Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Ovidiu Stefanescu
22 Nov 2019 06:49
|
In intervalul ianuarie - septembrie 2019, Rettig a raportat vanzari similare perioadei corespunzatoare a anului anterior. Astfel, dupa ce trimestrul al treilea a.c. s-a incheiat cu o cifra de afaceri de 256 milioane de euro (aferenta unui spor de 3%), la nivelul primelor noua luni indicatorul respectiv a atins 735 milioane de euro. Divizia Purmo si-a imbunatatit rezultatele datorita cererii sporite de produse specifice in Germania, Romania si Brazilia, dat un efect benefic s-a resimtit inclusiv in urma achizitiei companiei Sigarth, la finele lui 2018. La nivelul Nordkalk insa situatia financiara s-a inrautatit fata de anul anterior, in special din cauza scaderii livrarilor din Europa de Nord-Est. Cu toate acestea, in planul EBITDA s-au inregistrat cresteri pentru ambele divizii mentionate anterior. Performantele programelor de dezvoltare implementate in cadrul celor doua sectii ale grupului consemneaza progrese semnificative, fiind de asteptat ca in 2020 aceste actiuni sa genereze cresteri ale profitabilitatii. Prognozele pe termen scurt raman insa neschimbate, tinand cont de cresterea incertitudinii si decelerarea ritmului de dezvoltare economica atat in Europa, cat si in Asia. De aceea, nu se intrevad oportunitati deosebite de crestere, iar profitabilitatea are toate sansele de a ramane neschimbata. In aceste conditii, atentia echipei manageriale a Rettig se va focaliza pe imbunatatirea competitivitatii costurilor si asigurarea unor conditii optime de crestere pentru a sustine evolutia veniturilor si a generarea de cash flow. Pe piata din Romania, Rettig activeaza prin intermediul filialei din judetul Cluj, care a inregistrat in 2018 o cifra de afaceri de 80,27 milioane de lei, cu 15,3% mai mare fata de anul precedent. In tara noastra, compania promoveaza marca Purmo, reprezentand solutii de incalzire din categoria sistemelor inteligente.
|