Knauf Insulation a reciclat 23.000 mc de deseuri in modernizarea de la Tarnaveni |
Izolatii & Finisaje Publicat de Stelian DINCA 15 Dec 2022 13:51 |
Knauf Insulation, unul dintre cei mai mari producatori de pe piata materialelor izolante, parte a Grupului Knauf, a reusit recuperarea si reciclarea a peste 23.000 metri cubi de deseuri de caramida si beton, in urma lucrarilor de demolare si modernizare a fabricii din Tarnaveni, judetul Mures. Intregul demers are un impact general mai mic asupra mediului, si implicit a traficului din oras.
In contextul in care un camion poate transporta 18 mc de material, nu a mai fost necesar ca circa 1278 de camioane sa traverseze orasul pentru evacuarea deseurilor din sit-ul fabricii. De asemenea, compania va recicla si va folosi cei peste 23.000 mc de material salvat pentru noua constructie. Astfel, va economisi aceeasi cantitate de materiale noi, si in acelasi timp alte 1278 de camioane nu vor mai traversa orasul pentru a le transporta.
Din datele Knauf Insulation, compania a evitat folosirea in total a circa 2500 de camioane pentru transportul deseurilor sau a noilor materiale de constructii, ceea ce ar fi insemnat aproximativ 25 km de drumuri ocupate de camioane, precum si cantitatea de dioxid de carbon aferenta, cu impact negativ direct asupra mediului.
„In cadrul Knauf Insulation punem pret atat pe angajamentul fata de oameni, cat si pe un viitor mai sustenabil, implementand cele mai inalte standarde de responsabilitate ecologica in toate punctele noastre de lucru si implicit in comunitatile in care ne desfasuram activitatea. In ceea ce priveste fabrica de la Tarnaveni, am ales sa nu abordam proiectul de modernizare in mod traditional, ci sa incercam sa salvam si sa refolosim deseurile de caramida si beton rezultate in urma demolarii. Aceasta initiativa a avut un impact pozitiv asupra mediului si a calitatii aerului din Tarnaveni, dar si asupra traficului din oras”, declara Adrian Garofeanu, Director General Knauf Insulation Romania si Bulgaria.
In luna martie a acestui an, Knauf Insulation a devenit oficial proprietarul fostei fabrici de vata minerala Gecsat S.A. din Tarnaveni. Odata cu achizitionarea fabricii, compania a demarat si un proces de evaluare a spatiului si a capacitatii de productie. Pe toata perioada verii s-a lucrat la curatarea si eliberarea zonei de constructiile dezafectate care nu se mai aflau intr-o stare functionala si care prezentau riscuri, precum vechea cladire in care se producea sticla plana, care a fost demolata pentru amenajarea unor noi spatii logistice. In acelasi timp, au fost desfasurate actiuni de refacere a infrastructurii fabricii din Tarnaveni, respectiv instalatii, cabluri, redirectionarea conductelor sau a canalizarii pentru a optimiza procesele de fabricatie.
Pe tot parcursul lucrarilor de modernizare a spatiului interior si exterior fabricii, reprezentantii Knauf Insulation au luat toate masurile necesare ce se impun pentru siguranta echipelor care iau parte la proces, dar si a mediului.
Knauf Insulation isi propune sa obtina performanta la cele mai inalte standarde de calitate, in fiecare punct de lucru pe care il are, implicandu-se constant in comunitatile in care isi desfasoara activitatea. In acest sens, pentru lucrarile de modernizare ale sit-ului din Tarnaveni, compania a colaborat cu furnizori subcontractati la nivel local, cat si national, fapt ce are un impact pozitiv si in economia locala.
In continuare, procesul de modernizare va asigura conditii optime si sigure de lucru pentru angajati, solutii la standardele Knauf Insulation pentru clienti, dar si cele mai inalte standarde de responsabilitate ecologica pentru un viitor mai sustenabil, in conformitate cu angajamentul companiei „Pentru o lume mai buna”.
In cadrul strategiei de sustenabilitate „Pentru o lume mai buna”, compania se implica de peste un deceniu in actiuni construite in jurul a trei piloni esentiali: daune zero asupra mediului, prin reducerea consumului de energie si a emisiilor de carbon, reciclarea deseurilor de productie, incorporand principiile economiei circulare si sustinerea de campanii constante pentru cladiri mai bune si mai durabile. In ultimii zece ani, compania a reusit reducerea cu 23% a consumului de energie, cu 67% a deseurilor produse si o scadere de 43% a emisiilor de combustibil.
|