Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Ovidiu Stefanescu
15 Mai 2019 06:22
|
Geberit a demarat in tromba in acest an fiscal, la nivelul primului trimestru vanzarile sporind cu 0,9%, pana la 830 milioane de franci elvetieni. Cresterea organica, determinata prin eliminarea influentelor exercitate de fluctuatiile cursului de schimb, s-a plasat la 3,6%, in conditiile in care fluxul operational de numerar (EBITDA) a sporit cu 6,8% si a ajuns la 262 milioane de CHF. Performanta este cu atat mai notabila cu cat baza de raportare s-a situat la randul sau la un plafon foarte ridicat in perioada corespunzatoare a anului precedent. Analiza geografica realizata in monedele nationale ale statelor in care Geberit desfasoara operatiuni comerciale indica o majorare medie de 3,5% in Europa, de 4,8% in Africa si Orientul Mijlociu, de 2,8% in America, respectiv de 8,6% in Extremul Orient si Pacific. Din punct de vedere structural, sistemele de instalatii si de spalare a vaselor de WC au inregistrat sporuri de 5%, cele de tubulatura de 7,5%, in vreme ce pe segmentul obiectelor sanitare avansul a fost de 1,6%. Rezultatele din 2019 nu au mai fost afectate de costurile unice generate de achizitia Sanitec, astfel incat profitul operational s-a plasat la 227 milioane CHF, fiind cu 5,8% mai mare fata de primele trei luni din 2018. Prognozele pentru intregul an fiscal nu s-au modificat in mod substantial fata de estimarile initiale, perioada urmatoare urmand sa fie caracterizata de o sporire a volatilitatii, dublata de o incetinire a ritmului de crestere a sectorului constructiilor. Cu toate acestea, tarile vor consemna o evolutie eterogena, de exemplu pentru Europa in ansamblul sau evaluarile ramanand pozitive. Din zona de est a continentului, in continuare se va remarca Polonia, gratie existentei unui mediu favorabil de dezvoltare. In contextul dat, obiectivul Geberit este acela de a performa puternic pe intreaga gama de produse si pe toate pietele unde activeaza. In Romania, compania a raportat in 2017 o cifra de afaceri de aproape 51,1 milioane de lei, avand o pozitie competitiva extrem de solida, vizibila atat pe segmentul DIY, cat si in cadrul marilor proiecte.
|