Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Ovidiu Stefanescu
22 Mai 2019 07:26
|
In trimestrul intai din acest an, Rettig Group a anuntat o cifra de afaceri aproximativ similara celei raportate in anul precedent, rezultatele diviziei ICC imbunatatindu-se, iar cele ale Nordkalk caracterizandu-se printr-o profitabilitate scazuta. La nivelul ambelor companii, programele de imbunatatire a performantei au progresat conform planurilor stabilite. In mod concret, Rettig a realizat vanzari de 241 milioane de euro, cu 1% mai mari fata de anul precedent. Fluxul operational de numerar (EBITDA) a scazut cu 5% pana la 26 milioane de euro, fiind aferent unei marje de 10,6%. La nivelul Rettig ICC, cele mai bune rezultate au fost inregistrate in Brazilia, Germania, Romania si Marea Britanie. De asemenea, cresterea a fost sustinuta de achizitia Sigarth AB la finele lui 2018. In ceea ce priveste Nordkalk, scaderile au fost cauzate de livrarile mai scazute din Europa de Nord-Est si Scandinavia. Din punct de vedere al profitului, ambele companii au avut o eficienta financiara scazuta: pentru ICC problemele au fost cauzate de cresterea cheltuielilor operationale, precum si de fluctuatiile defavorabile ale cursului de schimb valutar, in vreme ce in cazul Nordkalk motivul a fost constituit diminuarea vanzarilor. Prognozele pentru 2019 au ramas neschimbate, bazandu-se pe incertitudinea economica, precum si pe avansul asteptat pentru Europa si Asia. In conditiile date, este dificil de estimat ca vor aparea conditii pentru imbunatatirea profitabilitatii pe segmentele de baza ale activitatii. In 2019, atentia va fi focalizata pe imbunatatirea competitivitatii in materie de costuri si pe asigurarea cresterii rezultatelor pentru generarea de cash flow. Pe piata din Romania, Rettig, care detine o filiala cu sediul judetul Cluj, a realizat in 2017 o cifra de afaceri de 69,6 milioane de lei, cu aproape 34% mai mari fata de anul precedent. Pe plan local compania promoveaza marca Purmo, reprezentand solutii de incalzire din categoria smart.
|