Producatorul de tubulatura sanitara realizata din materiale compozite, Uponor, cu sediul central in Helsinki - Finlanda, a comunicat datele financiare aferente anului fiscal 2010. Conform datelor raportate, in intervalul ianuarie - decembrie 2010, vanzarile au totalizat 749,2 miliarde euro, in crestere cu 2% fata de anul anterior. Analiza din punct de vedere al structurii geografice indica livrari de materiale pentru constructii de 504,4 milioane de euro in Europa (+4,6%) si de 114,6 milioane de euro in America de Nord (+5,1%). In ceea ce priveste produsele destinate lucrarilor de infrastructura, valoarea acestora a insumat 138,3 milioane de euro. Cotele primelor 10 piete de desfacere sunt: Germania (16,4%), Finlanda (11,9%), USA (11.3%), Suedia (10,6%), Spania (5,3%), Norvegia (5%), Italia (4,9%), Danemarca (4,7%), Olanda (4,4%) si Canada (4%). Oficialii companiei afirma ca anul trecut s-a constatat o schimbare clara a tendintei cererii in domeniul constructiilor, in special in zona de nord a continentului aceasta avand o dinamica deosebita. O majorare usoara a fost raportata de reprezentantele din statele vorbitoare de limba germana, la polul opus situandu-se Marea Britanie, Italia si Franta, unde scaderile au fost evidente (din acest punct de vedere, Spania avand cea mai slaba performanta). In ceea ce priveste situatia din SUA, in pofida estimarilor optimiste inaintate de experti, nu a fost inregistrata nicio sporire a cererii. Pe termen scurt, este de asteptat ca tendinta pozitiva deja instalata sa continue (cu exceptia Spaniei si Italiei), pentru statele Europei de Est fiind preconizata inceperea procesului de redresare. Pentru informatii suplimentare,
www.uponor.com