WEBUILD si SPEDITION UMB sunt intre ofertantii pentru constructia DEx Focsani-Braila |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Ian 2025 19:07 |
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a primit cinci oferte de participare la licitatia pentru atribuirea contractului de proiectare si executie a Drumului Expres (DEx) Focsani - Braila. Contractul pentru aceasta investitie finantata din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei (fara TVA), iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 luni pentru etapa de executie.
DEx Focsani - Braila, va avea o lungime de 73 km si va asigura legatura intre Autostrada Moldovei Ploiesti - Pascani (A7), Podul peste Dunare de la Braila, Dex Braila - Galati (DEx 6), Tulcea si Constanta. Contractul a fost licitat intr-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteza care va fi construit in cadrul unui singur contract.
Cele 5 oferte au fost depuse de:
1. Webuild SpA - Milano, cu subcontractantii Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Pirotehnic OSB, San Electroterm Grup, Vertatel International, Eckon Cei, Lajedo, Terra Silva, Top RMR Construct, S.I.Te. Instalatii, Elektra Invest, Geostud si Systra SpA;
2. Asocierea Trace Group Hold (lider) - Tancrad - Citadina 98 - ADD Global Design - Creative Road Design - Primacons Group - Drum Asfalt - Oldroad Construct, cu subcontractantii Elektra Invest, Cis Gaz, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Zublin Romania, Avimi Serv, Pirotehnic OSB, Lemacons, Epser Ltd, Girod Semnalizare Rutiera, Vlamiro Consultanta & Servicii si Prospect Drill;
3. Asocierea SA&PE Construct (lider) - Spedition UMB - Tehnostrade - Arcada Company, cu subcontractantii Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova;
4. Asocierea Coni (lider) - PIMK - TQM Management, cu subcontractantii Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Roadcraft, Ria Design Consulting, Automagistral-Pivden LLC, Cartare Agrochimica Laborator, Blue Road, Topo-Service & Partners, Berbinschi Daniel, Studio 22 Dat, Proiect-Construct Regiunea Transilvania, Terracon Survey, Danavi, Triangle AG, Damiena, Aquaproiect, GDO MOV Impex, Eckon Cei, EPC - Consultanta de Mediu, Terra Silva, Elektra Invest, PPBV Project Solution, RC Geoproiect si Georgescu M. Dragos-Specialist Cadastru, Geodezie si Cartografie;
5. Asocierea Danlin XXL (lider) - Intertranscom Impex - Groma Hold Ltd, cu subcontractantii Via Design, Build Instal Electric, Terra Silva, Elemo, Vertatel International, Roads Design, Intertranscom Impex, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Pirotehnic OSB, Mithras Build, Alcro Trade, Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi (tert), Eckon Cei si Artera Proiect.
Cele 5 oferte se afla in etapa de evaluare tehnica si financiara, ce are termenul-limita stabilit la data de 28 aprilie 2024, ora 18:00.
"Am inclus criterii de evaluare noi in documentatia proiectului, respectand angajamentele nationale fata de obiectivele de dezvoltare sociala, politicile de mediu privind schimbarile climatice si inovare. Astfel, oferta financiara are o pondere de 40%, iar in oferta tehnica (60%) am inclus urmatorii factori de evaluare cu procentele aferente:
• 6% pentru cresterea incluziunii sociale (angajarea fortei de munca de pe plan local/someri/ persoane cu dizabilitati);
• 5% Emisii CO2/ Schimbari climatice: materiale sustenabile pentru constructii;
• 5% Emisii CO2/ Schimbari climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/ electrice);
• 6% pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Chiar daca am decis licitarea intr-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulatia pe segmente de drum functionale independent", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
DEx Focsani-Braila va avea doua benzi pe sens (4 x 3,50 metri), banda mediana (latime 3 metri), acostament consolidat (2 x 2,25 m) si parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediana.
Pe traseul din judetele Vrancea si Braila sunt prevazute 57 de structuri (poduri si pasaje) si sase noduri rutiere, respectiv Nodul Focsani (intersectie A7), Milcovul (DN 23A), Maicanesti (DN 23), Corbu (DN 23), Silistea (DJ 221C) si Nodul rutier Braila (la intersectia cu DEx Buzau - Braila).
De asemenea, pe traseu vor fi amenajate doua parcari de scurta durata (stanga + dreapta) cu 120 de locuri si platforma de cantarire inclusa, respectiv spatii de servicii tip S1 (stanga + dreapta) cu 150 de locuri parcare, prevazute cu spatiu rezervat pentru benzinarie si pentru comert/ alimentatie publica, precum si un Centru de Intretinere si Coordonare (CIC) si un Centru de Monitorizare si Informare.
Garantia lucrarilor este de 5 ani.
"Acest sector de drum face parte din proiectul denumit «Milcovia Expres», inclus in MasterPlanul General de Transport al Romaniei (MPGT), in vederea conectivitatii Focsani - Galati - Giurgiulesti", a adaugat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Studiul de fezabilitate al proiectului DEx Focsani - Braila a fost elaborat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (Acciona).
|