Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
04 Dec 2023 06:00
|
Grupul Signify a raportat pentru al treilea trimestru din 2023 vanzari de 1,649 miliarde euro, o profitabilitate operationala de 10,7% si un flux liber de numerar in cuantum de 152 milioane de euro. In perioada iulie – septembrie a.c., baza instalata de surse de iluminat conectate a Signify a crescut de la 119 milioane de unitati, cat era in trimestrul precedent, la 121 milioane de unitati. Compania si-a atins obiectivul pentru 2025, prevazut in programul de sustenabilitate Brighter Lives, Better World. Revenind la performanta financiara, cifra de afaceri a suferit o corectie negativa de 13,8%, incasarile pe segmentul LED reprezentand 85% din vanzarile totale. Veniturile nete au cumulat 83 milioane de euro, in scadere de la 112 milioane euro, cat se anunta in urma cu 12 luni. Comentand toate aceste date, conducerea Signify a subliniat ca in al treilea trimestru firma a continuat procesul de recuperare a marjei bruta, care a reprezentat o prioritare pentru acest an. Profitabilitatea operationala si dinamica fluxului de numerar liber au evoluat conform asteptarilor. In pofida slabiciunii persistente a pietei din China, Signify a castigat cota de piata in segmentul profesional, acest fenomen fiind determinat de cererea puternica de sisteme si servicii conectate. De asemenea, o alta performanta notabila a fost constituita de revenirea diviziei de produse conventionale la nivelurile istorice de performanta. Reprezentantii societatii au mai aratat ca, gratie vizibilitatii sporite avute asupra ultimului trimestru, prognozele initale se confirma. Cu toate acestea, este de asteptat ca factorii externi de natura macroeconomica sa continue sa exercite o presiune asupra cererii de produse de top in trimestrele urmatoare. O serie de masuri structurale vor fi implementate pana in trimestrul intai al anului urmator, pentru a imbunatati eficienta, viteza de executie si a spori capacitatea de concentrare asupra oportunitatilor de crestere date de de tranzitia accelerata catre LED-urile ultra-eficiente si tehnologiile de iluminat conectat. Pentru intregul an 2023, se mizeaza pe o profitabilitate de 9,5% - 10,5% si o majorare de 6% - 8% a fluxului liber de numerar. Pe plan local, subsidiara locala Philips Romania a raportat pentru 2022 vanzari de 602,06 milioane de lei, usor inferioare celor din anul anterior.
|