Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
24 Mai 2024 06:00
|
Signify a anuntat pentru trimestrul intai al actualului exercitiu financiar vanzari de 1,5 miliarde de euro, o profitabilitate operationala de 8,3% si un flux liber de numerar liber de 80 de milioane de euro. Baza instalata de puncte luminoase conectate a crescut de la 124 de milioane, in ultimele trei luni ale anului precedent, la 126 de milioane, la finele lunii martie a.c. Cifra de afaceri a scazut nominal cu 12,5% si in termeni comparabili cu 10,1%. Vanzarile de solutii bazate pe LED-uri au reprezentat 87% din totalul cifrei de afaceri. Conducerea companiei a comentat aceste rezultate afirmand ca Signify a inregistrat o dinamica imbunatatita in afacerile din SUA din domeniul profesional, OEM si Consumer, in timp cepiata din China a ramas slaba, iar afacerile profesionale europene au fost substantial sub nivelul asteptarilor. Cu toate acestea, s-a reusit o conservare a profitabilitatii operationale, datorita expansiunii marjei brute care a avut loc pe masura ce dinamica preturilor s-a normalizat, in sens contrar actionand scaderea facturilor cu materialele. De asemenea, a devenit vizibil impactul pozitiv al reducerii costurilor, ce a dus la o consolidare a fluxului de numerar, odata cu imbunatatirea capitalului de lucru. De precizat faptul ca la 1 aprilie a fost implementata cu succes noua noastra structura organizationala a grupului, ce aduce imbunatatiri de focalizare si responsabilitate, din perspectiva clientului final. Pentru 2024, prognozele curente indica o ajustare pozitiva a marjei EBITA, cu pana la 50 de puncte de baza, inclusiv ca urmare a manifestarii efectelor programul de restructurare anuntat. In ceea ce priveste numerarul, expertii financiari ai grupului se astepta ca aceasta sa ajunga la 6-7% din vanzari. Pe plan local, subsidiara locala Philips Romania a raportat pentru 2022 vanzari de 602,06 milioane de lei, usor inferioare celor din anul anterior.
|