PIPELIFE: Piata de tubulatura s-ar putea diminua si in acest an |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 22 Iul 2011 11:12 |
In acest an, piata interna de tubulatura si fitinguri si-ar putea continua tendinta de scadere, potrivit opiniei lui László Vajda, director general al companiei Pipelife. In domeniul lucrarilor de infrastructura (finantate majoritar de institutii guvernamentale si din fonduri europene) s-ar putea resimti o usoara revigorare, insa, in ceea ce priveste proiectele private, contractia se va remarca si in semestrul al doilea. Fiecare companie din domeniu (producator / comerciant) de tubulatura va lupta pentru noi cote de piata, cu pretul unor marje minime si al unor costuri de transfer derizorii, generand chiar pierderi, profitabilitatea din domeniu urmand a se diminua si in acest an.
László Vajda, director general al Pipelife: "Din pacate, piata romaneasca de tubulatura este dependenta exclusiv de pret, acest lucru afectand calitatea produselor. Din aceasta cauza, pe termen mediu si lung, beneficiarii (respectiv companiile de apa, autoritatile locale si, implicit, populatia) vor fi afectati, in special din punct de vedere al cheltuielilor de reparatii / mentenanta. Astfel, am observat o tendinta negativa pe piata, axata pe reducerea preturilor si prelungirea (uneori exagerata) a termenelor de plata. Bonitatea firmelor de constructii a scazut dramatic si acest trend se va observa si in perioada urmatoare. Totusi, suntem optimisti in ceea ce priveste perspectivele pentru 2012, insa premisele pozitive se bazeaza exclusiv pe demararea proiectelor incadrate in programul POS-Mediu, cofinantate din fonduri europene. Astfel, in domeniul constructiilor civile si industriale, previziunile sunt negative. Din punct de vedere al produselor livrate pe piata, exista o tendinta de «crestere 0+» a vanzarilor de sisteme utilizate la executia lucrarilor de infrastructura (canalizare, drenaj, protectii pentru cabluri etc.). In perioada urmatoare activitatea companiei va fi caracterizata de o prudenta maxima. Vom depune eforturi in privinta unei segmentari mai clare a clientilor, avand drept scop favorizarea beneficiarilor seriosi. De asemenea, dorim sa investim in know-how si in domeniul serviciilor de consultanta destinate direct clientilor, pentru promovarea ideii ca nu numai pretul conteaza".
|