RETTIG: Pretul este decisiv in procesul de achizitie a echipamentelor termice |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 22 Dec 2009 03:00 |
Pe fondul blocajului inca existent in domeniul constructiilor, o parte a societatilor de pe piata de centrale termice si instalatii termo-hidro-sanitare estimeaza ca, in acest an, vanzarile se vor reduce cu aproximativ 20%, in timp ce exista si opinii potrivit carora recesiunea acestui sector va fi de pana la 40%. Printre problemele semnalate de reprezentantii pietei de profil se afla dificultatea in recuperarea creantelor, concurenta neloiala, cresterea interesului utilizatorilor pentru produse mai ieftine si majorarea numarului de «oferte speciale» adresate utilizatorilor finali.
Tünde Sándor, director general - Rettig Romania: "Este o perioada dificila pentru toate companiile. Criza financiara a adus multe firme in situatia de a nu-si putea indeplini obligatiile financiare. Astfel, intampinam dificultati legate de intarzierile platilor chiar si din partea unor clienti cu care am avut, pana nu demult, o colaborare optima. Speram ca aceste inconveniente sa fie doar accidentale, iar regula respectarii angajamentelor sa fie mentinuta de catre toti partenerii nostri. Comercializam echipamente termice de calitate premium (marca Purmo) si oferim, de asemenea, servicii de post-vanzare, consultanta in alegerea celor mai bune solutii de incalzire etc. Din pacate, pentru consumatorul din Romania pretul de achizitie este decisiv in cazul multor produse, piata fiind «educata» in acest sens chiar de unele companii care ofera produse si servicii de calitate indoielnica, la preturi competitive. Desi «lupta» cu preturile, clientii au inceput sa caute produse de calitate, care sa beneficieze de elemente de diferenta si de garantie de exploatare. Recesiunea a taiat din «elanul» de achizitie, produsele de larg consum ocupand - in aceasta perioada - un loc principal. Insa preocuparea consumatorilor pentru modul in care isi amenajeaza spatiul de locuit sau in care isi asigura confortul, continua sa fie destul de pregnanta. Rettig va incerca, in intervalul urmator, sa-si ajusteze portofoliul de produse la cererile si specificul pietei, in asa fel incat sa se poata adapta cu rapiditate oricaror conditii economice." |