economice, a Directiei Achizitii Publice si Servicii Interne si a Directiei comunicare si dialog social. Noua structura este definita prin reorganizarea sau desfiintarea celei existente.
Infiintarea Directiei Generale Strategie in subordinea ministrului transporturilor si infrastructurii, se constituie in vederea coordonarii si impulsionarii procesului de planificare strategica, elaborare strategii si integrare a viziunii de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului. Aceasta noua structura va avea ca principale atributii coordonarea elaborarii strategiilor privind infrastructura nationala de transport, asigurarea de suport structurilor de specialitate din minister pentru elaborarea strategiilor privind infrastructura nationala de transport, monitorizarea realizarii in termenii si la termenele prevazuti/ prevazute in documentele strategice din domeniul infrastructurii nationale de transport, sprijinirea activitatii de pregatire si fundamentare a proiectelor strategice, colaborarea cu alte institutii sau autoritati publice cu rol in planificarea strategica si dezvoltare de strategii relevente pentru domeniul de activitate al ministerului etc.
Aceasta structura noua se infiinteaza prin preluarea activitatii de infrastructura si a activitatii de implementare Master Plan din cadrul Directiei Investitii si Infrastructura, impreuna cu numarul de posturi si personalul aferent si prin preluarea activitatii de politici publice si strategie din cadrul Directiei generale management, strategie, politici publice, privatizare si guvernanta corporativa, impreuna cu numarul de posturi si personalul aferent.
Infiintarea Directiei Generale Monitorizare Proiecte se constituie in vederea coordonarii si impulsionarii procesului de pregatire si urmarire a implementarii proiectelor de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului, precum si monitorizarea realizarii in termenii si la termenele prevazuti/ prevazute a proiectelor de importanta strategica din domeniul infrastructurii nationale de transport. Prin aceasta noua structura, conducerea MTI va putea aplica unitar si eficient instrumente de management in vederea eliminarii riscurilor privind blocarea/ amanarea/ intarzierea/ neimplementarea proiectelor de importanta strategica.
Aceasta structura noua se infiinteaza prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei proiecte strategice, monitorizare proiecte si parteneriat public; preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei reglementari tehnice, autorizatii de construire si mediu, dar si prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului Investitii din cadrul Directiei Investitii si Infrastructura.
Infiintarea Directiei Guvernanta Corporativa se realizeaza prin reorganizarea Directiei generale management, strategie, politici publice, privatizare si guvernanta corporativa prin preluarea activitatii de management, guvernanta corporativa si privatizare, impreuna cu posturile si personalul aferent, dar si prin reorganizarea Directiei economice si ajutor de stat prin preluarea activitatii de bugete, bilanturi operatori economici, impreuna cu posturile si personalul aferent.
Infiintarea Directiei Economice se realizeaza prin desfiintarea Directiei economice si ajutor de stat, respectiv prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului financiar contabil, Compartimentului CFPP, Serviciului bugete si bilanturi institutii publice, Serviciului finantare bugetara si ale Compartimentului ajutor de stat si avizare tarife, dar si a activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului bugete, bilanturi operatori economici se preiau la structura nou infiintata, respectiv Directia Guvernanta Corporativa.
Infiintarea Directiei Achizitii Publice si Servicii Interne se va realiza prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei achizitii publice si administrarea domeniului public si a activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului Tehnic Administrativ, dar si prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Compartimentului informatizare din cadrul Directiei comunicare, relatia cu sindicatele, patronatele si organizatiile neguvernamentale.
Infiintarea Directiei comunicare si dialog social va avea loc prin reorganizarea Directiei comunicare, relatia cu sindicatele, patronatele si organizatiile neguvernamentale, respectiv prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent, mai putin a activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Compartimentului informatizare, activitate preluata in cadrul Serviciului Tehnic Administrativ.
Desfiintarea Directiei Generale Transport Terestru si infiintarea Directiei Transport Feroviar se va realiza prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei Transport Feroviar, organizata in cadrul Directiei generale transport terestru.
Infiintarea Directiei Transport Rutier se realizeaza prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei Transport Rutier, organizata in cadrul Directiei generale transport terestru.
Se redenumeste Directia Corp Control si Anticoruptie, in Corp Control, organizat la nivel de directie.
Se reorganizeaza Serviciul Probleme Speciale, prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului probleme speciale, respectiv prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Compartimentului prelucrare date cu caracter personal.
Proiectul de act normativ respecta prevederile art. 391 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.
Dupa traversarea perioadei de consultare publica, proiectul de act normativ va fi discutat si supus aprobarii intr-o sedinta viitoare a Guvernului.
|